جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۹ب.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

گردهمآیی شاعران آئینی لارستان، لامرد و گراش در شب شعر عاشورائی

دهمین شب شعر عاشورایی گراش در صحن حسینیه ابوالفضل(ع) برگزار شد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان…

دهمین شب شعر عاشورایی گراش در صحن حسینیه ابوالفضل(ع) برگزار شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس؛ پس از چند سال تعطیلی، بار دیگر ۱۲ شاعر از شهرستان‌های گراش، لارستان و لامرد گردهم آمدند. علی زمانی، معاون فرماندار گراش، وحید ستاری، فرمانده ناحیه سپاه گراش، عبدالله فضلی، بخشدار مرکزی و مهدی آیینه‌افروز، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش از مدیران و مسوولان حاضر در گعده شاعران بودند.

سرهنگ وحید ستاری، فرمانده ناحیه مقاومت سپاه گراش در این آیین گفت: “دعای ما این است خدای متعال به حق امام حسین همه ما را عاقبت به خیر کند. در شب شعر فرصتی است از نگاه عاطفی و همراه با معرفت شاعران استفاده کرد.”

ستاری با اشاره به ظرفیت‌های شعر آیینی گفت: “در شعرهای آیینی وقتی یک مقام عظیم روحانی در حد سیدالشهدا(ع) را معرفی می‌کنی نیاز به یک معرفت درونی دارد که در اشعار بزرگوار حاضر در این شب شعر نیز موج می‌زد.”

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه گراش گفت: “مخاطب عاشورا کل بشریت است و مخاطب اشعار شما نیز همه انسان‌ها هستند. خوشا به حال شاعرانی که به این ابزار می‌توانند ساعت‌ها منبر و پژوهش را در قالب یک بیت شعر عرضه کنند. شعرهایی که از دل پاک شاعران بر می‌خیزد.”

صادق رحمانی، عبدالرضا مفتوحی از لار، جواد راهپیما، شاعر گراشی ساکن امارات، صدیقه رنجبر از فداغ، بتول نادرپور از گراش،ش علی سپهر، علی داوری‌فرد، راضیه سیاح، محمدجواد سیاح، از گراش، حنظله ربانی از شهرستان لامرد و ناظره بیغرض از لار شاعرانی بودند که به خوانش شعر پرداختند.

در بخش پایانی با اهدای لوح سپاس از شاعران حاضر در شب شعر تقدیر شد. کانون فرهنگی مذهبی روایت آفتاب، مؤسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه، انجمن اهل قلم گراش، بسیج هنرمندان، قرارگاه سپاه گراش، شبکه جوانان رضوی و حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) این شب شعر را با مجوز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گراش برگزار کردند.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین