جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۲ق.ظ
::آخرین مطلب 41 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

ملخ‌های صحرایی در راه لارستان

ملخ‌های صحرایی امسال هم راهی لارستان می شوند . به گزارش میلاد لارستان، مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی فارس در گفت و گو با خبرگزاری صدا و سیما، گفت: این…

ملخ‌های صحرایی امسال هم راهی لارستان می شوند .

به گزارش میلاد لارستان، مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی فارس در گفت و گو با خبرگزاری صدا و سیما، گفت: این ملخ‌های ۶ تا ۸ سانتی متری که تا بلوغشان هر کدام حداقل نیم کیلو از علف‌های مراتع و برگ درختان را می‌خورند از ابتدای بهمن ماه وارد استان فارس می‌شوند.

دبیری افزود: بر اساس پیش‌بینی‌ها امسال ملخ ها مهمترین آفت در بین هزار آفت اقتصادی دنیا هستند که پهنه وسیع تری از استان شامل شهرستان‌های کازرون، ممسنی، رستم، لارستان و داراب را تحت تأثیر هجوم خود قرار می‌دهد.

وی اظهارداشت: در راستای مقابله با ملخ صحرایی امسال ۲ آمادگاه شیراز و داراب با ۵۰ سمپاش در آماده باش کامل به سر می‌برند و برای ۱۵ هزار هکتار سمپاشی هم سم مورد نظر انبار شده است.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی فارس گفت: در کنار اقدامات جهاد کشاورزی استان، سرکشی روزانه کشاورزان به باغات و مزارع و آماده بودن ادوات کشاورزی آن‌ها برای مقابله با این آفت به وسیله سم رایگانی که در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد می‌تواند این ملخ هارا زودتر در استان زمین‌گیر و نابود کند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹ ساعت ۵:۳۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین