شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۷ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

300 میلیارد ریال اعتبار سیل در اختیار اداره کل راه و شهرسازی لارستان قرار داده شد

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به بررسی ها تاکنون مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال از منابع داخلی وزارت راه و تا زمان تصویب نهایی اعتبارات سیل در…

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به بررسی ها تاکنون مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال از منابع داخلی وزارت راه و تا زمان تصویب نهایی اعتبارات سیل در اختیار اداره کل راه و شهرسازی لارستان و مناطق درگیر سیل در جنوب فارس قرار داده شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از ایرنا، محمدرضا رضایی کوچی شامگاه شنبه در نشست شورای اداری شهر سیل زده بیرم لارستان اظهار داشت: فردا یکشنبه نیز جلسه کمیسیون تخصصی عمران مجلس با حضور وزرای مربوطه از جمله راه  و شهرسازی، جهاد کشاورزی، نیرو و همچنین رئیس سازمان بنیاد مسکن انقلاب سلامی و برخی نهادهای و سازمان های عضو ستاد مدیریت بحران برگزار خواهد شد.

او گفت: در این نشست ضمن ارایه گزارش نهایی از میزان خسارات سیل در بخش های مختلف از سوی وزارتخانه های مربوطه تصمیم نهایی برای میزان اعتبار تخصیص یافته به سیل زدگان و جبران خرابی های سیل در ۶ استان درگیر بررسی خواهد شد.

رضایی یادآور شد: تاکنون و بر اساس گزارش های اعلام شده و نیز بازدیدهای میدانی اعضای کمیسیون عمران و نمایندگان شهرهای درگیر سیل میزان خسارات در برخی مناطق  بسیار بالا و عمیق است.

این نماینده مجلس یازدهم اضافه کرد: تصمیم گیری برای جبران این آسیب ها و کاهش دردها و آلام مردم سیل زده نیازمند همت جمعی و راسخ از سوی دولت ، مجلس و همه مسئولان در سطح ملی و استانی است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: با توجه به عمق میزان خسارت و حجم تخریبی منازل مسکونی در این شرایط سخت و  سرمای زمستان و مشکلاتی که برای شهروندان به وجود آمده قرار شد که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کار نام نویسی و تشکیل پرونده برای ساخت و یا تعمیر مسکن سیل زدگان را در اسرع وقت آغاز کند.

او گفت: همچنین قرار شد که این بنیاد تا زمان تصویب اعتبار از سوی دولت، کار آواربرداری و بازسازی منازل مسکونی سیل زدگان را از محل اعتبارات داخلی خود آغاز کند و منتظر تصویب اعتبارات دولتی نباشد.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: همچنین با توجه به عمق فاجعه و خسارات سیل در حوزه راه ها و ابنیه ها و پل ها و بخش راهداری نیز قرار شد که وزارت راه وشهرسازی تا زمان تصویب و تخصیص اعتبار از سوی دولت مبلغی را از پیش در اختیار اداره های کل راه و شهرسازی این مناطق قرار دهد.

وی گفت: با توجه به بررسی ها تاکنون مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال از منابع داخلی وزارت راه و تا زمان تصویب نهایی اعتبارات سیل در اختیار اداره کل راه و شهرسازی لارستان و مناطق درگیر سیل در جنوب فارس قرار داده شد.

وی البته این را نیز تاکید کرد که با توجه به بحران بیش از یک دهه خشکسالی و وضعیت بغرنج کمبود منابع آب به خصوص در جنوب فارس باید شکرگزار این برکت و رحمت الهی نیز بود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس یادآور شد: البته باید این همه میزان خسارت ناشی از سیل و حجم خرابی های این مناطق بررسی عمیق ، کارشناسی و آسیب شناسی جدی شود و بسیاری از این آسیب ها و اتفاقات نباید با این حجم رخ می داد.

وی گفت: یکی از موارد و کبودهای فاحش و محسوس در جریان وقوع سیل و میزان خسارات در برخی شهرها و روستاها در حوزه ماشین آلات و نیازمندی های لجستیکی در بخش عمران شهری و روستایی است.

رضایی افزود: همچنین و با توجه به این مشکل جدی از جمله اولویت های مهم کمیسیون عمران در همین راستا نیز ارایه پیشنهادهایی برای کمک به نوسازی ناوگان حمل و نقل در شهرداری ها و دهیاری ها به کمیسیون تلفیق و در بودجه سال ۱۴۰۱ خواهد بود.

در نشست شورای اداری شهر سیل زده بیرم علاوه بر رییس و برخی اعضای کمیسیون عمران مجلس و نمایندگان شهرستان های درگیر جنوب فارس همچنین معاونان وزارتخانه های راه و شهرسازی، کشور و نیرو و معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و همچنین برخی مدیران کل استان فارس نیز حضور داشتند.

بارش های سیل آسای اخیر رقمی افزون بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان در بخش های مختلف و زیرساخت های عمرانی، زیربنایی، راه ها و سایر حوزه های خدماتی در جنوب فارس خسارات وارد کرد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ ساعت ۵:۵۸ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “300 میلیارد ریال اعتبار سیل در اختیار اداره کل راه و شهرسازی لارستان قرار داده شد”

  1. مدینه صابری گفت:

    به نظر من مقابله با بحران حتما در بسیاری مواقع می بایست قبل از مقابله با اثرات آن باشد؛ چون بحران با توجه به حوادث قهری و حوادث طبیعی و حوادث اجتماعی قابل پیش بینی بوجود می آید و با توجه به زمینه ایجاد شدن آن از گذشته با به امروز ، در صورتی که ممرگاهها و موارد ایجاد کننده بحران را که عمدتا شناخته شده هستند را کنترل و تجمیع و از بین ببریم، دیگر مقابله با اثرات آن یا وجوب پیدا نمی کند یا اثرات آن، کمتر و در حد ناچیرتر ی دامنگیر جامعه می شود. چون اثرات بحران در بسیاری مواقع بیشتر از خود بحران موجب ترس و وحشت جمعی و التهاب فردی را فراهم می کند.مثلا موضوع پسماندهای منطقه ای و آشغال ها که خود یک معضل و بحران قدیمی شناخته شده در مناطق چهارگانه لارستان است خودش یک بحران است و دارای آثاری همچون آلوده کدن هوای پاک، آلوده کردن آب های سطحی و آب های زیر زمینی ، تجمع ریز گردها، تجمع حیوانات ولگرد و تخریب محیط انسانی و طبیعی است ولی از آنجائیکه شورای وحدت و شهرداری های آن، زباله و روشهای از بین بردن آن را می داند و حتی می دانیم که کجا محل بهتری برای ایجاد جایگاه متمرکز دفن زباله است چه بسا عملی کردن چنین ایده ای باید قبل از مقابله با آثار آن راهکار علمی و راهکار عملی تر ی باشد و در صورتی که قبل از مقابله با آثار زباله با خود زباله مقابله شود از صرف هزینه های زمانی و مکانی و انسانی نیز جلوگیری می کند و خودش موجب تولید ثروت می شود و بازیافت نیز با صرف کمترین هزینه به صورت بهداشتی تر و اصولی تر انجام می شود . در مورد بحران سیل نیز همینگونه است به عنوان مثال مسئولان و متولیان امر می دانند چه زمانی امکان بوجود آمدن سیل بیشتر است که خود به عنوان یک پدیده طبیعی ، دارای آثار مخرب وضعی و محیطی و مالی و اقتصاد یو انسانی است؛ پس به منظور جلوگیری از اینگونه آثار می توان در روزهای فارق از سیل به صورت بهینه نسبت به مقاوم سازی محیط و ایمن سازی مناطق خطر با یک مدیریت بهینه و اصاولی اقدام کرد که بعد از بارش سیل آسا با مخاطرات و آثار آن مواجه نشویم . در مورد زلزله و دیگر حوادث نیز همینگونه است.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین