یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۴ب.ظ
::آخرین مطلب 8 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

داستان بی‌پایان؛ درخواست امام جمعه لار از رییس جمهور برای استقرار اداره‌کل راهداری در لارستان

  در آستانه سفر قریب‌الوقوع هیئت دولت و ریاست جمهوری به استان فارس، امام جمعه لار خواهان قرارگرفتن مطالبه استقرار اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لارستان در مصوبات…

 

در آستانه سفر قریب‌الوقوع هیئت دولت و ریاست جمهوری به استان فارس، امام جمعه لار خواهان قرارگرفتن مطالبه استقرار اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لارستان در مصوبات سفر استانی شد.

به گزارش میلاد لارستان، استقرار اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لارستان از جمله مطالبات کُهنه مردم در جنوب فارس است که نبود آن منجر به بروز آسیب‌های مادی و معنوی و در پی آن نارضایتی عمومی شده است و همین موضوع باعث شد تا امام جمعه لار برای چندمین بار و این‌بار به بهانه سفر ریاست جمهوری به استان فارس خواهان اجرایی شدن آن شد.

هر چند در گذشته نیز بارها توسط رسانه‌ها، دغدغه و خواست مسوولان و مردم درخصوص تسریع در روند اجرایی استقرار اداره‌کل راهداری لارستان پیگیری و اخبار زیادی منتشر شده است اما شوربختانه بدلایل نامعلومی و در سکوت مسوولان ین مطالبه بر زمین مانده است.

همانگونه که راه، عامل توسعه و بهره وري اقتصادي کشور و حتی ارتقاء سطح رضایتمندي از زندگی می باشد، بالقوه می تواند نقش تخریب و از بین بردن منابع انسانی و اقتصادي را نیز برعهده گیرد، چرا که در صورت عدم مدیریت درست در بهره برداري از را ه هاي کشور صدمات جانی و خسارات اقتصادي آن به مراتب می تواند زیانبارتر از مزایاي آن باشد.

سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي به عنوان مدیر و برنامه ریزي عبور و مرور و ناظر در استفاده بهینه از شبکه سراسر راه هاي کشور نقش و جایگاه بسیار مهمی در ایجاد ایمنی عبور و مرور و برقراري استفاده درست از را ههاي کشور دارد.

بررسی و تحلیل تصادفات و تلفات جاده‌ای و ارائه راهکارهاي اصلاحی و اجرایی، بررسی و تحلیل تخلفات و حوادث وسایل نقلیه عمومی و رسیدگی به عملکرد شرکت ها و رانندگان حمل و نقل جاده‌ای، طراحی، برنامه ریزی و اجرای طرح‌های ایمنی جاده‌ای و بررسی و ارزیابی نتایج عملیاتی آنها براساس مطالعات میدانی و رو شهای آماری، بررسی، مطالعه و بکارگیری تجهیزات و فناوریهای نوین در کنترل ایمنی حمل و نقل جاده‌ای، نظارت مستمر بر وضعیت لحظه‌ای ترافیک جاده‌ای، تشخیص به هنگام وقایع محل تردد و هماهنگی جهت رفع آنها، احداث، بهره برداري، توسعه و نگهداری پایانه‌های عمومی وسائل نقلیه باربری و سایر تاسیسات مورد نیاز، تنها بخشی از وظایف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است که متأسفانه بدلیل نبود این اداره‌کل در لارستان منجر به آن شده همچون حلقه مفقوده‌ای در زنجیره خدمات شاهد آسیب‌های محسوس جانی و مالی برای مردم در محورهای مواصلاتی جنوب فارس به ویژه در محور ملی و ترانزیتی بندرعباس-لار-شیراز باشیم.

در طی ۱۰ روز اخیر بدلیل بروز تصادفات متعدد در محور بندرعباس – لار – جهرم، متأسفانه حداقل ۶ کشته و بیش از ۱۰ نفر مصدوم شده‌اند و این آمار سالیانه رقم بالایی را نشان می‌دهد.

این اتفاقات منجر به آن شد تا امام جمعه لار در خطبه نماز جمعه اخیر خود به این موضوع یعنی تسریع در دوبانده کردن محور بندرعباس – لار – جهرم و همچنین استقرار اداره‌کل راهداری در لارستان واکنش نشان دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مختار موسوی‌خرم در سخنانش با بیان اینکه براساس شنیده‌ها، رئیس جمهور طی آینده‌ نزدیک قرار است به استان فارس سفری داشته باشد و نیاز است نکاتی به مسئولین استانی یادآوری شود، گفت: این مطالبه‌ای که مطرح می‌کنیم، یک مطالبه ملی است ولی از بس که از سوی مسئولین لار مطرح شده، این تصور شکل گرفته که این موضوع برای لارستان است در حالی که مسئله‌ای ملی است و چون تبعات منفی آن بیشتر برای ماست، داد ما بیشتر از جاهای دیگر است و امیدواریم در سفر رئیس جمهور در لیست مصوبات قرار بگیرد.

وی با درخواست از مسئولان برای اجرایی شدن اداره‌کل راهداری لارستان که یکی از موضوعاتی است که لازم است در سفر آتی رئیس جمهوری تعیین تکلیف شود به این معنا که یک خبر خوش برای مردم منطقه داشته باشیم، اضافه کرد: این یک موضوعی نیست که ما یک مطالبه ابتدایی باشد، بلکه یک مطالبه‌ای است که سالیان گذشته انجام شده و مراحل آن طی شده و شاید بیش از ۹۰ درصد آن انجام شده و گام آخر مانده که باید این گام آخر گرفته شود.

امام جمعه لار افزود: موضوع اداره‌کل راهداری لارستان یک درخواست ابتدایی نیست که مطالبه تازه‌ای باشد بلکه براساس اسناد و مدارک موجود، بار دیگر این اسناد جمع‌بندی شود تا هم به دست مسئولان برسد و هم در صورت حضور احتمالی نماینده رئیس جمهور به منطقه در اختیار وی قرار داده شود.

امام جمعه لارستان با اشاره به تصادفات اخیر در مسیرهای لار به شیراز و لار به بندرعباس، تصریح کرد: این مسیر هم از جمله موضوعاتی است که می‌بایست در سفر آتی رئیس جمهور به استان فارس تعیین تکلیف شود و یکی از مصوبات این سفر باشد.

راه یکی از سرمایه هاي ملی و بهترین عامل توسعه اجتماعی و اقتصادي یک کشور می باشد، به شکلی که هرچه نسبت به گسترش شبکه راه های یک کشور اقدام گردد، در جهت توسعه آن گام برداشته شده است.

بر همین اساس بهبود و توسعه شبکه راه ها در کلیه کشورها به عنوان یکی از مهمترین شاخص ها و زیرساخت هاي توسعه اقتصادي و اجتماعی و حتی فرهنگی محسوب می شود. در همین راستا باید یادآور شد که در کشور ما به علت ظرفیت پذیري فوق العاده شبکه راه هاي زمینی که بیش از ۹۰ درصد از کل حمل ونقل ملی را ساماندهی می کند، نقش و جایگاه راهداري از اهمیت بیشتري برخوردار است.

از اینرو سازمان راهداري و حمل ونقل جاده اي به عنوان متولی نگهداری، بهسازی و ایمن سازی راه های کشور جایگاه ویژه‌ای در توسعه ملی و افزایش بهره وری اقتصادی کشور دارد.

به گزارش میلاد لارستان، انتظار می‌رود با توجه به اهمیت و جایگاه محورهای مواصلاتی موجود در لارستان که به جهت تردد بالای سوخت، کالاهای تجاری صادراتی و وارداتی و همچنین تلفات بالای جانی و مالی، با اهتمام و دوراندیشی مدیران ارشد استان فارس، در سفر آتی ریاست جمهوری پیگیری‌های لازم برای قرارگیری اجرایی شدن استقرار اداره‌کل راهداری لارستان در لیست مصوبات این سفر استانی قرار گیرد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۴ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۶:۵۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “داستان بی‌پایان؛ درخواست امام جمعه لار از رییس جمهور برای استقرار اداره‌کل راهداری در لارستان”

  1. منصور گفت:

    باید و باید اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان (لارستان) تشکیل بشود. فعلا اداره کل راه و شهرسازی لارستان با این چارت سازمانی قدیم که در کل کشور منسوخ شده است ، مثل شترمرغ است که معلوم نیست شتر است یا مرغ و بلاتکلیف

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین