سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۱ق.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

محل منطقه ویژه اقتصادی لار بسیار مناسب است،

مدیر هماهنگی مناطق ویژه اقتصادی نهاد ریاست جمهوری در حاشیه بازدید از محل مورد نظر برای منطقه ویژه اقتصادی لارستان، اظهار کرد: ما در سال ۱۳۸۴ تعداد ۱۶ منطقه ویژه…

مدیر هماهنگی مناطق ویژه اقتصادی نهاد ریاست جمهوری در حاشیه بازدید از محل مورد نظر برای منطقه ویژه اقتصادی لارستان، اظهار کرد: ما در سال ۱۳۸۴ تعداد ۱۶ منطقه ویژه اقتصادی را در سطح کشور داشتیم که از سال ۱۳۸۹ تا سال ۱۳۹۲ تعداد ۴۸ منطقه ویژه اضافه شد و  از این تعداد به ۱۱ منطقه ویژه گمرک وارد شده و فعال شده‌اند. جعفر آهنگران گفت: یکی از زیرساخت‌های مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی، زیرساخت فکری است به این معنا که باید در کشور اجماع صورت بگیرد، یعنی

یک تفاهم ملی که این تفاهم ملی مهم‌ترین عامل موفقیت مناطق ویژه است. وی با اشاره به بند ۱۱ ابلاغیه سیاست‌های مقاومتی بیان کرد: این بند که به مناطق آزاد و مناطق ویژه می‌پردازد و برای نخستین بار از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده این زیرساخت‌های اصلی را شکل می‌دهد و امید است با عمل به تدابیر مقام معظم رهبری مقدمه موفقیت بیشتر مناطق آزاد و ویژه تجاری فراهم شود به‌گونه‌ای که این مناطق بتوانند سهم بیش‌تری از تولید ناخالص ملی و جایگاه وسیع‌تری را در اقتصاد ملی داشته باشند.

به گزارش میلادلارستان و به نقل از تسنیم آهنگران تصریح کرد: از جمله بحث‌های اصلی مناطق ویژه اقتصادی برای تحقق اقتصاد مقاومتی صادراتی کردن این مناطق، تشویق تولید، کاهش واردات و به ویژه سعی در سرمایه‌گذاری بیشتر در تکنولوژی پیشرفته است. وی با بیان اینکه مناطق ویژه اقتصادی در بحث صادرات بسیار فعال هستند، خاطر نشان کرد:  امروزه در بخش‌های مناطق آزاد و به‌ویژه مناطق ویژه اقتصادی به لحاظ صادراتی و به لحاظ تولید ناخالص ملی سهم بالایی دارند و ما در حال حاضر مناطق ویژه عسلویه، پتروشیمی، صنایع فلزی خلیج فارس در بندرعباس، سلفچگان، ارگ جدید و مناطق ویژه اقتصادی بندری را داریم که بخش عمده‌ای از صادرات کشور از منطقه ویژه عسلویه و پتروشیمی انجام می‌شود.

آهنگران گفت: سرمایه گذاران کلان بزرگی در حوزه خلیج فارس هستند که منطقه ویژه اقتصادی لار می‌تواند این افراد را دوباره به زادگاهشان برگرداند تا برای آن اقداماتی بکنند و مناطق ویژه به دلیل تسهیلاتی که دارند می‌توانند جاذب سرمایه‌گذاران برای خدمت به منطقه خودشان باشند. وی افزود: محلی که هم اکنون برای منطقه ویژه اقتصادی لارستان در نظر گرفته شده از نظر مواصلاتی و زیرساختی بسیار مناسبی است، البته ما یک بار منطقه ویژه اقتصادی لار را تا مجلس بردیم ولی متاسفانه به علت افزایش تعداد مناطق ویژه اقتصادی این طرح برگشت داده شد که ان شاالله اکنون با فراهم شدن مقدمات منطقه ویژه لار تصویب آن نیز به زودی انجام می‌شود. آهنگران با بیان این که منطقه ویژه اقتصادی می‌تواند یک زیرساخت خیلی خوب برای لار باشد، خاطر نشان کرد: موقعیت کنونی لار متناسب با شأن این منطقه نیست و باید با تعریف پروژه‌های بزرگ در لار، این شهر را به آن موقعیت اصلی و درخور خود برگرداند، چراکه هم اکنون بسیاری از سرمایه‌های لارستانی‌ها صرف رونق  کشورهای عربی می‌شود. وی افزود: عمده‌ترین دلیل  استفاده نکردن از سرمایه‌ها این است که زیرساخت‌های لازم فراهم نشده و منطقه ویژه اقتصادی لارستان یکی از زیرساخت‌های خیلی خوب و مناسب برای لارستان است.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۷:۲۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین