سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۷ب.ظ
::آخرین مطلب 27 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

نقش محوری دانشگاه‌های شهر اوز در توسعه فضای آزمایشگاهی کشور

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لارستان گفت: دانشگاه‌های شهر اوز با داشتن فضا و ظرفیت‌های آزمایشگاهی گسترده نقش محوری در توسعه کشور ایفا می‌کنند. به گزارش میلاد…

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لارستان گفت: دانشگاه‌های شهر اوز با داشتن فضا و ظرفیت‌های آزمایشگاهی گسترده نقش محوری در توسعه کشور ایفا می‌کنند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری آنا، رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز اوز دیدار و گفتگو کرد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لارستان در این دیدار گفت: شهرستان اوز با تعامل بالای مردم، نیکوکاران و دولت در زمینه‌های بهداشتی، درمانی، آموزش عالی و توسعه منطقه و کشور نقش پرشتابی دارد و دانشگاه‌های اوز باید با داشتن فضا و ظرفیت‌های آزمایشگاهی گسترده نقش محوری در توسعه کشور ایفا کنند.

بهزاد رضایی اضافه کرد: در شهرستان اوز از گذشته‌های دور روی بخش‌های بهداشت، درمان و آموزش عالی با کمک دولت و توسط نیکوکاران سرمایه‌گذاری گسترده‌ای صورت گرفته که باید از این امکانات استفاده کیفی، تخصصی و گسترده فراتر از منطقه به عمل آورده شود.

وی، دانشگاه‌ها را بهترین مراکز توسعه در هر جامعه برشمرد و خاطرنشان کرد: باید مراکز آموزش عالی برای پیشبرد رسالت علمی خود از موازی‌کاری خودداری و در راستای هم‌افزایی و تکمیل امکانات نداشته یکدیگر پیش بروند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لارستان با اذعان به وجود تفاوت در دانشگاه‌های منطقه از نظر حقوقی و ساختاری مطرح کرد: با این حال دانشگاه‌ها می‌توانند با جلب نظر مقامات بالادست رشته‌های غیرهمسو را جذب کنند و با مشارکت اعضای هیئت علمی کارهای آموزشی و پژوهشی را مشترک پیش ببرند.

رضایی، تمرکز آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های مشابه در هر یک از دانشگاه‌ها به‌صورت مجزا را به‌صلاح ندانست و خاطرنشان کرد: هریک از این مؤسسات می‌توانند روی نداشته‌ها تشریک مساعی داشته و در دستیابی به آنها مشارکت کنند.

وی، دانشگاه‌های آزاد اسلامی، پیام نور و دانشکده بهداشت اوز را در ردیف دانشگاه‌های مطرح استان و حتی کشور ارزیابی کرد که در صورت بهره‌گیری از نیروهای انسانی کارآمد علمی می‌توانند خدمات برجسته‌ای حتی فراتر از استان ارائه کنند.

در این دیدار همچنین

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز اوز در این دیدار با تبریک انتصاب دانشکده علوم پزشکی لارستان به بررسی راه‌های همپوشانی، تعامل و توسعه مشترک دانشگاه‌های شهرستان اوز پرداخت.

عبدالعزیز خضری با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی اوز از زیرساخت‌های فیزیکی برخوردار است، خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی مرکز اوز آمادگی راه‌اندازی رشته‌های پیراپزشکی با وجود مرکز فعال پیشرفته بهداشتی و درمانی را دارد.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ ساعت ۶:۱۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین