سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۳ب.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 13

امام خامنه ای: براساس دستور قرآن باید تعهداتمان را رها میکردیم؛‌اگر اگر نیاز باشد غنی‌سازی را به ۶۰% هم می‌رسانیم

رهبر معظم انقلاب طی سخنان مهمی در حضور اعضای مجلس خبرگان با اشاره به بدعهدی های دولت های غربی اظهار داشتند:ما براساس دستور قرآن باید تعهداتمان را رها میکردیم و…

رهبر معظم انقلاب طی سخنان مهمی در حضور اعضای مجلس خبرگان با اشاره به بدعهدی های دولت های غربی اظهار داشتند:ما براساس دستور قرآن باید تعهداتمان را رها میکردیم و اکنون اگر نیاز باشد  برای مصارف غیرنظامی غنی‌سازی را به ۶۰ درصد هم می‌رسانیم. ایشان افزودند: باید به دقت به قانون مجلس در این خصوص  که قانون خوبی است عمل شود

به گزارش میلاد لارستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری،‌ نمایندگان مجلس خبرگان رهبری روز گذشته با حضور در حسینیه‌ی امام خمینی(ره) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.  امسال این دیدار طبق ضوابط و آئین‌نامه‌های ستاد مقابله با کرونا و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در محل حسینیه امام خمینی برگزار شد. سخان رهبری معظم انقلای حاوی نگات مهمی در این دیدار بود که خلاصه آنها را در ادامه می خوانیم:

۱) باید به دقت به قانون مجلس که قانون خوبی است عمل شود

در مجلس قانونی را تصویب کردند و دولت هم دنبال کرد. تا دیروز کارهایی که باید انجام میشد شد. یک موعد هم فرداست(امروز ۵ اسفندماه) که انشالله انجام خواهد شد. شنیدم امروز بین مجلس و دولت یک اختلاف نظری وجود دارد. این اختلاف‌نظر را باید حل کنند. نباید این اختلافات اینجوری را رها کنند به حال خود یا تشدید کنند که نشان‌دهنده دوصدایی باشد. دولت خود را موظف میداند که به قانون عمل کند. قانون هم قانون خوبی است. باید هم به دقت عمل بشود.

۲)  ما براساس دستور قرآن باید تعهداتمان را رها میکردیم
ادبیات آمریکا و سه کشور اروپایی در قبال کاهش تعهدات برجامی ایران مستکبرانه، طلبکارانه و غیرمنصفانه و ادبیاتی غلط بود. جمهوری اسلامی از روز اول و تا مدت طولانی، بر اساس تعالیم اسلام به تعهدات خود عمل کرد اما طرفی که از روز اول به تعهدات خود عمل نکرد همین چهار کشور بودند. وقتی آمریکا از برجام خارج شد و دیگران هم با او همراهی کردند، دستور قرآن این است که تو هم تعهد را رها کن که با این حال باز هم دولت محترم ما تعهدات را رها نکرد و به تدریج بخشی از آنها را کاهش داد که البته این موارد نیز در صورت عمل کردن آنها به وظایف‌شان قابل برگشت است.

۳) مواضع مستکبرانه کشورهای اروپایی و آمریکا آنها را منفورتر می‌کند

 سه کشور اروپایی و آمریکا در بیانیه‌ای که صادر کردند، ادبیاتی که به کار بردند ادبیات مستکبرانه و طلبگارانه و غیرمنصفانه است. به رو نمی‌آورند که خود آنها از روز اول به این تعهدات اصلاً عمل نکردند… در عین حال دولت محترم ما رها نکردند، بتدریج یک مقداری از تعهدات را عمل نکردند که اینها قابل برگشت است، اگر آنها به وظایفشان عمل بکنند… حالا بحث ما با آمریکا که بحث دیگری است، این سه کشور اروپایی هم بدانند این جور حرف زدن به شدت مورد نفرت ملت ایران و انقلاب است و اینها را از آنچه که هستند منفورتر میکند.

۴) اگر ایران تصمیم به دستیابی به سلاح هسته‌ای داشت، دلقک صهیونیستی  و بزرگ‌تر از او هم نمی‌توانستند مانع شوند
در این میان آن دلقک صهیونیست بین‌المللی دائم می‌گوید ما نمی‌گذاریم ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد، در حالی که باید به او گفت اگر جمهوری اسلامی تصمیم به دستیابی به سلاح هسته‌ای داشت، او و بزرگ‌تر از او هم نمی‌توانستند مانع شوند. آنچه مانع جمهوری اسلامی برای ساخت سلاح هسته‌ای است، فکر و مبانی اسلامی است که ساخت هر سلاحی اعم از هسته‌ای یا شیمیایی را که موجب کشتار مردم عادی می‌شود، ممنوع می‌داند. کشتار غیرنظامیان و مردم بی‌گناه روش آمریکایی‌ها و غربی‌ها است و جمهوری اسلامی این روش را قبول ندارد و بر همین اساس به سلاح هسته‌ای فکر هم نمی‌کند.

۵)  اگر لازم باشد برای مصارف غیرنظامی غنی‌سازی را به ۶۰ درصد هم می‌رسانیم

ما برای کسب توانایی‌های هسته‌ای متناسب با نیازهای کشور مصمم هستیم و به همین علت، حد غنی‌سازی ایران ۲۰ درصد نخواهد بود و تا هرجا که لازم و نیاز کشور باشد اقدام خواهد کرد مثلاً برای پیشران هسته‌ای یا کارهای دیگر ممکن است غنی‌سازی را به ۶۰ درصد هم برسانیم. البته یک قرارداد چندساله‌ای گذاشته شده که اگر آنها عمل کنند ما هم تا همان چند سال عمل خواهیم کرد اما غربی‌ها به‌خوبی می‌دانند که ما به‌دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم. موضوع سلاح هسته‌ای بهانه است، آنها حتی با دستیابی ما به سلاح‌های متعارف هم مخالفند چون می‌خواهند مؤلفه‌های قدرت را از ایران بگیرند. غربی‌ها می‌خواهند در روزی که ایران به انرژی هسته‌ای نیاز پیدا می‌کند، محتاج آنها باشد و آنها این نیاز ما را وسیله‌ای برای تحمیل، زورگویی و باج‌خواهی‌های خود قرار دهند. جمهوری اسلامی در قضیه هسته‌ای نیز همانند سایر قضایا عقب‌نشینی نخواهد کرد و با قدرت پیش خواهد رفت.

۶) روزآمد کردن نرم افزارِ نظام اسلامی در دستور کار باشد

یکی از نیازهای مهم جوامع اسلامی عملیاتی کردن مفاهیم دینی است. در هر برهه‌ای که این مفاهیم عملیاتی شد، برای کشور و ملت و آبروی جمهوری اسلامی، ارزشمند بود و هرجا که غفلت کردیم از برکات آن محروم شدیم.  امام بزرگوار با حضور در صحنه و تبیین مفاهیمی همچون توکل، تکلیف، ایثار، جهاد و شهادت، آنها را در جامعه و زندگی مردم رایج کردند و نتیجه آن، پیروزی ملت ایران در یک جنگ هشت ساله‌ی بین المللی بود.  روزآمد کردن نرم افزارِ نظام اسلامی وظیفه فضلای صاحب نظر است. البته این به‌روزرسانی به معنای دستکاری در منظومه مفاهیم دینی نیست بلکه به معنای کشف حقایق متناسب با نیازهای داخلی و بین المللیِ نظام اسلامی است. تغذیه عقبه فکری نظام اسلامی و به‌روزرسانی نرم افزار آن را باید فضلا و متفکرین صاحب صلاحیتی به‌عهده بگیرند که از جمود فکری و تحجر، و همچنین از افکار التقاطی به‌دور باشند.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۷:۳۸ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین