سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۷ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 43

سال 1399 تمام شد، نماینده مردم در سال 1400 برای 1401 گام بردارد، فرمانداران بودجه 1400 منطقه را کامل جذب نمایند

سال ۱۳۹۹ با تمام فراز و نشیب ها روزهای پایانی خود را در حال سپری کردن است و حوادث خوب و بد زیادی طی این سال تحت سایه سنگین ویروس…

سال ۱۳۹۹ با تمام فراز و نشیب ها روزهای پایانی خود را در حال سپری کردن است و حوادث خوب و بد زیادی طی این سال تحت سایه سنگین ویروس منحوس کرونا رخ داد. اگرچه کرونای ووهان چین(و یا نسخه آمریکایی آن) در اوایل سال جای خود را به نوع انگلیسی(و یا نسخه فرانسوی آن) در روزهای پایانی سال داد و اگرچه خانوده های زیادی در سراسر دنیا و در ایران عزیز و منطقه خودمان سوگوار شدند، اما این ویروس منحوس از نگاهی دیگر نقش زیادی در اقتصاد دنیا در سال ۲۰۲۰ و اقتصاد ایران و منطقه لارستان در سال ۱۳۹۹ ایفا نمود.

شاید تعطیلی برخی مشاغل از یک سو و ایجاد نوع خاص فضای رقابت و تجارت و بازرگانی در دنیای اقتصادی این روزها از سوی دیگر تنها بخشی از اثرات کووید در این سال بتوان نام برد. فارغ از اثرات سنگین کووید در اقتصاد دنیا، اما ایجاد اتحاد و کمک های مومنانه به افراد مستمند و اقشار آسیب دیده از ویروس را تنها در بین مردم ایران و به صورت سازمان یافته و منسجم و گسترده در منطقه لارستان بزرگ در سال ۱۳۹۹ و در راستای نیل به فرمایشات رهبری معطم انقلاب شاهد بوده ایم.

از سوی دیگر و از نگاه سیاسی می توان گفت یکی از مهمترین رویدادهای سال ۱۳۹۹ در کشور و در منطقه لارستان بزرگ اغاز فعالیت رسمی مجلس یازدهم بوده که در این میان آغاز نمایندگی مهندس حسین زاده به عنوان نماینده مردم شریف لارستان، خنج، گراش و اوز را می توان نام برد.

حاشیه های الحاق فارس(لامرد) به دریا یکی دیگر از موضوعاتی است که در سال ۱۳۹۹ نیز باز حساسیت را در منطقه بالا برده و شائبه های مسائلی گاها امنیتی را نیز پدیدار ساخت. در حوزه بین المللی نیز انتخاب رئیس جمهور جدید امریکا و نیز مناقشات قره باغ را می توان به عنوان مسائل حوزه بین الملل سال ۲۰۲۰ و ۱۳۹۹ نام برد.

در حوزه امنیتی شاید یکی از مهمترین رویدادها ترور و شهادت دکتر محسن فخری زاده دانشمند ایرانی به دست عمال آمریکا در ایران بوده که داغ تازه ای بر پیکره ایران اسلامی پدیدار ساخت. اما در منطقه کشف بیش از ۲٫۵ تن مواد مخدر به عنوان یکی از موارد مهم و پرهشدار می تواند مدنظر قرار گیرد.

حضور هیات عالی مجمع تشخیص مصلحت نظام در لارستان جهت بررسی پتانسیل های اقتصادی منطقه یکی دیگر از رویدادهای مهم منطقه می توان نام برد. بازدید مسئولان ارشد معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری از لارستان در راستای ایجاد برج فناوری در منطقه و نیز اختصاص ۲۰ میلیارد ریال جهت تجهیز مرکز رشد واحدهای فناور لارستان با پیگیری نماینده مردم و مسئولین، اخذ مجوز ساخت ۲ کارخانه صنعتی توسط نماینده مردم در منطقه، داستان های مختلف موضوع راه آهن لارستان- زاهدمحمود و حرف و حدیث های ماندگار در این زمینه، بازدید مسئولان ایران ایر از لارستان در راستای حل مشکل کارگو فرودگاه لارستان، برقراری پرواز جدید لار-مسقط با هواپیمایی قشم ایر، خودنگهدار شدن کابل های برق ۲۵ ساله در لارستان، خسارت ۹۰درصدی به محصولات کشاورزی لارستان به دلیل سرما، احداث بند خاکی در روستاهای لارستان، شروع غملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن در لارستان، ۷ درخواست حسین زاده از مدیرعامل سازمان ایمیدرو در راستای توسعه اقتصادی منطقه، تغییر تیپ بنزین مصرفی ۳۰ جایگاه سوخت لارستان، بهره مندی رسمی مردم بیرم از گاز، تجهیز بیمارستان لارستان به مجهزترین دستگاه استریل پلاسما از موضوعات مهم اقتصادی سال ۹۹ منطقه می توان نام برد.

در این میان همچنین در حوزه تولید منطقه می توان به آغاز عملیات اجرایی سردخانه ۱۶هزار تنی لارستان، راه اندازی شرکت تولید لامپ های کم مصرف در لارستان، افتتاح واحد تولید ماسک سه لایه در لارستان، شروع اقدامات اجرایی “طرح توسعه پایدار جهادی روستایی” به همت دفتر امام جمعه لارستان، راه اندازی مجدد خط تولید تن ماهی خورشید طلایی لارستان، ایجادمیز اشتغال در کمیته امداد لارستان، اعطای مجوز پرورش جلبک خاص به فارس برای اولین بار در لارستان، بهره برداری از مجتمع کلخانه ای تولید زعفران در براک لارستان اشاره نمود.

انتصاب دادستان جدید لارستان، فرمانده جدید سپاه لارستان، رئیس جدید دانشکده علوم پزشکی لارستان، سرپرست جدید میراث فرهنگی لارستان، مدیر کل جدید راه و شهرسازی لارستان، معاون جدید سیاسی امنیتی فرمانداری ویژه لارستان، سرپرست جدید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لارستان، مدیر جدید جهاد کشاورزی لارستان، سرپرست جدید امور ابفا لارستان و انتصاب نماینده مردم به سمت رئیس کارگروه نفت کمیسیون انرژی مجلس از جمله انتصابات سال ۱۳۹۹ منطقه و لارستان بوده اند.

سال ۱۳۹۹ با تمام فراز و نشیب ها در حال اتمام هست و پروژه ها و وعده های فراوانی در حال انجام و یا باقی مانده است. میلاد لارستان در پایان این سال ۲ درخواست از نماینده مردم و فرمانداران و مسئولان ۴ شهرستان دارد

الف) از نماینده مردم درخواست داریم از ابتدای سال ۱۴۰۰ در راستای بودجه ۱۴۰۱ منطقه لارستان، خنج، گراش و اوز و ورود پروژه های ۴ شهرستان به لیست پروژه های بودجه های دولتی و قانون بودجه ۱۴۰۱ گام بردارند

ب) از مسئولین و فرمانداران ۴ شهرستان خواستاریم تا پیرو سخنان معاون توسعه و مدیریت سرمایه انسانی سازمان برنامه و بودجه فارس که بیان داشته بود حداقل ۱۷ % بودجه فارس باید به ۴ شهرستان منطقه تعلق گیرد در این خصوص گام برداشته و حداقل سعی نمایند این حق منطقه را در بودجه های استانی در نظر گرفته و اخذ نمایند.

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۳:۴۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین