پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۴ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

شورآفرینی مردم لارستان در استقبال از کاروان شهدای گمنام

میلاد لارستان: مردم شهیدپرور و ولایتمدار لارستان، امشب به شکلی باشکوه از کاروان شهدای گمنام استقبال کردند. به گزارش میلاد لارستان؛ از چند روز قبل که زمزمه حضور شهدا در…

میلاد لارستان: مردم شهیدپرور و ولایتمدار لارستان، امشب به شکلی باشکوه از کاروان شهدای گمنام استقبال کردند.

به گزارش میلاد لارستان؛ از چند روز قبل که زمزمه حضور شهدا در استان فارس و لارستان در میان مردم به اشکال مختلف رد و بدل می شد، مردم غیور و شهیدپرور لارستان مشتاقانه منتظر حضور این عزیزان گلگون کفن بودند.

در چند روز اخیر، اقشار مختلف جامعه و بخصوص جوانان لارستانی با نصب تابلو نوشته ها، بنر، پرچم های رنگی و ایران و غیره، فضای شهر را معنوی کرده اند.

امروز و از ساعات ها قبل، مردم با تجمع در ورودی شهر خور به عنوان اولین میعادگاه استقبال از شهدا و همچنین آستان مقدس امامزاده میرعلی بن الحسین(ع) لارستان، برای زیارت و دیدار کاروان شهدای گمنام لحظه شماری می کردند.

ساعت ۱۹ بود که کاروان شهدا وارد شهر خور شد و مردم لارستان با استقبالی بی نظیر و با چشمانی اشکبار ورود شهدای گمنام را خوش آمد گفتند.

در ابتدای ورود کاروان، مسئولین و مردم با عطرافشانی و پخش گل، از شهدا میزبانی کردند تا اینکه کاروان به تدریج به سمت امامزاده میرعلی بن الحسین(ع) هدایت شد.

ترافیک خودروهای استقبال کننده به قدری بود که حرکت تریلر حامل شهدا به کندی حرکت می کرد.

در طی مسیر نیز، مردم به کاروان استقبال کنندگان از شهدا افزوده می شد تا اینکه پس یک مدت طولانی کاروان شهدای گمنام به خیابان فاطمیه در جوار حرم مطهر حضرت میرعلی بن الحسین(ع) رسید.

با وجود ازدحام جمعیت، تریلر به میانه حاضرین رفت و به شکل وصف ناشدنی زن و مرد، کوچک و بزرگ، پیر و جوان به سوی تابوت شهدا می رفتند و با نثار گل، گلاب و صلوات از تابوت مطهر شهدا تبرک می جستند.

در مراسم استقبال از شهدا، مرثیه خوانی، دکلمه خوانی، سینه زنی و سخنرانی از برنامه های اجرا شده بود.

در این شب لارستان میزبان ۳۰ شهید گمنام تازه تفحص شده دفاع مقدس است.

به گزارش میلاد لارستان، کاروان شهدای گمنام امروز در شهرها و روستاهای بخش های بیرم، صحرای باغ و جویم مورد استقبال مردم شهیدپرور این بخش ها قرار گرفت و فردا (یکشنبه) نیز، شهرها و روستاهای بخش مرکزی و بخش بنارویه لارستان میزبان کاروان شهدای گمنام خواهد بود و پس از آن مردم شهر لار از میدان بسیج تا میدان امام رضا(ع) بدرقه خواهند کرد.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۷:۲۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین