جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۶ب.ظ
::آخرین مطلب 36 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

نيمه دوم ارديبهشت ماه 1375 – شماره 42 (آب مايه حيات و سرمايه زندگي)

از ديرباز كلمه آبادي كه در ايران زمين به جايگاه اسكان مردم اطلاق مي‌شد. براساس وفور آب تأسيس و احداث مي‌كرده‌اند.مسأله آب به عنوان تنها مايه تداوم حيات بشر هنوز…

از ديرباز كلمه آبادي كه در ايران زمين به جايگاه اسكان مردم اطلاق مي‌شد. براساس وفور آب تأسيس و احداث مي‌كرده‌اند.
مسأله آب به عنوان تنها مايه تداوم حيات بشر هنوز در بسياري از كشورها از جمله مملكت پهناور خودمان حرف اول را مي‌زند.
وجود اين سرمايه زندگي اعم از تصفيه شده و مشروب يا غير مشروب آن، در گسترش كشاورزي و دامپروري از زيربنايي‌ترين عامل توسعه به شمار مي‌رود.
منطقه لارستان كه از گذشته با كمبود آب آشاميدني مواجه بوده و در طول تاريخ پرفراز و نشيب اين مرز و بوم، تأمين آن در وعده‌هاي سران و حتي كانديداهاي مجلس جاي داشته خوشبختانه در سالهاي اخير با تشريف‌فرمايي رياست جمهور به لار و ملاقات با حضرت آيت‌الله آيت‌اللهي از حالت وعده توخالي بيرون آمد و با قول مساعد ايشان مي‌رود كه جامه عمل به تن نمايد.
اكنون با اجرايي شدن عمليات سد سلمان فارسي قير در ارديبهشت ماه امسال، به ياري خداوند تعالي آب مورد نياز منطقه لارستان تأمين مي‌شود.
بنا به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي «رئيس جمهوري در جمع دست‌اندركاران اجراي اين سد گفت با توجه به اهميت شهرستان لارستان محروميت اين منطقه لازم است تا بخشي از آب اين سد براي تأمين آب شرب مورد نياز مردم لارستان فرستاده شود، آقاي رفسنجاني اظهار داشت آب رساني به منطقه لارستان فراتر از يك تصميم اقتصادي، و به عنوان يك تصميم استراتژيك مورد نظر مسئولان است.»
كلام اميدوار كننده رياست محترم جمهوري و تشريف فرمايي معاون معظم ايشان جناب آقاي دكتر ميرزاده در لار و مساعدت دلسوزانه ايشان پيرامون اجراي طرح لوله‌گذاري كه براساس شنيده‌ها بيش از ۱۵ ميليارد ريال هزينه خواهد داشت پي‌گيري هرچه بيشتر مسئولين محترم، روحانيت معظم – نماينده محترم مجلس و ديگر اقشار و دست‌اندركاران را طلب مي‌كند.
اجراي اين مهم يكي از راههاي گسترش بهداشت عمومي در رفع نياز اوليه بشري است كه كوچكترين مسامحه و بي‌اعتنايي در آن گناهي نابخشودني است مسئولين محترم بدانند اگر در اين امر مهم اقدامي در خور انجام ندهند نسل آينده آنان را نخواهد بخشيد براساس اطلاع واصله ديواركشي و لوله‌گذاري ظرف مدت ۴ سال به اتمام خواهد رسيد سزاوارتر است مسئولين منطقه اعم از «روحانيت معظم،  نماينده محترم مجلس – فرماندار محترم  – مسئول آب و فاضلاب لارستان و…» تصميمي اتخاذ فرمايند كه كار لوله‌گذاري هماهنگ با ساير كارها پيشرفت نمايد و مايه خرسندي مردم خونگرم منطقه را فراهم سازند.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۴:۰۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین