سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۸ق.ظ
::آخرین مطلب 8 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

مجازات زمین‌خواران در تنگ لاغر

ساخت و ساز در بیش از ۴۰۰۰ متر مربع زمین که در منطقه تنگ لاغر به صورت غیر قانونی تصرف شده بود، قلع و قمع شد. به گفته حیدری، رییس…

ساخت و ساز در بیش از ۴۰۰۰ متر مربع زمین که در منطقه تنگ لاغر به صورت غیر قانونی تصرف شده بود، قلع و قمع شد. به گفته حیدری، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گراش، با پیگیری‌های صورت گرفته در جهت رفع تصرف از اراضی منابع ملی، به عنوان اولین مورد اجرای حکم کیفری در سال جاری، با دستور ریاست  اجرای احکام کیفری دادگاه عمومی گراش و با همکاری و هماهنگی فرمانداری، شورای اسلامی، شهرداری و نیروهای زحمت‌کش انتظامی، میزان ۴۱۸۰ متر مربع از اراضی ملی منطقه تنگ لاغر، اشجار و مستحدثات موجود قلع و قمع گردید.

به گفته رییس اداره منابع طبیعی، از ابتدای امسال تاکنون ۱۲ مورد پرونده به مساحت تقریبی ۲۰ هکتار جهت متخلفین و متصرفین تشکیل و به دادگاه ارجاع شده است؛ که از این میزان ۱۴ هکتار خلع ید گردیده است و برای بیش از یک هکتار از اراضی تصرف شده نیز حکم قلع و قمع قطعیت یافته است و آماده اجرای حکم و رفع تصرف است.

به گزارش میلادلارستان وبه نقل از گریشنا بر اساس ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی، دادگاه پس از رسیدگی علاوه بر اعمال مجازات یک ماه تا یک سال حبس، متجاوز را به رفع تصرف عدوانی یا رفع مزاحمت یا ممانعت از حق و بازگرداندن اوضاع به حالت اولیه (قلع و قمع بنا و اشجار)و قبل از ارتکاب جرم محکوم می‌کند.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۷:۲۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین