جمعه ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۰ق.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 11

بیشترین زمین های رفع تصرف شده فارس متعلق به لار است

به گزارش میلادلارستان و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت : بیشترین زمین های رفع تصرف شده به ترتیب در…

به گزارش میلادلارستان و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت : بیشترین زمین های رفع تصرف شده به ترتیب در شهرستان های فراشبند،لار و آباده و کمترین آن مربوط به شهرستانهای مهر و پاسارگاد است. مهرزاد بوستانی افزود: تاکنون هزار و ۱۱۲ پرونده تخلف برای متجاوزین به عرصه های ملی تشکیل شده است که از این مقدار ۴۳۴ مورد مربوط به قطع درختان، ۴۷۱ پرونده تخریب ،۲۲ فقره مربوط به آتش سوزی ،۱۵فقره حمل غیر مجاز ذغال و ۱۴۸ مورد نیز چرای بیش از حد دام ها بوده است.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۷۶۹ فقره رای شامل ۳۵۰ فقره ماده واحده و ۴۱۹ فقره تخریب و تخلف در اراضی ملی صادر شده است. مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس همچنین از تشکیل کمیته حفاظت از منابع طبیعی و مبارزه با زمین خواری در این اداره کل خبر داد و افزود: این کمیته موظف است نقاط بحرانی استان را شناسایی وبا ارایه راهکارهای موثر برای مقابله با پدیده زمین خواری اقدام کند.

وی با اشاره به تعیین تکلیف اراضی که همچنان رفع تصرف نشده اند اظهار داشت:برای این گونه اراضی نیز پرونده تشکیل و در مراجع قضایی در حال رسیدگی است.
استان فارس با وسعت ۱۲ میلیون و۴۰۰ هزار هکتار ، ۷ و نیم درصد مساحت کل کشور را دارد و بیش از ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزارهکتار آن اراضی ملی و دو میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار جنگل است .

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲:۱۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین