جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۷ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

مسائل سیاسی؛ تنها مانع تشکیل اداره‌کل حمل‌ونقل و راهداری لارستان

مدیرکل راه‌وشهرسازی لارستان با بیان اینکه رئیس سازمان راهداری وحمل‌ونقل و معاون وزیر راه‌وشهرسازی درخصوص ایجاد اداره‌کل راهداری‌وحمل‌ونقل جاده‌ای مخالفتی ندارد و اگر فردا هم ۲ نماینده مردم در مجلس…

مدیرکل راه‌وشهرسازی لارستان با بیان اینکه رئیس سازمان راهداری وحمل‌ونقل و معاون وزیر راه‌وشهرسازی درخصوص ایجاد اداره‌کل راهداری‌وحمل‌ونقل جاده‌ای مخالفتی ندارد و اگر فردا هم ۲ نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی محل اجرا را مشخص کنند، کار انجام می‌شود، گفت: با توجه به مسائل سیاسی موجود نیاز به توافق حوزه‌های لارستان و لامرد است.

حسن شبانی در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان در تشریح اقدامات انجام شده درخصوص پیگیری استقرار اداره کل راهداری‌وحمل‌ونقل جاده‌ای در لارستان، گفت: اداره کل راه‌وشهرسازی لارستان، تنها اداره‌کل در سطح کشور محسوب می‌شود که اداره‌کل راهداری آن منفک نشده و این اقدام در سایر ادارات کل مشابه نظیر جنوب کرمان و سیستان‌وبلوچستان اجرایی شده و تنها نقطه‌ای که این کار صورت نگرفته، جنوب فارس است.

شبانی با تأکید بر اینکه ایجاد و استقرار اداره‌کل راهداری‌وحمل‌ونقل جاده‌ای و تفکیک آن از اداره‌کل راه‌وشهرسازی لازم و ضروری است، اضافه کرد: در جنوب فارس به دلائل شرائط سیاسی موجود تا به امروز نمایندگان و مردم حوزه اداره‌کل راه‌وشهرسازی لارستان نتوانسته‌اند در این خصوص به توافق برسند.

مدیرکل راه‌وشهرسازی لارستان با بیان اینکه رئیس سازمان راهداری وحمل‌ونقل و معاون وزیر راه‌وشهرسازی درخصوص ایجاد اداره‌کل راهداری‌وحمل‌ونقل جاده‌ای مخالفتی ندارد و اگر فردا هم ۲ نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی محل اجرا را مشخص کنند، کار انجام می‌شود، تصریح کرد: با توجه به مسائل سیاسی موجود نیاز به توافق حوزه‌های لارستان و لامرد است.

وی با اشاره به اینکه از نظر مقرارت وزارت راه با تشکیل اداره‌کل راهداری‌وحمل‌ونقل جاده‌ای مشکلی ندارد و این کار شدنی است و تنها مانع اجرایی شدن این مهم، مشکل سیاسی این محدوده است، اذعان داشت: بنده هم در این خصوص نمی‌توانم قضاوتی داشته باشم که محل استقرار اداره‌کل راهدای کجا باشد و نیاز به رایزنی طرفین است و اگر این اتفاق بیافتد نیاز به مجوزی نیست چراکه موافقت‌نامه‌های اصلی ان اخذ شده و مشکلی ندارد و از نظر وزارت راه بلامانع است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱:۱۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

12 Responses to “مسائل سیاسی؛ تنها مانع تشکیل اداره‌کل حمل‌ونقل و راهداری لارستان”

  1. جلال گفت:

    یعنی با این حرفها همه چی پشم و کشکه.مثل اینکه بگویند چون چند منطقه باهم نیستند پس بیمارستان و درمانگاه نباید در این مناطق احداث شود ،اینهمه آدم بدبخت، داغدار شدن تو جادههای جنوب فارس ،اینهمه از اعتبارات راه و ایمنی جنوب فارس میزنن ،و اینهمه کارمند بدبخت تکلیفشون مشخص نیست که چکاره هستن .اونوقت شما حق مسلم لار رو میگید نه .مگر نه اینکه در ایجاد این اداره کل در جنوب سیستان به مرکزیت ایرانشهر چابهاریها و چند شهر مخالف بودند ولی گفته شد بایستی در شهر ایرانشهر که مقر اصلی اداره کل راه و شهرسازیست ،اداره کل راهداری تشکیل شود ،مگر نه اینکه برای اداره کل جیرفت چند شهرستان جنوبی کرمان منجمله منوجان و عنبراباد مخالف بودند ولی گفته شد بایستی در جیرفت که مقر اصلی اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان است تشکیل شود ..

  2. جلال گفت:

    سلام

    آیا به نظر شما پاسخ معاون محترم وزارت راه وشهرسازی در خصوص تاسیس اداره کل راهداری از لحاظ قانونی موجه وصحیح میباشد.

    تاسیس اداره کل راهداری در لارستان باتوجه به سهولت انجام پروژ های راهسازی میبایست در کنار اداره کل راه وسهرسازی لارستان بوده وقابل تفکیک نمیباشد.

    در ضمن استقرار یک اداره کل جدید خدماتی چه ربطی به سیاست دارد.

    این اداره کل راهداری باید در جوار اداره کل راه وشهرسازی باشد تا کارها با سرعت بیشتر وروان تر انجام گردد.

    جناب آقای شبانی مدیر کل محترم راه وشهرسازی این پاسخ وزیر محترم وجاهت قانونی نداشته واز حضرتعای در خواست میکنیم با جدیت تمام موضوع استقرار اداره کل راهداری در لارستان را تا حصول نتیجه پیگیری فرمایید.

    باتشکر فراوان

  3. مسعود گفت:

    خدمت به مردم چه ربطی به سیاست دارد

  4. ناشناس گفت:

    محل استقرار ان باید در جایی باشد که اداره کل راه و شهر سازی در آن مستقر می باشد

  5. ناشناس گفت:

    تا موقعی که وزیر لامردی در بدنه دولت هستش به جایی نمیرسیم

  6. مرکزیت لار درمنطقه گفت:

    از آنجاییکه شهرستانهای. گراش. اوز. خنج به. لارستان نزدیک‌ترند این. اداره کل باید در لار مستقر. شود تا بهتر بتوان به شهرستانهای مجاور خدمت رسانی کند

  7. ناشناس گفت:

    چرا به ما که می رسد همه چی سیاسی می شود استقرار اداره کل راهداری فقط در کنار اداره کل راه وشهرسازی باید باشد مدیر کل و نماینده باید سخت پی گیری نمایند و نتیجه به مردم اعلام کنند

  8. ناشناس گفت:

    مردم لارستان هرگز کوتاه نخواهد آمد این اداره کل حق لارستان است وبس

  9. ناشناس گفت:

    لامرد بخش لارستلن بوده که سال ۶۷ شهرستان شده والان هم اداره راه آن زیر نظر لار است اداره کل را ه وشهرسازی درلار است باید اداره کل راهداری هم لار باشد مثل بقیه استانها یا شهرستانهای داره ادارکل ما هرگز کوتاه ننی اییم

  10. ناشناس گفت:

    وقتی مدیر کل غیربومی باشد،نباید هم از حق لار دفاع نماید.اقای مدیرکل شما نمیتوانید در این قضیه قضاوتی کنید؟؟؟؟؟شما باید با تمام توان از حق لارستان دفاع کنید و این وظيفه شماست.انشاله با روی کار امدن دولت عدالت محور اقای رئیسی این مشکل مهم رفع خواهد شد

  11. ناشناس گفت:

    مردم لارستان صحبتهای اخیر مدیر کل را بخاطر داشته باشید که نشان از ضعیف بودن ایشان دارد:در خصوص جاده لار بستک فرموده اند اداره کل بودجه تامین تجهيزات ۳ کیلومتر از مسیر را ندارد.در خصوص جاده لار بندرعباس فرموده اند سیمان مورد نیاز پل بست فاریاب را نمیتوانید تامین کنند و در خصوص اداره کل راهداری نیز به هیچوجه جانب لارستان را نگرفتند.لارستان به مدیران توانمندی همچون مهندس داريوش نصر مدیر کل سابق اداره راه و جناب اقای انصاری فرد مدیرکل سابق فرودگاه نيازمند است تا بتواند پيشرفت کند و با وجود اینگونه مدیران، لارستان نه تنها پيشرفت، بلکه عقب گرد هم خواهد کرد بلاشک.

  12. ناشناس گفت:

    کافی است به وزارت راه بگویندکه آیالارستان بخشی ازشهرستان لامرد بوده یا لامرد بخشی از شهرستان لارستان. شهرلامرد باتجمیع ۳۴روستای پراکنده تشکیل شده وحتی در فرهنگ معین اسمی ازلامرد نیست هنوزهم مردم تراکمه وکهوردان وسایرروستاهای تشکیل دهنده شهرلامرد خودرا اهالی روستای تراکمه و کهو ردان وغیره می دانند. کل انشعاب آب مرکز شهرستان لامردحدود۶۰۰ انشعاب است. درطرح جامع شهرلامرد جمعیت افق طرح (سال۹۵) به تعداد۷۵۰۰۰نفرپیش بینی شده بودولی هنوزهم پس ازگذشت ۵سال به۳۰۰۰۰نفرهم نرسیده است. لامردیها دررویایی سیر می کنند که هر آدم باانصاف متوجه آن می شود. شهری که نه جمعیت دارد ونه قدمت.
    لارستان از گذشته های دورمرکزتجاری منطقه بوده وهنوزهم لامردیها برای تامین مایحتاج زندگی خود به لار می آیند. لارستان در۴راه ارتباطی با استان‌های همجوارقرارداردوایجاد سازمان راهداری وحمل ونقل درلار ستان حق مسلم است. اکنون نیز نمایندگی حمل ونقل واداره راه وشهرسازی لامرد ومهر که وظیفه راهداری رابه عهده دارند زیر نظر لارستان هستند.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین