سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۲ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 29

آثار تاریخی موتور محرکه اقتصاد هر کشور است

معاون شهرسازی و معماری وزیر راه با بیان اینکه آثار تاریخی موتور محرکه اقتصاد هر کشور است، افزود: استان فارس ظرفیت بالایی در آثار تاریخی دارد و چندین اثر ثبت…

معاون شهرسازی و معماری وزیر راه با بیان اینکه آثار تاریخی موتور محرکه اقتصاد هر کشور است، افزود: استان فارس ظرفیت بالایی در آثار تاریخی دارد و چندین اثر ثبت جهانی متعلق به این استان است که توجه به همین مزیت‌ها می‌تواند اقتصاد شهرهای استان فارس را متحول کند.

 به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ پیروز حناچی با تأکید بر توجه مسئولان و مردم به مزیت‌های تاریخی و طبیعی کشور گفت: درآمدی که از طریق توسعه حوزه گردشگری نصیب کشور می‌شود جایگزین مناسبی برای درآمد نفتی است.

وی با اشاره به پدیده جزایر گرمایی که کلان‌شهرهای کشور با آن مواجه هستند، خاطرنشان کرد: براساس مطالعات در ۵۰ سال گذشته کلان‌شهر تهران دمای ۱۳- درجه را نیز تجربه کرده است اما به‌دلیل وقوع پدیده جزایر گرمایی این کلان‌شهر هیچ‌گاه این دما را نمی‌تواند تجربه کند.

حناچی با بیان اینکه تمرکز جمعیت در کلان‌شهرها سبب بروز این پدیده شده است، افزود: با ایجاد اشتغال برای روستاییان و شهرهای کوچک، پرداختن به مسئله بوم‌گردی و معماری منطقه‌ای باید موتور مهاجرت معکوس را روشن کرد و از بار جمعیت کلان‌شهرها کاست که در شورای‌عالی شهرسازی با همکاری میراث در حال پیگیری این مسئله هستیم.

وی خاطرنشان کرد: براساس مصوبه جدید شورای‌عالی شهرسازی و معماری مصوبات شورای‌عالی شهرسازی استان‌ها باید منتشر شود و اگر استانی از این کار ممانعت کرد یعنی تصمیمات قابل دفاعی نداشته است.

معاون شهرسازی و معماری وزیر راه با تأکید بر حفظ مظاهر معماری اسلامی ــ ایرانی در شهرهای مختلف گفت: به‌صورت جدی از تخریب این مظاهر جلوگیری می‌شود زیرا این نوع معماری هویت کشور و هر استانی محسوب می‌شود.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۷:۵۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین