پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۵ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 7

یلدا و نگرانی از دورهمی‌های خانوادگی در لارستان

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان نسبت به دورهمی‌های خانوادگی و شلوغی شهر و بازار در آستانه شب یلدا هشدار داد و گفت: افزایش دو ساعت فعالیت اصناف تا حدودی…

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان نسبت به دورهمی‌های خانوادگی و شلوغی شهر و بازار در آستانه شب یلدا هشدار داد و گفت: افزایش دو ساعت فعالیت اصناف تا حدودی دغدغه و نگرانی مجموعه بهداشت و درمان و ستاد مدیریت کرونا شهرستان را بیشتر کرده است.

وحید یگانه، سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: رصد بازار بویژه در میدان مرکزی شهر جدید لار بین ساعات ۱۷ تا ۱۹ ظرف دو روز گذشته بیانگر افزایش چشمگیر و هجوم شهروندان برای خرید شب یلداست که بدون شک ادامه این روند وضعیت شهرستان را برای روزها و هفته های آینده با چالش و بالارفتن شمارمبتلایان مواجه خواهد کرد.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت: در صورت رعایت نکردن شهروندان بدون شک محدودیت های شدید قبلی از جمله کاهش زمان فعالیت اصناف نیز دردستور کار قرار خواهد گرفت.

یگانه با بیان اینکه به نظر می رسد برخی شهروندان هنوز خطر کرونا را جدی نگرفته اند، گفت: بر اساس بررسی ها و تحلیل های آماری از مبتلایان به کرونا در سطح منطقه لارستان ، مهمترین علت و بیشترین میزان مبتلایان ناشی از دورهمی‌های خانوادگی و تجمعات غیر ضروری است.

وی افزود: مردم و شهروندان باید در طول روز و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی اقدام به خرید روزانه خود کنند و انجام امورات خود را تنها به زمان پایانی فعالیت اصناف و بین ساعات ۱۷ تا ۲۰ موکول نکنند.

محدویت های کرونایی اصناف لارستان را مسئولیت پذیرتر کرد

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان همچنین گفت: میزان مسئولیت پذیری در زمینه رعایت مسایل و اصول بهداشتی توسط اصناف این شهرستان با دو درصد رشد ظرف سه هفته گذشته تاکنون و با اجرای طرح شهید سلیمانی و محدودیت های کرونایی به ۹۴ درصد رسیده است.

یگانه اظهار داشت: پیش از اجرای محدودیت‌های کرونایی ۹۲ درصد از اصناف و بازاریان خود را ملزم به رعایت مسایل بهداشتی می دانستند.

وی بیان کرد: البته در کنار اعمال محدودیت‌ها ، تذکرات و نظارت‌ها بر بازار لارستان نیز به مراتب افزایش داشته و از زمان اجرای طرح محدودیت های کرونایی تاکنون ۴۴ واحد صنفی متخلف و کم توجه نسبت به رعایت اصول بهداشتی نیز پلمب شده اند.

یگانه ابراز داشت: از ابتدای محدودیت‌های کرونایی تاکنون در بازرسی‌های مشترک معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ، فرمانداری، اداره صمت، اتاق اصناف، نیروی انتظامی و سپاه از اصناف در سطح شهرستان لارستان، تعداد ۲ هزار و ۲۹۴ واحد صنفی مورد نظارت قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه در این بازرسی‌های مشترک مراکز تهیه و توزیع، اماکن عمومی و صنوف خدماتی بیش از سایر صنوف مورد نظارت قرار گرفتند، اظهار داشت: در فرآیند این تعداد بازرسی نیز علاوه بر پلمب ۴۴ واحد صنفی به ۱۸۸ واحد نیز تذکر کتبی داده شد.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت: بیشترین میزان تخلف در زمینه رعایت نکردن اصول بهداشتی و اجرای محدودیت های کرونایی مربوط به صنوف خدماتی بوده است.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۵:۳۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین