دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۴ق.ظ
::آخرین مطلب 17 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

بيانيه گام دوم انقلاب اسلامي، مي تواند شاخصي عالي براي وحدت حوزه و دانشگاه باشد

 جلسه هم انديشي پيرامون برگزاري مراسم های وحدت بين حوزه و دانشگاه با حضور امام جمعه شهرستان لارستان، رئيس دانشگاه آزاد اسلامي لارستان و ساير روساي مراكز آموزشي و حوزوي شهرستان…

 جلسه هم انديشي پيرامون برگزاري مراسم های وحدت بين حوزه و دانشگاه با حضور امام جمعه شهرستان لارستان، رئيس دانشگاه آزاد اسلامي لارستان و ساير روساي مراكز آموزشي و حوزوي شهرستان در دفتر نماينده ولي فقيه اين شهرستان برگزار شد.

به گزارش میلادلارستان به نقل از خبرگزاري آنا،  در اين نشست حجت الاسلام موسوي خرم، ضمن گراميداشت هفته پژوهش و ايام مبارك وحدت حوزه و دانشگاه اظهار كرد: دانشگاه و حوزه هاي علميه بايد در مقوله وحدت از قشري نگري و سطحي انديشي پرهييز كرده  و با نگاهي عميق، وحدت اين دو مركز علمي را عملياتي كنند. در شرايط كرونايي بايد از حداكثر ظرفيت هاي فضاي مجازي بهره گرفت و راه كارهاي  علمي و عملي مستمر، همانند برگزاري نشست هاي تخصصي و فراخوان هاي مقالات علمي را در دستور كار قرار داد.

امام جمعه شهرستان،‌ضمن اشاره به بيانيه گام دوم انقلاب  گفت:  بيانيه گام دوم انقلاب اسلامي مي تواند به عنوان شاخصي عالي براي وحدت حوزه و دانشگاه در دستور كار قرار گيرد  و سرلوحه فعاليت هاي علمي استادان، دانشجويان و طلاب باشد.

در اين مراسم، مهدي زارع ضمن تشكر از دغدغه هاي امام جمعه ولايي شهرستان مبني بر وحدت حوزه و دانشگاه بيان كرد: دانشگاه آزاد اسلامي لارستان آماده برگزاري نشست هاي تخصصي در اين خصوص است و تا كنون نيز همكاري خوبي با حوزه علميه امام علي بن ابيطالب (ع) شهرستان در زمينه هاي پژوهشي و آموزشي داشته و باب جديدي را از انسجام و همگرايي علمي بين اين دو نهاد علمي و آموزشي را گشوده است.

زارع، با اشاره به وجود دفتر تقريب مذاهب در دانشگاه آزاد اسلامي لارستان، گفت: ظرفيت هاي اين دفتر مهم و تاثير گذار كه در جنوب كشور و دربين دانشگاه هاي استان، منحصر به فرد است ؛ مي تواند علاوه بر عملياتي كردن وحدت حوزه و دانشگاه، باعث وحدت بين فرق و مذاهب اسلامي شده و اين امر مهم را از طريق علماي و انديشمندان اهل سنت منطقه اجرايي كند.

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي لارستان، در خاتمه سخنان خود تصريح كرد: در شرايط فعلي، حضور متخصصين فني در اين واحد دانشگاهي مي توانند به عنوان بازويي توانمند به منظور برگزاري نشست هاي علمي در بستر نرم افزارهاي نوين و به روز باشند.

 س-۲۱۰

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین