جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۲ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

تجلیل از رابطین فعال امور بانوان و خانواده شهرستان در فرمانداری ویژه لارستان

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان، گفت: مدیران دستگاه ها، اهتمام ویژه ای در جهت توجه به واحد امور بانوان و خانواده داشته باشند. به گزارش میلادلارستان به نقل…

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان، گفت: مدیران دستگاه ها، اهتمام ویژه ای در جهت توجه به واحد امور بانوان و خانواده داشته باشند.

به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ جلیل حسنی در گردهمایی رابطین امور بانوان و خانواده دستگاه‌های اجرایی شهرستان که در محل سالن شهید امامی فرمانداری ویژه لارستان برگزار شد، در سخنانی اظهار کرد: درحقیقت توجه به بانوان و خانواده، یکی از اولویت‌های اساسی نظام است، چون از هر جنبه ای که به این موضوع نگاه کنیم، می‌بینیم دارای پشتوانه توجیهی قوی است و از نظر علمی، تجربی، دینی، همه و همه گویای این امر مهم است و مهمتر از همه سیره ائمه معصومین سلام الله علیها و آیات و روایات، بیشترین تاکید در این رابطه دارند.

وی ادامه داد: اگر خانواده از غنای فرهنگی برخوردار و اگر زنان از نظر فرهنگی، علمی، اعتقادی و از نظر اجتماعی صاحب‌نظر باشند و از توانمندی لازم برخوردار باشند، یقیناً فرزندانی را تحویل جامعه خواهند داد که این افراد، کسانی می شوند که در توجه به ارزش‌ های انسانی و اسلامی، ملاک ها و معیارهای جامعه انسانی را رعایت خواهند کرد و قطعا دچار ناهنجاری ها و انحرافات در جامعه نخواهند شد.

فرماندار ویژه لارستان، با بیان اینکه در هر یک از ادارات رابطین امور زنان و خانواده وجود دارد که این خود نشان دهنده اهمیت نقش و جایگاه بانوان در جامعه می باشد؛ تاکید کرد: حقیقتا نظام مقدس جمهوری اسلامی جایگاهی را برای بانوان تعریف کرده است که ارزش و جایگاه زنان در جامعه نهادینه شده است و در این خصوص هم مصونیت دارند از گرفتاری‌ها و هم بسترهای فعالیت آنان فراهم شده است.

 حسنی، اظهار کرد: زنان به عنوان عنصری تأثیرگذار، می توانند در عرصه های مختلف اجتماعی، مدیریتی، فرهنگی اجتماعی و اقتصادی خود را نشان دهند و در این خصوص، هم در حوزه انتصابی و هم در حوزه انتخابی، زمینه و بستری برای آنها فراهم شده است که کار و فعالیت کنند و نمونه آن در زمینه های انتخابی حضور زنان در شوراهای اسلامی روستایی و شهری و مجلس شورای اسلامی است.

 معاون استاندار فارس، تصریح کرد: در حوزه مدیریتی هم اینگونه است، به طوری که سیاست‌هایی که دولت‌های مختلف ایجاد کرده‌اند، نشات گرفته از میدان دادن به زنانی بوده است که حداقل در پست های مدیریتی بدرخشند، بطوری که امروزه در بخش‌های مختلف صنعتی، تولیدی، اجرایی، فرهنگی، هنری، ورزشی و اعتقادی، زنان به عنوان مدیر، کارشناس، کار آفرین و غیره نقش برجسته ای دارند که قابل تکریم و تحسین است.

نماینده عالی دولت در لارستان، با بیان اینکه نیمی از پیکره جامعه را بانوان تشکیل می دهند؛ افزود: هر یک از بانوان آنچه که از در ذهن خود دارند در جلسات و همایش های مختلف عنوان کنند و اعتماد به نفس داشته باشند و توانمندی‌های علمی، اعتقادی، معنوی و خود را از دست ندهند و پیش‌قدم باشند تا توانمندی های بالقوه آنها به بالفعل تبدیل شوند تا بسیاری از مشکلات جامعه حل شود.

حسنی، اضافه کرد: انتظار است که جلسات این چنینی به طور مستمر برگزار شود، همچنین جلسات و کلاس‌های آموزشی، کارگاهی، فرهنگی، مهارت آموزی و غیره نیز در حوزه های مختلف جهت بانوان برگزار گردد و رابطین بانوان در ادارات در طول سال برنامه و فعالیت هایی در ادارات خود با حضور زنان و بانوان خود برگزار کنند.

وی در پایان از روسای ادارات هم خواست که به موضوع بانوان و خانواده به عنوان یکی از ارکان سیستم اداری توجه کنند و از توان و توانمندی بانوان در فعال کردن جامعه و نهادینه کردن فرهنگ کار، تلاش و مشارکت تولید و همه عرصه‌ها، استفاده کنند، چرا که اگرنهاد خانواده تقویت شود، قطعا آسیب ها کمتر خواهد شد و فرزندان خوبی تربیت می‌شوند و این سرمایه گذاری میان مدت و بلند مدت است که می‌تواند آینده کشور را تضمین کند.

در پایان نیز از رابطین فعال ادارات شهرستان در حوزه زنان و خانواده تجلیل شد.

س-۲۱۰

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۸:۱۸ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین