پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۱۳ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

معاون وزیر: 35پروژه بزرگ راهداری در استان فارس در حال انجام است/ از ظرفیت فرودگاه لارستان با برنامه ریزی باید استفاده نمود

معاون توسعه وزیر راه و شهرسازی  با بیان اینکه  ۳۵پروژه بزرگ راهداری در استان فارس در حال انجام است گفت: از ظرفیت فرودگاه لارستان با برنامه ریزی باید استفاده نمود. به…

معاون توسعه وزیر راه و شهرسازی  با بیان اینکه  ۳۵پروژه بزرگ راهداری در استان فارس در حال انجام است گفت: از ظرفیت فرودگاه لارستان با برنامه ریزی باید استفاده نمود.

به گزارش میلاد لارستان آئین تکریم و معارفه مدیران کل راه و شهرسازی لارستان با حضور نعمت‌الله ترکی معاون توسعه، مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، فرمانداران شهرستان‌های جنوب فارس، امام جمعه لارستان، مسوولان ادارات و اصحاب رسانه در محل سالن اجتماعات شهید امامی فرمانداری ویژه لارستان برگزار شد.

در این مراسم معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های مردم، توسعه نامتوازن در سطح کشور است، اظهار کرد: مطالعاتی که در بحث آمایش سرزمینی رخ داده، نشان دهنده استقرار نامتوازن جمعیت در کشور است بگونه ای که اغلب جمعیت کشور در غرب کشور حضور دارند.

نعمت‌الله ترکی با بیان اینکه در واقع اگر قرار است توسعه متوازنی در کشور صورت گیرد نیازمند این هستیم که جمعیت نیز به همان نسبت متوازن و پراکنده باشد، افزود: این عدم توازن خود مشکلاتی را بوجود خواهد آورد و باید بر اساس آمایش سرزمینی به صورت متوازن عمل کنیم و برای اینکه به اهداف خود برسیم باید پیشران هایی را مدنظر قرار دهیم.

معاون توسعه وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه در استان فارس باید پیشران ها و ظرفیت ها در نظر گرفته شود، تصریح کرد: در استان فارس نخستین پیشران منطقه جنوب فارس بحث راه و پس از آن بحث عمرانی است که باید به آن توجه کرد.

این مسوول با بیان اینکه در جایی نظیر لارستان که دارای فرودگاه است، ظرفیت بزرگی دارد که باید با برنامه ریزی از آن بهره برد، خاطر نشان کرد: در حوزه جاده ای بنا به آمار استان فارس چهارمین استان کشور از لحاظ پهناوری است و هم اکنون در این استان ۳۵ پروژه بزرگ راه‌سازی در حال اجراست که این مقدار بیش از پروژه های مجموع ۷ استان کشور است.

وی با اشاره به اینکه استان فارس دارای آثار باستانی زیادی است که از آن می‌توان به عنون یک ظرفیت بزرگ قلمداد کرد، ادامه داد: علاوه بر این صادرات محصولات می تواند موجب پیشرفت هر چه بیشتر استان فارس شود.

ترکی با بیان اینکه استان فارس جز ۵ استان پر تردد کشور است که ده درصد راه های کشور در این استان واقع شده، یادآور شد: حمل و نقل ریلی می تواند نقش مهمی در توسعه منطقه داشته باشد که سعی داریم با پیگیری این مهم را به نتیجه برسانیم.

وی با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی بدلیل حجم فعالیتی، به اندازه سه وزارتخانه فعالیت دارد، عنوان کرد: این یک مشکل است و نیازمند اصلاح ساختار است و اگر قرار باشد یک ساختار کامل برای یک وزارتخانه معین شود یا باید بصورت سلسله مراتبی باشد یا باید مدلی داشته باشد که فعالیت ها مشخص و معین باشد.

معاون توسعه وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با توجه به حجم کارها و ساختار وزارتخانه در حال حاضر مدیرکل می تواند پپگیر یک موضوع باشد و نمی تواند به تمام کارها برسد، گفت: حمل و نقل ریل و هوایی  خود دارای یک حجم بالای فعالیتی است که نیازمند یک ساختار جداگانه است.

ترکی با تأکید بر اینکه پیشنهاد تجدید نظر در ساختار وزارت راه را داریم، بیان کرد: قبلا توزیع مسکن از طریق وزارت مسکن صورت می گرفت اما اگر تجمیع حوزه راه و مسکن صورت نمی گرفت شاید اوضاع مسکن بدین صورت نگران کننده نبود.

معاون توسعه وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در بحث انتصاب سعی شده با دقت این اتفاقات رقم بخورد و انتصاب‌ها بر اساس شایسته سالاری باشد، اضافه کرد: افرادی که در مجموعه وزارت راه و شهرسازی تلاش و کوشش کرده اند را جایجا کرده ایم تا از خدمات افراد در مناطق بهره برده شود.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۴:۴۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین