پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۷ق.ظ
::آخرین مطلب 9 ساعت پیش | افراد آنلاین: 6

پیش بینی برداشت دو و نیم تن چغندرقند در خنج

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: امسال ۵۰ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت پاییزه چغندر قند اختصاص یافت و پیش بینی می شود در بهار سال آینده دو…

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: امسال ۵۰ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت پاییزه چغندر قند اختصاص یافت و پیش بینی می شود در بهار سال آینده دو

و نیم تن از این محصول برداشت شود.

بستان اسلامی بیان داشت: بر اساس سیاست های الگوی کشت وزارت جهاد کشاورزی امسال برای نخستین بار کشت پاییزه چغندر قند در شهرستان خنج به اجرا در آمد. وی بیان کرد: با توجه به تولید میانگین ۵۰ تن چغندر قند در هر هکتار، برآورد می شود در اردیبهشت ماه سال ۹۵ از این میزان سطح زیر کشت بین دو هزار تا دو هزار و ۵۰۰ کیلو محصول برداشت و به کارخانه قند اصفهان تحویل داده شود.

اسلامی ادامه داد: کشت های پاییزه چغندر قند با توجه به محدودیت منابع آبی، کاهش مصرف آب زراعی و تغییر الگوی کشت اجرا شده است. او افزود: کشت این محصول نقش موثری در کاهش و کارآیی مصرف آب در کشاورزی دارد و افزون بر این استفاده بهینه از نزولات آسمانی نیز درطول دوره رشد محصول بسیار حائز اهمیت است.

کارشناس جهاد کشاورزی شهرستان خنج هم گفت: هدف از کشت چغندر قند در این شهرستان، فعال کردن کارخانه های تولید قند و ایجاد اشتغال در این کارخانه ها در فصل بهار است. نظر علی کاظمی بیان کرد: کارخانه های قند کشور فقط در فصل پاییز فعالیت دارند و اجرای این طرح می تواند موجب رونق کارخانه های قند و اشتغال کارگران آنها در فصل بهار شود.

به گزارش میلادلارستان وبه نقل از ایرنا وی ادامه داد: جهاد کشاورزی خنج در صدد است سطح زیر کشت چغندر قند در این شهرستان را به چند برابر افزایش دهد.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۷:۵۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین