چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۶:۴۴ب.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 10

راه‌آهن، اداره‌کل راهداری و دوبانده‌سازی جاده؛درخواست‌های مشترک مسوولان لارستان از وزیر راه

احداث راه‌آهن بندرعباس-لار-جهرم به شیراز، ایجاد اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و همچنین تسریع در دوبانده‌سازی محور جهرم- لار به بندرعباس از درخواست‌های مشترک مسوولان لارستان خطاب به…

احداث راه‌آهن بندرعباس-لار-جهرم به شیراز، ایجاد اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و همچنین تسریع در دوبانده‌سازی محور جهرم- لار به بندرعباس از درخواست‌های مشترک مسوولان لارستان خطاب به وزیر راه و شهرسازی بود.

به گزارش میلاد لارستان آئین تکریم و معارفه مدیران کل راه و شهرسازی لارستان با حضور نعمت‌الله ترکی معاون توسعه، مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، فرمانداران شهرستان‌های جنوب فارس، امام جمعه لارستان، مسوولان ادارات و اصحاب رسانه در محل سالن اجتماعات شهید امامی فرمانداری ویژه لارستان برگزار شد.

کار احداث پروژه راه‌آهن شیراز-جهرم-لار به بندرعباس از ۲۷ سال پیش شروع شده است

در این مراسم فرماندار ویژه لارستان ضمن برشمردن قابلیت‌ها و وجود زیرساخت‌های این شهرستان، احساس مسئولیت و مشارکت اجتماعی را از شاخصه‌های مردم این خطه دانست و اظهار داشت: لارستان به لحاظ جغرافیایی، دروازه ورود به استان فارس محسوب می شود و این منطقه ارتباط نزدیکی با جزائر و بنادر جنوبی دارد.

جلیل حسنی با اشاره به اینکه با توجه به نزدیکی لارستان به بنادر، امکان ایجاد بندر خشک در در آن وجود دارد، افزود:قرارگرفتن در مسیر ترانزیتی شمال به جنوب و مرکز کشور از شاخصه‌های مهم دیگر شهرستان لارستان است.

این مسوول با تجلیل خدمات ارزشمند خیرین در عرصه‌های مختلف، تأکید کرد: کار احداث پروژه راه‌آهن شیراز-جهرم-لار به بندرعباس از ۲۷ سال پیش شروع شده و حتی سال‌های پس از آن چندین کارگاه در قسمت‌های مختلف لارستان تجهیز شد و برای مردم توقع ایجاد کرد اما در سیر اجرایی در این مهم توقف صورت گرفت.

معاون استاندار فارس یکی از مطالبات مردم را جامه عمل پوشاندن به طرح بزرگ احداث راه‌آهن دانست و تصریح کرد: موضوع مهم دیگر ایجاد اداره کل حمل و نقل در لارستان است که در اکثر شهرهایی که اداره کل راه و شهرسازی مستقر است، یکی از ادارات مکمل آن اداره کل حمل و نقل است و امید می‌رود این مهم نیز مورد پیگیری قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت تسریع در دوبانده‌سازی محور جهرم-لار به بندرعباس، خاطر نشان کرد: طی سالیان اخیر با برگزاری جلسات متعدد و پیگیری نمایندگان مجلس این پروژه وارد فاز عملیاتی شده است که انتظار می رود با شناخت وزیر راه و معاونان وی، با توجه به پیامدهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی این طرح نیز به سرانجام برسد.

حسنی با تأکید بر اینکه امید می‌رود با عنایت وزیر راه و معاونین و پیگیری‌های نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی سه خواسته مهم پروژه اداره کل حمل و نقل، دوبانده کردن و راه‌آهن بندرعباس-لار-جهرم مورد توجه ویژه قرار گیرد، یادآور شد: مدیرکل سابق راه و شهرسازی لارستان در حوزه جاده‌های مختلف شهرستانهای جنوب فارس اقدامات گوناگونی داشتند که جای تقدیر و تشکر دارد.

فرماندار ویژه لارستان ضمن تبریک انتصاب مدیرکل جدید راه و شهرسازی لارستان، از وی خواست تا با فرمانداران و نمایندگان عالی دولت در تعامل و همکاری باشد، اضافه کرد: بار دیگر از عموم مردم تقاضا می‌شود با استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان در مقابله با ویروس کرونا همراهی کنند.

ایجاد اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از اولویت‌های مهم لارستان است

همچنین در این مراسم، امام جمعه لارستان ضمن تبریک هفته وحدت یکی از موضوعات بااهمیت برای بروز رویش‌ها را وحدت دانست و با اشاره به آیات قرآنی اظهار کرد: مسئله وحدت آنقدر برای جامعه‌ای که اهداف عالی و بلندمدت دارد، دارای اهمیت است که اگر در برهه‌ای جامعه ای دچار انحراف شد، نباید آن انحرافات عاملی شود که وحدت جامعه دچار خدشه شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمختار موسوی‌خرم با تأکید بر حفظ وحدت بین مذاهب اسلامی و تحکیم وحدت در بین آحاد جامعه، آن را بستر سایر رویش‌ها برشمرد و افزود: اگر وحدت نباشد رویش های تعاملی در جامعه اتفاق نخواهد افتاد.

امام جمعه لارستان ضمن تجلیل از خدمات چند ساله مدیرکل سابق راه و شهرسازی لارستان با توجه به گستره وسیع جغرافیایی، تصریح کرد: از مدیرکل جدید انتظار می‌رود که با اتکاء به وزیر راه شاهد پیشرفت در کارها باشیم.

وی خطاب به معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سه موضوع را براساس اولویت مطرح می‌کنم، خاطر نشان کرد: دوبانده‌سازی مسیر جهرم-لار به بندرعباس که ۲۰۴ کیلومتر از این جاده در حوزه لارستان قرار دارد، یک مسیر ملی محسوب می شود و به نوعی آثار مثبت یا سوءآن به همگان به ویژه مردم خطه ما می‌رسد، از اولویت‌هاست.

حجت‌الاسلام موسوی با تأکید بر اینکه به جهت دوبانده نبوده محور بندرعباس-لار به جهرم تاکنون خسارت‌های مالی و جانی بسیاری در پی داشته است، ادامه داد: اجرای این پروژه ملی می‌تواند ثمرات مثبتی در پی داشته باشد.

امام جمعه لارستان ایجاد اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را یکی دیگر از اولویت‌های مهم این منطقه دانست و یادآور شد: ایجاد اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از مطالبات چندین ساله مردم محسوب می شود و پیگیری‌های متعددی از سوی نمایندگان صورت گرفت و امید می‌رود در این دوره شاهد تعیین اجرایی شدن این موضوع مهم باشیم.

وی خطاب به معاون وزیر راه و شهرسازی، احداث راه‌‌آهن شیراز-جهرم-لار به بندرعباس را یکی دیگر از اولویت‌های دارای اهمیت برشمرد و گفت: تحقق این هدف می‌تواند عامل مهمی در رشد و توسعه جنوب کشور به ویژه در بُعد اقتصادی می‌شود.

حجت‌الاسلام موسوی با تأکید بر اینکه انتظار می‌رود به دور از اعمال نفوذها، موضوع راه‌آهن شیراز-جهرم-لار به بندرعباس مورد توجه مسوولان ارشد کشور و استان قرار گیرد، ادامه داد: امید می‌رود امکانات به شکلی عادلانه در بین مناطق تقسیم شود.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱:۳۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین