جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۵ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

همه ادارات لارستان برای گرامیداشت 40 سالگی دفاع مقدس پای کار باشند

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان با اشاره همه دستگاه های اجرایی لارستان برای گرامیداشت ۴۰ سالگی دفاع مقدس پای کار باشند، گفت: فضای مجازی ظرفیت مناسبی است که در…

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان با اشاره همه دستگاه های اجرایی لارستان برای گرامیداشت ۴۰ سالگی دفاع مقدس پای کار باشند، گفت: فضای مجازی ظرفیت مناسبی است که در چهل سالگی دفاع مقدس مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ جلیل حسنی در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس که در محل سالن شهید امامی فرمانداری ویژه لارستان با حضور فرماندهان نظامی، انتظامی و جمعی از روسای ادارات شهرستان برگزار شد؛ در سخنانی تصریح کرد: دشمن در دوران هشت سال دفاع مقدس با تمام توان، در مقابل ما تهاجم وحشیانه داشت که ما هم صادقانه و خالصانه برای دفاع از حاکمیت سرزمینی، ارزش‌های دینی و اعتقادات اسلامی و ارزشهای انقلاب و آرمان‌های امام و انقلاب مقتدرانه جلو دشمنان قسم خورده ایستادیم و از اعتقادات و آرمان ها خود دفاع کردیم.

وی ادامه داد: دفاع مقدس صرفاً اشغال یک سرزمین و یا جدا کردن یک منطقه نبود، بلکه اهداف بلند مدت و جامع دشمنان که عامل استکبار بودند، نابودی انقلاب اسلامی در همان اوایل پیروزی انقلاب اسلامی بود، که می‌خواستند انقلاب ما را در نطفه خفه کنند، اما آنزمان دنیا با چشم خود پیروزی ایران اسلامی را مشاهده کرد که استکبار ناکام ماند.

فرماندار ویژه لارستان تصریح کرد: آنزمان همه مردم وحاکمیت، تحت فرماندهی حضرت امام رحمه الله علیه دست به دست هم دادند و از آرمان ها و ارزشهای اسلامی و از سرزمین خود دفاع کردند و نقشه رژیم بعث را که یک نقشه کوتاه مدت نبود، بلکه برنامه جامع و درازمدت بود؛ را نقش بر آب کردند. بنابراین این موضوع مهم با محوریت رهبری خود یکی از مولفه‌های تاثیرگذار دفاع مقدس است که باید به عنوان راهبردهای اصلی در برنامه های چهل سالگی دفاع مقدس فراموش نشود.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه یکی از مولفه‌های اصلی در این موضوع که می‌تواند تاثیرگذار و تداوم داشته باشد، تبیین قدرت رهبری و قدرت یک نظام ولایی است، تاکید کرد: تمرکز فرماندهی و دستور گرفتن از این جایگاهی که همه اقشار جامعه به آن اعتقاد داشتند، باعث وحدت شد و این اتحاد و همدلی بین آحاد مردم باعث شد که همه بیایند و در جبهه ها حاضر شوند و از آرمان‌های خود دفاع کنند.

وی با تاکید بر اینکه رهبری مقتدر و حکیم، اعتقادات مذهبی و وحدت مردم، اینها موضوعاتی بود که در هشت سال دفاع مقدس نقش خود را به خوبی ایفا کرد؛ اذعان داشت: صلابت و اقتدار نیروهای مسلح کشور از مولفه های مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد، لذا صلابت و اقتدار نیروهای مسلح باید حفظ می‌شود و اگر خدایی نکرده این مهم نادیده گرفته شود، یقیناً دشمنان کشور را دچار مشکل می کنند، بنابراین صلابت نیروهای مسلح بایستی مورد توجه قرار گیرد که این خود یکی از راهبردهای اصلی چهل سالگی دفاع مقدس است.

نماینده عالی دولت در لارستان در ادامه سخنانش خاطر نشان کرد: در تمامی برنامه های چهل سالگی دفاع مقدس پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی رعایت گردد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه امسال تجمعات گسترده ای بدلیل شیوع ویروس کرونا نداریم، اما فضای مجازی ظرفیت مناسبی است که در چهل سالگی انقلاب با تولید محتوا و ساخت کلیپ های دوران دفاع مقدس و خاطره گویی توسط رزمندگان دفاع مقدس مورد استفاده قرار گیرد.

رییس شورای اداری لارستان با تاکید بر اینکه باید همه تلاش کنیم، فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نهادینه شود؛ تاکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان چه درون سازمانی و چه برون سازمانی با همکاری دیگر ادارات شهرستان با محوریت بسیج برنامه داشته باشند.

وی در پایان تاکید کرد: در ایام چهل سالگی دفاع مقدس دیدار و تکریم از خانواده معظم شهدا، ایثارگران و رزمندگان دفاع مقدس فراموش نگردد و بخشداران، دهیاران و شوراهای اسلامی در سطح بخش شهر و روستا برنامه داشته باشند و تک تک پیشنهاداتی که دستگاههای اجرایی شهرستان ارائه می کنند را عملیاتی و اجرایی کنند و همه دستگاه‌های اجرایی پای کار باشند.

تبیین قدرت وحدت و رهبری، حفاظت از صلابت و اقتدار نیروهای مسلح، رعایت فاصله گذاری اجتماعی در برنامه ها، گسترش برنامه ها به سمت بخش ها و روستاها، فضاسازی میدانی، استفاده از فضای مجازی در جهت تبیین ابعاد دوران دفاع مقدس و دستاوردهای آن، برگزاری نمایشگاه، تولید محتوا و انتشار کلیپ های مختلف، تکریم ایثارگران و خانواده معظم شهدا و بسیاری از برنامه های دیگر فرهنگی از جمله مصوبات گرامیداشت چهل سالگی دوران دفاع مقدس بود که مورد تاکید معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان قرار گرفت.

پیش از این نیز نسا خیلتاش معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه لارستان، سرهنگ جاهدی فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه لارستان و جمعی از اعضا پیشنهادات و برنامه‌های خود را به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس بیان کردند.

هر اداره یک خدمت در قالب خدمت به محرومین جامعه، نام گذاری خیابان ها و میادین شهر و روستا به نام شهدا، تهیه بسته های معیشتی و ارزاق و توزیع بین نیازمندان، مزین شدن تمثال مبارک دو سردار شهید شهرستان( شهیدان نجفعلی مفید و شعبانعلی عفیفه) در ورودی شهرستان، نذر خون، برگزاری یادواره شهدا، تولید محتوا و مستندسازی فیلم های دوران دفاع مقدس و پخش در فضای مجازی، دیدار و تکریم خانواده معظم شهدا، ایثارگران و رزمندگان دوران دفاع مقدس، گلباران قبور مطهر شهدا، تجلیل از بانوان پشت جبهه، اکران فیلم دفاع مقدس، خاطره گویی توسط رزمندگان دوران دفاع مقدس و پخش آن از طریق فضای مجازی، تخفیف عوارض ساختمانی توسط شهرداری‌ها، برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری، مذهبی و ورزشی، افتتاح و کلنگ زنی چند طرح عمرانی و غیره در سطح شهرستان از مهم‌ترین برنامه‌های گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس در شهرستان لارستان می باشد.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۸:۵۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین