چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۱ق.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 16

بازخوانی یک موضوع؛ شورای شهر و شهردار لار؛ رصدخانه را دریابید.

لارستان از دیرباز به شهر منجمان حتی در جهان شهره بوده  و این مهم در سفرنامه بسیاری از جهانگردان خارجی نیز اشاره شده و اینجا است که به نقل از…

لارستان از دیرباز به شهر منجمان حتی در جهان شهره بوده  و این مهم در سفرنامه بسیاری از جهانگردان خارجی نیز اشاره شده و اینجا است که به نقل از مهندس دالکی، پدرعلم نجوم آماتوری ایران در سفر به لارستان  تنها شهر ثبت شده در مریخ، شهر لار در فارس، در ایران است که یکی از چهل قسمت مریخ محسوب می گردد. از سوی دیگر بنا بر بررسی های به عمل آمده آسمان لارستان پس از کرمان بهترین آسمان در کشور است و این امتیاز سبب می گردد تا بازدهی عملکردی تلسکوپ ها نسبت به دیگر شهرهای آلوده نوری به اعتقاد کارشناسان حداقل دو برابر باشد.

 

با ذکر موارد بالا این سوال مهم را باید از خود پرسید که چرا تاکنون رصدخانه لارستان به طور کامل تاسیس نشده و علارغم ایجاد و اختصاص فضای مناسب به مکان آن (مکان رصدخانه به گونه ای انتخاب گردیده است که کمترین آلودگی نوری را دارا باشد و دسترسی به شهر و عموم مردم نیز آسان باشد) اما مجموعه رصدی لار گیر تجهیزات اولیه راه اندازی دصدخانه یعنی همان تلسکوپ مرکزی می باشد.

با پیگیری های به عمل آمده در دوره های گذشته شهرداری و شورای شهر اگرچه اقداماتی صورت پذیرفته اما خرید تلسکوپ به دلایل مختلف (که در این جا به دلایل مختلف از ذکر آن معذوریم) صورت نپذیرفته است.

با شکل گیری شورای شهر جدید و بر سرکار آمدن و استقرار شهردار جدید پیگیری این موضوع مهم یعنی خرید تلسکوپ رصدخانه لارستان که بخشی حمایت خیرین را نیز با خود به همراه دارد باید از وظایف اصلی و مورد لزوم جهت پیگیری باشد.

اعضای محترم شورای شهر لار و شهردار محترم پیگیری این مهم را وظیفه شرعی و اخلاقی خویش بدانید. با خرید تلسکوپ و راه اندازی رصدخانه بزرگ لارستان زمینه های حضور گردشگران از سراسر دنیا در لارستان(به دلیل وجود فرودگاه بین المللی لارستان) فراهم شده و علاوه بر بیشتر شناخته شدن لارستان به دنیا؛ فواید مهم دیگری نیز در پی خواهد داشت.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۹ فروردین ۱۳۹۳ ساعت ۴:۱۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین