پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۳۷ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2
در سفر اخیر نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز به لارستان صورت گرفت

سخنرانی امام جمعه شیراز در لار

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه غربی ها بر این باور بودند که دین از صحنه روزگار حذف شده است، گفت: حرکت امام(ره) خواب پانصد ساله ای که نظام صنعتی غرب برای بشریت را بی تعبیر گذاشت و از دل انقلاب یک نظام سیاسی دینی به نام جمهوری اسلامی ایران تشکیل داد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه غربی ها بر این باور بودند که دین از صحنه روزگار حذف شده است، گفت: حرکت امام(ره) خواب پانصد ساله ای که نظام صنعتی غرب برای بشریت را بی تعبیر گذاشت و از دل انقلاب یک نظام سیاسی دینی به نام جمهوری اسلامی ایران تشکیل داد.

به گزارش میلاد لارستان؛ آیت الله اسدالله ایمانی در جمع ائمه جمعه و جماعت، مدرسین و علما اهل سنت استان فارس که در محل تالار اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی لارستان برگزار شد، ضمن تبریک دهه مبارک فجر اظهار داشت: امیدواریم که به لطف الهی، شر دشمنان از سر مسلمانان کم شود.

وی با اشاره به تاریخچه وقوع انقلاب کبیر فرانسه در اروپا، افزود: هرچند این انقلاب به هدف خود که ایجاد عدالت در قشر مستضعف و کشاورزان بود، دست نیافت اما از دل آن استبداد ناپلئون تشکیل شد و در پی آن غربی ها با سوء استفاده از صعنت دین را در زندگی بشر به زاویه کشاندند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه سردمداران غربی به بهانه آزادی پس از انقلاب مسیحیت را از ابعاد مختلف محدود کردند و اساس دین را در حاشیه زندگی افراد جامعه قرار دادند، تصریح کرد: حرکت آنان باعث شد سرمایه گذاری های فراوان با تبلیغات زیاد بخصوص در دنیای اسلام انجام شد تا نشان داده شود که دین در تقابل آزادی و رفاه انسانهاست.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه از دیدگاه نظریه پردازان و رجال اروپایی در آن زمان این بود که جامعه باید سکولار و فارغ از قوانین دینی اداره شود، خاطر نشان کرد: آنان اصرار داشتند که جامعه می بایست بر اساس عرف و عقل اداره شود و نیازی به مسائل وحیانی و آسمانی نیست و دین مربوط به زمانی می شود که بشر از علم بی بهره بوده است.

وی با بیان اینکه در بلوک شرق دین را افیون توده ها نام گذاشتند و در بلوک غرب دین را برای گوشه خانه ها و دور از مجامع بشری می خواستند، ادامه داد: هر دوی این افکار، اساس دین را شکستند و مقدسات آن را زیر پا گذاشتند و به این یقین دست یافتند که دیگر از خدا و دین در جامعه خبری نیست.

آیت اله ایمانی با اشاره به اینکه حضرت امام(ره) با آغاز حرکتی مبتنی بر دین و تعالیم اسلامی، باعث احیاء اسلام شد، افزود: اقدام امام(ره) برای غرب گران ترین ضربه بود.

وی با بیان اینکه غربی ها بر این باور بودند که دین از صحنه روزگار حذف شده است، تصریح کرد: حرکت امام(ره) خواب پانصد ساله ای که نظام صنعتی غرب برای بشریت دیده بود، بی تعبیر گذاشت و در قرن بیستم انقلاب اسلامی امام(ره) به ثمر نشست و انقلاب به نظام سیاسی تبدیل شد و از دل انقلاب یک نظام سیاسی دینی به نام جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه تمام تأکید امام(ره) بر این بود که جمهوری اسلامی ایران نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر بود، گفت: دیگران روی فرقه ها کار می کردند و امام(ره) بر روی اساس اسلام پافشاری داشتند.

آیت اله ایمانی با بیان اینکه امام(ره) با ایجاد این انقلاب سرمایه گذاری پانصد ساله غربی ها را بر باد دادند، تصریح کرد: با حرکت امام(ره) دین در زمره نظام سیاسی جهان قرار گرفت و قرآن و سنت پیامبر(ص) قانون شد.

وی بیان کرد: حمله غربی ها پس از پیروزی انقلاب به دین اسلام بود و نه به کشور ایران، چرا که حکومت پیش از انقلاب دست نشانده آنها و جزیره ثبات شان بود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به برخی از مانع تراشی های غربی ها در برابر ایران اسلامی پس از پیروزی انقلاب، گفت: آنان با نفوذ در چهره ها، تشکیل حزب های به ظاهر اسلامی، مبارزه با قوانین اسلامی مثل قصاص و حجاب، ایجاد گروهک های تفرقه انداز در نقاط مختلف کشور، راه اندازی جنگ تحمیلی، ایجاد گروهک های داعش و تکفیری و دهها توطئه دیگر که برای مقابله با اسلام پی ریزی کردند.

امام جمعه شیراز با ابراز تأسف از تشکیل داعش و تکفیری ها که بنا به نقشه صهیونیست ها و غربی ها با پول مسلمانان جان مسلمانان گرفته می شود، یادآورشد: اختلاف و تفرقه در ملل مختلف اسلامی، بهای مبارزه با اسلام است.

وی با بیان اینکه ساده انگاری است که ما ندای اختلاف را بشنویم و آن را حمل بر خیرخواهی برای جامعه و بشریت بدانیم، افزود: تمام کسانی که از تفرقه و اختلاف در جامعه سخن می گویند، به خاطر این است که قدرت اسلام را بشکند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه دین اسلام به سرعت در حال گسترش در کشورهای اروپایی به ویژه قشر جوان است، ادامه داد: در نمایشگاه کتابی در کشور آلمان، بیشترین فروش مربوط به قرآن و تفسیر آن بود، زیرا که امروز دنیا تشنه شناخت اسلام واقعی است.

وی با تأکید بر اینکه می بایست جدایی از تفاوت های قومی، نژادی، زبانی، منطقه جغرافیایی و غیره نسبت به گسترش دین اسلام مبادرت کرد، افزود: همه ما هر جا سخن از اختلاف شنیدیم، چه شیعه و سنی، عالم، فقیر، غنی و غیره بگوید، آب به آسیاب آمریکاست و ایده دشمن را دارد ترویج می کند.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۹ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین