سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۴ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 37

نيمه دوم مرداد 1374 – شماره 25 (سعادت ملت و وظيفه انقلابي ما)

همه با هم دوست باشيم در ساختن كشور «امام خميني»هفته اول شهريور ماه هر سال، به نام هفته دولت نامگذاري شده است. اين هفته كه از يكسو يادآور ياد و…

همه با هم دوست باشيم در ساختن كشور «امام خميني»
هفته اول شهريور ماه هر سال، به نام هفته دولت نامگذاري شده است. اين هفته كه از يكسو يادآور ياد و خاطره بزرگمرداني چون شهيد رجايي و شهيد باهنر به شمار مي‌رود،‌ از سوي ديگر، عرصه‌اي است براي مردم و دولت كه هر كدام نسبت به توانمندي‌هاي يكديگر براي اعتلاي كشور بيشتر آشنا شوند. دولت و ملت در كشور ما، دو مقوله جدا و منفك از يكديگر نيستند و در واقع هفته دولت هفته ملت نيز محسوب مي‌شود. بي‌ترديد آنچه كه موجبات موفقيت برنامه‌ريزي هاي مسئولان اجرايي كشور را فراهم مي‌آورد، دست تواناي مردم است. به همين دليل بود كه شهيد رجايي كابينه خود را با عنوان كابينه ۳۶ ميليوني به مجلس معرفي كرد.
در هر صورت اين تقويم و چرخه بستر عملكرد دولت هر سال تكرار مي‌شود و اين فرصت را فراهم مي‌اورد كه دست‌اندركاران اجرايي كشور در يك مقطع كوتاه گزارش فعاليتها و اقدامات انجام شده و برنامه‌هاي آينده خود را به مردم ارائه كنند و با جلب اعتماد ملي، زمينه رابراي جذب مشاركت‌هاي مردمي در ساختن زيربناي يك اقتصاد شكوفا و يك جامعه فعال و مسئوليت‌پذير فراهم كنند.
برگزاري هفته دولت دقيقاً‌و بايد با همين نيت صورت بگيرد.
به اين نكته نيز بايد عميقاً توجه داشت كه بزرگداشت اين هفته نبايد در هاله‌اي از تشريفات و برنامه‌هاي تبليغاتي متوليان اجرايي فرو رود و چون ديگر هفته‌هاي بزرگداشت دركشور، پس از خاتمه به فراموشي سپرده شود. بلكه بايد كوشش كرد كه بزرگداشتي در شأن و مقام دولت جمهوري اسلامي برگزار شود. شأن و مقام دولت هم آن است كه حس مسئوليت‌پذيري، تعهد اخلاقي به كار و در يك كلام وجدان كاري و انضباط اجتماعي را در ملت زنده كرده و براي اعتلاي كشور به خدمت گيرد همانگونه كه مقام معظم رهبري مكرراً يادآور شده‌اند.
هفته دولت مي‌تواند و بايد اين گونه باشد اگر مردم ببينند كه مسئولان اجرايي نظام اولين كساني هستند كه آستين‌ها را بالازده‌اند نه تنها در تمام صفحه‌هاي سازندگي حضوري فعال خواهند داشت بلكه با پذيرش مسئوليت ساختن كشور دين خود را به آيندگان ادا خواهند كرد. اين راه سعادت ملت است. همان راهي كه امام راحلمان بدان وصيت كردند و وظيفه انقلابي همه ما عمل كردن به آن است.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۳:۴۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین