سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۴ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 44

مصاحبه با یکی از نخبگان لارستانی در فرانسه

در دو هفته گذشته در یکی از بخش های میلادلارستان با یکی از نخبگان لارستان در کانادا مصاحبه ای انجام دادیم. در این بخش با یکی دیگز از نخبگان لارستانی…

در دو هفته گذشته در یکی از بخش های میلادلارستان با یکی از نخبگان لارستان در کانادا مصاحبه ای انجام دادیم. در این بخش با یکی دیگز از نخبگان لارستانی که اخیرا از فرانسه بازگشته و دکترای خود را به پایان رسانده است مصاحبه ای کوتاه انجام داده ایم که خواندن آن خالی از لطف نخواهد بود. وی دوران دبیرستان خود را در تیزهوشان لار با موفقیت پشت سر گذاشته و در کارشناسی برق در دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان شاگرد اول انتخاب شده و….

۱)به عنوان سوال اول یک بیوگرافی کلی از خود را برای ما بیان نمایید.(محل تولد- محل تحصیل و مقطع و رشته تحصیلی از ابتدا تا کنون و محل سکونت و تحصیل فعلی)
در سال ۱۳۶۵ در لار به دنیاآمدم.تحصیلات متوسطه را در رشته ریاضی فیزیک در دبیرستان شهید بهشتی به پایان رساندم و سپس مدرک کارشناسی را در رشته مهندسی برق-مخابرات از دانشگاه امیرکبیر با رتبه اول اخذ نمودم و  با توجه به علاقه خود در زمینه ی تصویر برداری و پردازش داده, تصمیم گرفتم این علایق را در زمینه صنعت نفت به کار گیرم. بدین منظور تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در رشته ژئوفیزیک اکتشافی نفت و تصویر برداری لرزه ای ادامه دادم.

۲)    چه مدتی است که در این مقطع در حال تحصیل هستید  اکنون چه مراحلی از تحصیل خود را پشت سر می گذارید؟
مقطع دکترای خود را از سال ۱۳۸۹ در انستیتوی علوم زمین شناسی فرانسه شروع کردم و در آبان ماه سال جاری از رساله ی دکترای خود دفاع نمودم.

۳) دوری از خانواده و  وطن در این بازه زمانی را چگونه ارزیابی می کنید؟
هر پیشرفتی سختی های خود را دارد و این نیز به طبع دلتنگی خاص خود را داشت که برای رسیدن به موفقیت و روشنی آینده باید تحمل کرد اما ارزشش را داشت.

۴)    در شرایط فعلی در حوزه تخصصی شما چه میزان کشور ما نیازمند است؟

در گذشته در زمینه ی پردازش داده های لرزه ای جهت اکتشاف منابع نفت و گاز, بیشتر شرکت های خارجی فعال بودند و اخیرا چند شرکت داخلی در این زمینه مشغول به کارند. ولی همچنان برای گسترش، به تکنیک ها و اطلاعات روز دنیا از جنبه های سخت افزاری و نرم افزاری نیازمندیم. به عنوان مثال باتوجه به حجم عظیم داده های لرزه ای سه بعدی نیاز به تعداد زیادی سوپر کامپیوتر و پردازشگر ها نیازمندیم تا بتوان این حجم داده را با سرعت بیشتری تحلیل کنیم.

 

۵) چه تفاوت هایی در تحصیل در ایران و کشورهای خارجی وجود دارد. به نظر شما چگونه می توان ایران را به شرایط روز مجهز کرد؟
چشم گیر ترین تفاوت، این است که اکثر دانشجویان از بورسیه تحصیلی استفاده میکنند. به عنوان مثال : در مقطع دکترا دانشجو به عنوان یک کارمند حقوق بگیر محسوب شده و زمان تحصیل او جز سابقه کاری او محسوب میشود و درصد بالایی از منابع مالی برای پژوهش و تحقیقات از طریق منابع صنعتی تامین می شود و از طرفی دانشگاه نیز تعهد دارد که با توجه به نیاز صنعت، پروژه های خود و تحقیقات را پیش ببرد. کشور ما امکانات علمی و اساتید ماهری دارد اما پروژه های دانشگاهی چندان با توجه به نیاز کشور تعریف نمیشوند.

 

۶) به عنوان یک لارستانی و با توجه به حوزه تخصصی خود جهت پیشرفت لارستان چه پیشنهادهایی خواهید داشت؟
تکنیک های تصویر برداری لرزه ای بیشتر در صنعت اکتشاف معادن از قبیل نفت و گاز استفاده میشود.از یک جنبه میتوان منابع گازی در منطقه لارستان را شناسایی کرد(شاید) از طرف دیگر این تکنیک ها را میتوان برای بررسی و مطالعه ی گسل های فعال که موجب زمین لرزه میشود,استفاده کرد. که میتوان برای مدیریت بحران و بررسی میزان خطر زلزله ها به کار برد.

۷) به نظر شما با وجود پتانسیل های مختلف لارستان توانمندی توسعه در چه بخش هایی را بیشتر خواهد داشت؟
توسعه فضای شهری ,ایجاد سالن های ورزشی و سرگرم کننده که جنبه علمی هم داشته باشد.توسعه فضاهای فرهنگی از قبیل سینما,موزه تاریخی ,موزه مردم شناسی,نمایشگاه و…

۸)  میلادلارستان  را چگونه ارزیابی می کنید؟ برای بهتر شدن آن چه پیشنهادی دارید؟
با اینکه زیاد فرصت دنبال کردنش را نداشتم اما به طور کلی میتوانم بگویم نشریه ایست که تاثیر بسزایی در نقش اطلاع رسانی به مردم مخصوصا لاری های خارج از لار دارد؛ به خصوص قسمت هایی که آداب و رسوم و سنت های بومی را نشان می دهد باعث میشود مردم بویژه نسل جدید آنها را حفظ کنند.

جناب آقای دکتر اثنی عشری با تشکر از این که وقت خود را به ما دادید.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۷:۳۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین