سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۵ب.ظ
::آخرین مطلب 53 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 14

جعفرپور:دوره دشواری به لحاظ اقتصادی داشتیم

به گزارش میلادلارستان و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی، جمشید جعفرپور در جمع مردم بیدشهر با اشاره به مشکلات…

به گزارش میلادلارستان و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی، جمشید جعفرپور در جمع مردم بیدشهر با

اشاره به مشکلات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی ۴ سال گذشته این دوره را دوره سخت و با فشاری خواند و اظهارداشت: باید به همه این مسائل توجه داشت چراکه مابین آنکس که پدری با درآمد فراوان دارد با آنکس که درآمدش به ناگهان به یک سوم یا یک چهارم تقلیل می‌یابد تفاوت زیادی وجود دارد.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه مشکلات با همکاری مردم کارنامه خوبی برای همه دست‌اندرکاران این دوره وجود دارد تصریح کرد: این کارنامه قابل عرضه است و هم اکنون کتابی در دست چاپ است که به زودی با نشر آن شاید جمعیتی از اینکه بسیاری از امور انجام شده اطلاع ندارند متعجب شوند.

نماینده مردم لارستان، خنج وگراش در مجلس شورای اسلامی گفت: کافی است این کتاب و دست آوردها را با دوره‌های قبل، با توجه به مشکلات خاص این دوره، مقایسه کنیم تا بتوانیم بهتر تصمیم‌گیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه سعی شده تا آنجاییکه دولت اجازه می‌دهد و امکانات فراهم است برای مناطق مختلف حوزه کار شود افزود: یک سری از کارها شکل زیربنایی داشته و مخصوص منطقه یا شهرستان خاصی نیست بلکه برای کل حوزه انتخابیه مفید بوده است.

جعفرپور با اشاره به مشکلاتی که از دوره قبل ایجاد شده بود گفت: موارد بجا مانده از مشکلات دوره قبل مانند یک مانع و سرعت‌گیر بود که سعی شد ابتدا این موانع که شامل اختلافات، تفرقه بین شهرستان‌ها، واگرایی بین حوزه و سایر مشکلات بود را از بین برده تا بتوانیم راهی هموارتر را برای پیشرفت داشته باشیم که همینگونه نیز شد.

وی با اشاره به زمیه‌سازی‌های انجام شده گفت: من ابتدای دوره قول داده بودم که حداقل سالی یکبار به این روستا و سایر روستاها سفر کنم که این اتفاق نیز افتاد و این چهارمین بار است که در جمع شما حضور دارم.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی نیاز به در اختیار داشتن و دانستن ضعف ها و قوت‌ها و همچنین فرصت‌ها و تهدیدهاست خاطرنشان‌کرد: ما در هیچ برهه‌ای این موارد را جمع‌آوری نکرده بودیم که خوشبختانه هم‌اکنون با تلاش سه ساله تیم تخصصی توانستیم سند چشم‌انداز منطقه را ترسی کنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با برشردن برخی اقدامات که عایدی آن برای کل منطقه بوده تصریح کرد: قبلا تعرفه گرمسیری لار، خنج و گراش سه ماه درجه یک و سه ماه درجه دو بود که با تلاش تقریبا یکساله در جاهای مختلف موفق به ارتقای این سه ماه تعرفه به پنج ماه شدیم که البته مقاومت در برابر افزایش دو ماهه این تعرفه بسیار شدید بود و موافقت نمی‌شد.

وی افزود: فرودگاه متعلق به همه منطقه است و خدمات آن شامل حال همه می‌شود بنابراین ارتقای آن نیز به سود کل منطقه بود همانگونه که دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در لارستان سبب شد تا کسانی که متقاضی تمدید ویزا، امور کنسولی و امثال آن بودند به جای طی مسافت طولانی تا شیراز هم اکنون امور خود را در لار انجام دهند.

جعفرپور استقلال دانشکده علوم پزشکی را از دیگر اقدامات مشترک دانست و گفت: فارس تعداد شهرستان‌های بالایی دارد که این امر سبب می‌شد تا اگر نیاز به اخذ مجوزی بود، همیشه بیست و چند شهرستان را در مقابل باید می‌گذراندیم تا نوبت به ما برسد که از این به بعد لارستان خود می‌تواند با دارا بودن دانشکده مستقل مجوز صادر کند.

وی افزود: این استقلال سبب ارتقای بودجه دانشکده نیز شده که به عنوان مثال بیمارستان اوز در این یک سال گذشته تجهیزات و نیروهای جدید را شاهد است.

نماینده مردم منطقه با بیان اینکه بخش اوز را بخشی فرهنگ دوست می‌داند گفت: همیشه اهتمام ویژه‌ای بخاطر این اعتقاد قلبی که نسبت به فرهنگ دوست بودن بخش اوز در من وجود دارد داشته‌ام و از همراه بودن این بخش خرسندم.

وی با اشاره به موضوع شهر شدن بیدشهر گفت: این موضوع دنبال شده و مراحلی را نیز طی کرده منتها با توجه به نزدیکی انتخابات این امور را فعلا متوقف کرده‌اند و از طرفی نیز لایحه جدید تقسیمات کشوری ارائه شده که باید به ضوابط جدید آن توجه شود.

وی افزود: البته بنده تلاش کرده‌ام با توجه به آشنایی که با مسئولان وجود دارد بعد از انتخابات شهر شدن بیدشهر و دهکویه و همچنین بخش فداغ و خلیلی را دنبال کنم.

جعفرپور با بیان اینکه راه برخی از اهداف از امور عمرانی است گفت: ایجاد امید و امیدواری در جوانان و تقویت روحیه اعتقادی و دینی مردم با ارتقای گاز، برق، آب و به طور کلی رفاه مردم است که این موارد سبب می‌شود تا وعظ و اندرز علما موثرتر واقع گردد.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۸:۰۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین