سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۲ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

افزایش 9درصدی حیات‌وحش منطقه حفاظت‌شده«هرمود» لارستان+تصاویر

رئیس اداره محیط‌زیست لارستان از افزایش ۹درصدی حیات‌وحش منطقه حفاظت‌شده«هرمود» لارستان خبر داد. خدانظر انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان با بیان اینکه سرشماری پاییزه وحوش منطقه حفاظت‌شده «هرمود»…

رئیس اداره محیط‌زیست لارستان از افزایش ۹درصدی حیات‌وحش منطقه حفاظت‌شده«هرمود» لارستان خبر داد.

خدانظر انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان با بیان اینکه سرشماری پاییزه وحوش منطقه حفاظت‌شده «هرمود» لارستان به پایان رسیده است، اظهار کرد: این سرشماری توسط ۱۳ نفر از محیط‌بانان و پرسنل اداره محیط‌زیست لارستان و تعداد ۱۴ نفر از تشکل‌های مردم‌نهاد به مدت ۲ روز صورت گرفت.

وی با بیان اینکه براساس این سرشماری تعداد قوچ و میش لارستان یک هزار و ۱۱۹ رأس، کل و بز۷۷۴ رأس و جبیر ۵۴۳ رأس است، افزود: این در حالی است که این آمار مربوط به ۵۰ هزار هکتار یعنی حدود ۲۵ درصد منطقه را شامل می‌شود.

رئیس اداره محیط‌زیست لارستان با اشاره به اینکه در این سرشماری ۹ درصد افزایش وحوش نسبت به پارسال بوده است، تصریح کرد: پایش، ضدعفونی، پرکردن آبشخورها، جلوگیری از ورود احشام اهلی و واکسیناسیون دام‌های حاشیه منطقه از اقدامات مهم امسال بوده که امنیت وحوش و افزایش سرشماری را بدنبال داشته است.

این مسوول با بیان اینکه امسال چندین مورد آتش‌سوزی رخ داد که هرچند باعث از بین رفتن پوشش مرتعی و گیاهی بخشی از منطقه کم‌نظیر حفاظت‌شده «هرمود» لارستان شد اما با همکاری خوب تشکل‌ها، جوامع محلی و همت و تلاش محیط‌بانان اطفاء حریق صورت گرفت، اضافه کرد: منطقه حفاظت‌شده هرمود با ۲۱۰ هزار هکتار مهم‌ترین زیستگاه قوچ لارستان مشهور به قوچ مینیاتوری، جبیر،کل و بز و پرندگانی نظیر هوبره، انواع پرندگان شکاری، گربه‌های وحشی و غیره در جنوب شرقی استان فارس است.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۹:۱۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین