جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۴ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

نيمه دوم آبان ماه 1374 – شماره 31 (چه كسي به مجلس برود؟)

در پايان مقاله وكلاي لارستان از بدو مشروطه تا آغاز انقلاب اسلامي در شماره ۲۹ نوشتيم «در راستاي انتخابات مطالبي ديگر نيز بيان خواهيم نمود» كه بدين وسيله تقديم مي‌گردد.براساس…

در پايان مقاله وكلاي لارستان از بدو مشروطه تا آغاز انقلاب اسلامي در شماره ۲۹ نوشتيم «در راستاي انتخابات مطالبي ديگر نيز بيان خواهيم نمود» كه بدين وسيله تقديم مي‌گردد.
براساس اطلاعيه وزارت كشور انتخابات اينده در هيجدهم اسفندماه سال جاري برگزار مي‌شود اين دوره نيز مانند ادوار گذشته تعدادي خود را به عنوان كانديدا  معرفي مي‌كنند و مردم نيز به هر كس كه بخواهند رأي داده و بالاخره يكي از ميان كانديداها به مجلس مي‌فرستند و او خود را به عنوان وكيل يك منطقه دويست و چند هزار نفري يا بهتر بگوييم يك كشور ۶۰ ميليون نفري ظاهر مي‌سازد اين روال هميشگي است و تا بوده چنين بوده است اما نكته‌اي كه متأسفانه هميشه با بي‌اعتنايي از آن مي‌گذريم و به آن وقعي نمي‌نهيم اين است كه وظيفه وكيل نسبت به موكلين و موكلين نسبت به وكلا چيست؟ مردم از يك نماينده چه انتظاري بايد داشته باشند و نماينده از مردم چه توقعي دارد؟ حمايت مردم از يك نماينده چگونه و تا كجا ادامه مي‌يابد شرايط يك نماينده كاردان و وارسته چيست؟
آيا يك نماينده فعال نماينده‌اي است كه شبانه‌روز براي رفع گرفتاري‌هاي مردم كار كند و به هر عمل كوچك و بزرگ دست يازد و در نهايت امكان كارهاي اساسي و نيازهاي زيربنايي منطقه برايش ميسر نشود يا به عكس نماينده فعال بايد برنامه‌ريزي حساب شده داشته باشد و كار را براساس برنامه با توجه به اهم و مهم و دقت و هوشياري پيش برد پاسخ روشن است اما نكته‌اي كه حائز كمال اهميت است اين است كه آيا نمايندگان، تاكنون بر اساس برنامه‌هاي زيربنايي كشور، براي منطقه برنامه‌ريزي كرده‌اند آيا هيچ گاه جمعي متشكل، كارشناس و منسجم داشته‌ايم كه گرد هم آيند و پس از بررسي و دقت نظر اعلام كنند كه مثلاً با توجه به رشد جمعيت، وضعيت اقتصاد جهاني و ايران، تهاجم فرهنگي نحوه پرورش آيندگان نيازهاي مادي و معنوي شهر و روستا و… چنين برنامه‌اي بايد براي توسعه آينده داشته باشيم تا در دهه آينده با گرفتاري‌هاي عديده روبرو نشويم؟
آيا هيچ گاه جمعي گرد هم آمده‌اند كه بگويند براي اين دوره كه اقاي «زيد» به مجلس مي‌رود اين برنامه ها بايد تحقق پذيرد و گروهي نيز به عنوان كمك كار نماينده و سرعت بخش به فعاليتها، همگام با نماينده در گسترش برنامه همت گمارند.
بعنوان نمونه معرفي مي‌كنم آيا مسئولين محترم و نماينده مكرم مطلع‌اند كه در حال حاضر روند توسعه آموزش عالي نسبت به چند سال قبل منفي بوده است. اگر قبلاً برنامه‌ريزي حساب شده‌اي تحقق يافته بود اكنون با توسعه مواجه بوديم نه با كاهش و مي‌دانيم كه زيربناي مسائل جامعه فرهنگي در رأس آن مسائل فرهنگي اعم از حوزوي و دانشگاهي است.
يا با توجه به عدم توسعه كشاورزي از لحاظ موقعيت جغرافيايي و آب و هوايي، آيا در توسعه صنعت چه گام موثري برداشته‌ايم، هرم افزايش صنعت در منطقه لارستان چگونه است آيا توانسته‌ايم سرمايه‌هاي هنگفت و سرگردان منطقه كه در دست جمعي از اين مردم است به نحوي به كارهاي توليدي بكشانيم و نيازهاي منطقه را مرتفع نماييم؟
گسترش روزافزون مهاجرت‌ها ناشي از چيست؟ آيا براي جلوگيري از اين معضل اجتماعي چاره‌اي انديشيده‌ايم … به هر تقدير بينديشيم، فردي كه قدرت برنامه‌ريزي داشته باشد و نبود نيروهاي برنامه‌ريز و متخصص متعهد را به خود جذب كند و مشكلات حال و آينده را ساده و پيش پا افتاده تلقي ننمايد و انديشه «اين نيز بگذرد» درسر نپروراند و دلسوزي و صميميت او نسبت به كل منطقه، دلسوزي يك پدر نسبت به فرزندان باشد از نيروهاي رنج ديده و زجر كشيده همين منطقه باشد، انتخاب و به مجلس راه يابد تا وسيله رضايت خدا و خلق او فراهم آيد و به راستي انتخاب اصلح صورت پذيرد و فرموده حضرت امام راحل (قدس سره) دو انتخاب اصلح براي مسلمين يعني انتخاب فردي كه متعهد به اسلام و حيثيت آن داشته باشد و همه چيز را بفهمد و چون در مجلس اسلام تنها كافي نيست بلكه بايد مسلماني باشد كه احتياجات مملكت را بشناسد و سياست را بفهمد و مطلع به مصالح و مفاسد كشور باشد و ممكن است به شما و گروه شما هم مربوط نباشد كه اگر اصلح را انتخاب كرديد كاري اسلامي مي‌كنيد و اين يك محكي است براي خودتان كه تشخيص انتخاب براي اسلام است يا براي صلاح خودتان» به اميد آگاهي كامل و دقت و هوشياري در نحوه گزينش نماينده مجلس براي دوره آينده و تحقق رضايت الهي و خشنودي آيندگان اين مرز و بوم.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۳:۵۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین