سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۹ق.ظ
::آخرین مطلب 20 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

سرمایه‌گذاران ترک و آلمانی به لارستان سفر می‌کنند

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از سفر سرمایه گذاران ترک و آلمانی به لارستان خبر داد. به گزارش میلادلارستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده مردم  جمشید…

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از سفر سرمایه گذاران ترک و آلمانی به لارستان خبر داد. به گزارش میلادلارستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده مردم  جمشید جعفرپور با اشاره به

مشکل کم آبی به عنوان یکی از جدی ترین مشکلات کشور ایران اظهارداشت: در صورت حل این معضل می‌توان اقتصاد کشور را در زمینه‌های کشاورزی و حتی صنایع آب‌بر دچار تحول و رشد چشمگیر نمود و حتی در زمینه آب شرب نیز به دلیل ظرفیت بارش در بخش‌هایی از کشور مخصوصا در مناطق جنوبی آن با معضلات جدی روبروییم.

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از مسائل مهمی که کشور به آن پرداخته موضوع آب است گفت: هم‌اکنون کشور در وضعیت تنش آبی قرار دارد که در صورت ادامه این روند، وارد مرحله بحران آبی می‌شود.

وی خاطرنشان‌کرد: در همین راستا با توجه به خشکسالی‌های متوالی در سالیان اخیر توجه به حل مشکل آب در استان فارس و بویژه شهرستان‌های جنوبی آن یکی از وظایف و اولویت‌های نماینده قرار گرفته است.

جعفرپور با اشاره به جلساتی که در ابتدای دوره نمایندگی شکل گرفته تصریح کرد: در مصوباتی که در جلسات با مسئولان رده اول اجرایی کشور صورت گرفت، انتقال آب از خلیج فارس به منطقه لارستان مورد تاکید قرار گرفته و به تصویب رسیده است.

وی افزود: از آنجایی که با توجه به شرایط اقتصادی کشور و تحریم‌های چند ساله اخیر امکان اجرای این پروژه هزینه بر توسط منابع ملی ممکن نبوده، تلاش‌های گسترده‌ای برای جلب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی چه داخلی و چه خارجی و جذب سرمایه‌های آنان صورت گرفته است که البته در این مسیر مراحل مختلف اداری و موافقت مراجع ذی‌ربط ضروری بوده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهارداشت: در جدید‌ترین پیگیری‌های صورت گرفته با شناسایی و برقراری جلسات کارشناسی و توجیهی با شرکت سرمایه گذاران ترک و آلمانی این شرکت ابراز تمایل برای اجرای این پروژه و انتقال آب از خلیج فارس به لارستان نموده است.

وی گفت: به منظور پیش برد این پروژه مهم و آشنایی مدیران شرکت با شرایط محیطی منطقه و نیز اخذ موافقت‌های لازم از مسئولان شهرستانی و استان و نیز اطمینان از پشتیبانی مقامات محلی از فعالیت‌های این شرکت قرار است که روز دوشنبه مدیران بخش‌های مختلف این شرکت ترک در لار حضور یابند و در جلسه‌ای با حضور مسئولان اجرایی شهرستان از جمله فرماندار و دستگاه‌های مرتبط همچون ادارات آب، برق، منابع طبیعی، محیط زیست، راه و شهرسازی و جمعی از سرمایه‌گذاران محلی توانمندی‌ها و پیشنهادات شرکت بررسی و تبادل نظر گردد.

جعفرپور افزود: در گام بعدی روز سه شنبه جلسه این شرکت با مسئولان استانی مرکب از معاون عمرانی استاندار و مدیران کل آب، محیط زیست، منابع طبیعی و برق در محل استانداری برگزار می‌گردد و راجع به پیشنهادهای شرکت و پشتیبانی‌هایی که استان از این پروژه به عمل می‌آورد بحث می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امید است که با تلاش‌های انجام شده مسئله حیاتی انتقال آب به منطقه لارستان توسط این شرکت و یا شرکت‌های مشابه که داوطلب اجرای این پروژه هستند در سال آینده وارد فاز اجرایی شود.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۷:۳۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین