جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۵ب.ظ
::آخرین مطلب 54 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 13

آمار تصادفات درون شهری در لارستان بالاتر از میانگین است

رئیس پلیس راهور فارس گفت: هر چند این روند کاهشی، استان فارس را به یکی از استان‌های برتر در کشور تبدیل کرده است، اما متأسفانه در برخی از شهرستان‌ها مانند…

رئیس پلیس راهور فارس گفت: هر چند این روند کاهشی، استان فارس را به یکی از استان‌های برتر در کشور تبدیل کرده است، اما متأسفانه در برخی از شهرستان‌ها مانند نی ریز، لارستان، بوانات و مرودشت آمار تصادفات درون شهری بالاتر از این میانگین است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما سرهنگ عباسی گفت: تصادفات دورن شهری در هفت سال گذشته در استان روند کاهشی داشته است.

رئیس پلیس راهور فارس در جمع خبرنگاران افزود: از مهم‌ترین علل کاهش تصادفات درون شهری در استان اصلاح نقاط حادثه خیز، فرهنگ سازی، تقویت زیر ساخت‌ها و ایجاد پویش‌های در حوزه فرهنگ سازی و همراهی شهروندان است.

وی ادامه داد: هر چند این روند کاهشی، استان فارس را به یکی از استان‌های برتر در کشور تبدیل کرده است، اما متأسفانه در برخی از شهرستان‌ها مانند نی ریز، لارستان، بوانات و مرودشت آمار تصادفات درون شهری بالاتر از این میانگین است.

رئیس پلیس راهور فارس گفت: در حوزه تصادفات درون شهری، ۳۶ درصد در صحنه تصادف، ۳۳ درصد در حال انتقال و ۳۱ درصد در مراکز درمانی جان باختند.

وی افزود: راکبین موتور سوار سهم ۳۴ و‌ نیم درصدی و عابران پیاده سهم ۳۳ و نیم درصدی را در فوتی‌های تصادفات درون شهری به خود اختصاص دادند.

سرهنگ عباسی با بیان اینکه مهمترین علت مرگ و میر این راکبان استفاده نکردن از کلاه ایمنی است، گفت: پلیس در این زمینه با راکبان متخلف برخورد قاطع و قانونی خواهد داشت.

وی افزود: ۶۳ درصد تصادفات درون شهری از ساعات ۱۸ تا ۲۴ رخ می‌دهد که به همین علت گشت‌ها و نظارت‌های پلیس راهور در این ساعات با جدیت انجام می‌شود.

رئیس پلیس راهور فارس ادامه داد: علت ۳۵ درصد تصادفات درون شهری توجه نکردن به جلو به ثبت رسیده است که مهمترین عامل این بی توجهی، استفاده از تلفن همراه است.

سرهنگ عباسی بیان کرد: در تصادفات خسارتی اگر برآورد میزان خسارت کمتر از نه میلیون تومان باشد، طرفین می‌توانند بدون حضور پلیس و‌ بدون کروکی از بیمه استفاده کنند، به جز در مواردی که ابهاماتی در مقصر و غیر مقصر عامل تصادف باشد.

رئیس پلیس راهور فارس با بیان اینکه پلیس راهور تمام برنامه ریزی‌ها را برای آغاز سال تحصیلی انجام داده است، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌ها با توجه به شرایط کرونا، حداکثر سه دانش آموز در سرویس مدارس سوار می‌شوند و در غیر این صورت، رانندگان با برخورد قانونی پلیس رو به رو می‌شوند.

سرهنگ عباسی افزود: درسال تحصیلی پیش رو افرادی که دارای گواهینامه پایه سوم که حداقل دو سال از دریافت گواهینامه پایه سوم آن‌ها می‌گذرد، می‌توانند سرویس مدرسه شوند.

رئیس پلیس راهور فارس بیان کرد: درصورتی که راننده سرویس مدرسه‌ای حداکثر سه حادثه تخلف ساز انجام دهند، کارت صلاحیت آن‌ها به مدت یک سال باطل و از فعالیت مجدد آن‌ها جلوگیری خواهد شد.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۷:۲۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین