سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۶ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 17

پیشنهاد ایجاد موزه حیات وحش در لارستان

با توجه به گونه های شاخصی که از خرندگان، پرندگان، گزندگان و چرندگان در مناطق حفاظت شده محیط زیست لارستان مشاهده می شود انتظار می‌رود در خصوص ایجاد موزه حیات…

با توجه به گونه های شاخصی که از خرندگان، پرندگان، گزندگان و چرندگان در مناطق حفاظت شده محیط زیست لارستان مشاهده می شود انتظار می‌رود در خصوص ایجاد موزه حیات وحش از سوی مسئولان اقدام لازم صورت گیرد.

به گزارش میلاد لارستان، خطه لارستان به دلیل وسعت جغرافیایی به لحاظ پوشش گیاهی و جانوری دارای تنوع زیادی است. گونه های شاخصی که از خرندگان، پرندگان، گزندگان و چرندگان در مناطق حفاظت شده محیط زیست لارستان مشاهده می شود.

اغلب عموم مردم علاقه زیادی برای دیدن این جانوران از نزدیک را دارند که به جهت محدودیتهای موجود قانونی و امکاناتی، امکان چنین چیزی وجود ندارد.

در برخی از شهرها نظیر ورامین سعی کرده اند با گردآوری گونه‌های مختلف جانوری حتی از سایر شهرها، محلی را به عنوان موزه حیات وحش اختصاص دهند و زمینه بازدید عموم مردم از این مکان را فراهم کنند.

ایجاد چنین اماکنی علاوه بر آنکه موجب آشنایی و آگاهی آحاد جامعه با حیات وحش و همچنین توسعه گردشگری شود، می تواند محلی برای تحقیق پژوهشگران و دانش آموزان تبدیل شود.

نیازی نیست که گونه های جانوری را که اکثر آنها کمیاب هستند را شکار کرد و به موزه انتقال داد بلکه می توان گونه های جانوری را که به دلائل مختلف جان خود را از دست می دهند مثل تصادفات یا کشف از شکارچیان، با استفاده از فناوری های موجود با ماده های مخصوص خشک کرد و در محیط موزه قرار داد.

انتظار می رود با پیگیری این موضوع از مسوول اداره محیط زیست، این پیشنهاد به سرانجام برسد.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۸:۵۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین