سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۱ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 29

لزوم تشکیل شرکت های دانش بنیان کشاورزی در منطقه

استاندار فارس  طی سخنانی گفت: دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی باید نسبت به تشکیل شرکت های دانش بنیان اقدام نمایند و سهامدار هم باشند. به گزارش میلادلارستان و به نقل از اداره…

استاندار فارس  طی سخنانی گفت: دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی باید نسبت به تشکیل شرکت های دانش بنیان اقدام نمایند و سهامدار هم باشند. به گزارش میلادلارستان و به نقل از اداره كل

روابط عمومي و امور بين الملل استانداري فارس، سيد محمد علي افشاني در جلسه شوراي كشاورزي استان فارس اظهار داشت: اولین مساله در موضوع کشاورزی مدیریت منابع آب مي باشد و باید اين منابع به درستي مدیریت شوند.

مهندس افشاني افزود: آنچه که امروز آماده است و مي تواند در زمينه مديريت منابع آب موثر باشد کشت گلخانه ای است که مصرف آب کمتر و راندمان بالاتری دارد. وي تاكيد كرد: در برخي از محصولات گلخانه اي میزان مصرف آب یک سوم و میزان توليد محصولات هم سه برابر می شود كه باید به صورت خاص در اين رابطه کار شود.

مهندس افشاني بر اهميت تشكيل شركت هاي دانش بنيان تاكيد كرد و اظهار داشت: اين شركت ها بايد با شرکت های بزرگی که در حوزه های مختلف وجود دارند ارتباط برقرار کنند.استاندار فارس ابراز داشت: شركت هاي دانش بنيان و تحقيقاتي بايد براي تحقيقات خود بازاريابي و  مشتری پیدا کنند.

مهندس افشاني ازآمادگي دولت درخصوص حمايت از  طرح هاي توليدي و اقتصادي خبر داد و افزود: با مذاكراتي كه با صندوق توسعه ملي و بانك ها انجام شده است اگر طرح هاي ارائه شده توجیه فنی و اقتصادی داشته باشند، منابع به آن اختصاص داده خواهد شد و در اين خصوص مشكلي وجود نخواهد داشت.

استاندار فارس به مسئله اقتصاد مقاومتي اشاره اي كرد و افزود: مهم ترين بخش در موضوع اقتصاد مقاومتی که رهبری رئوس کلی ان ر ابلاغ کرده اند و دولت هم بر آن تاکید دارد و ستاد آن را هم در استان راه اندازی خواهيم كرد توجه به شركت هاي دانش بنیان مي باشد.

وي بر اهميت حوزه صادرات اشاره كرد و ادامه داد: شعار کلی اقتصاد مقاومتي درون زا و برون گرا بودن است یعنی از داشته های داخل استفاده کنیم و محصولات تولیدی را صادر کنیم. وي گفت: با توجه به اینکه استان فارس  منابع فراوانی در زمینه کشاروزی دارد باید بخش خصوصی ورود پيدا كند و از توان آنها استفاده کنیم.

میلادلارستان: با توجه به وجود مزرعه گیاهان دارویی در منطقه لارستان بزرگ، صادرات پیاز استمرار در منطقه، کاشت انواع صیفی جات و با توجه به اینکه منطقه به عنوان یکی از قطب های کشاورزی فارس مطرح می باشد، لزوم ایجاد شرکت ها و موسسات دانش بنیان در خصوص توسعه کشاورزی مدرن در منطقه بیش از پیش احساس می شود. این مهم با توجه به وجود مرکز رشد در لارستان که اخیرا ایجاد شده می تواند به راحتی تسهیل شود. بر اساس آن می توان در ادامه و با گسترش موضوع گیاهان دارویی صادرات آن ها را نیز به کشورهای همسایه عملی ساخت. مرکز رشد لارستان بایستی در این زمینه فعالیت خویش را گسترش دهد.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۸:۱۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین