سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۹ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 24

شهرداری و شورای شهر لار و تمام ارگان های لارستان مخاطب شعار سال هستند

معمولا با انتخاب شعار سال از سوی مقام معظم رهبری، تمرکز بخش های مختلف دولتی و مردمی جهت چگونگی تحقق آن بیشتر می شود تا قدمی را در این راستا…

معمولا با انتخاب شعار سال از سوی مقام معظم رهبری، تمرکز بخش های مختلف دولتی و مردمی جهت چگونگی تحقق آن بیشتر می شود تا قدمی را در این راستا به منظور شکوفایی کشور بردارند.

به گزارش میلاد لارستان مقام معظم رهبری در ابتدای امسال فرمودند: “اوضاع کسب‌وکار در کشور باید به‌گونه‌ای باشد که افراد به سرمایه‌گذاری در تولید تشویق شوند و از افزایش هزینه‌های تولید جلوگیری شود.” نام گذاری شعارهای اقتصادی در این چند سال گذشته نشان از اهمیت معیشت مردم دارد تا همه حواس ها به این سمت هدایت شود و مسئولین بتوانند موانعی را بر طرف سازند.

اما در راستای شعار سال ۱۴۰۰ که “تولید،پشتیبانی ها و مانع زدایی هاست” باید گفت که بروکراسی اداری علارغم اینکه دارای یک سری مزیت است اما در بسیاری از جاها به واسطه تفسیرهای شخصی مجریان قانون ، مانع اشتغال زایی و تولید شده و حرکت قطار اقتصادی کشور و لارستان به سمت آبادانی بیشتر را با کندیِ حرکت و در برخی جاها با درجا زدن مواجه کرده است.

اگر بخواهیم مثالی بزنیم باید گفت یکی از مکان هایی که بسیاری از مردم با سنگ اندازی و تفسیرهای شخصی و بروکراسی های بیش از حد مواجه هستند شهردای های هر شهرستان هست که فرد برای اینکه یک کار تولیدی یا خدماتی را به بهره برداری برساند در پیچ و خم های کاغذ بازی آنقدر خسته میشود که یا پشیمان میشود و یا اینکه متضرر از لحاظ مالی، وقت و…!

 انتخابات نزدیک است و منتخبین_شورای_شهر لار باید تمرکز خود را بر حسن اجرای قوانین و مانع زدایی هایی که بعضا فقط تفسیر و یا منافع شخصی است گذاشته و چرخ اقتصاد لارستان را با تسهیل در اعطای مجوز و جذب سرمایه گذار سریع تر بچرخانند.

مقام معظم رهبری فرمودند: “در مراجعات مردمی باید تسهیل و تسریع کار مردم، تکریم آنان و اعتماد سازی به عنوان چهار شاخص مهم مورد توجه جدی باشد. (۱۳۸۴/۱۲/۱۳).  سخت‌گیریهای‌ بی‌جا، معطل‌ کردن‌ و سر دوانیدن‌ مردم‌، و استفاده‌ از برخی‌ روشهای‌ غیراخلاقی‌ در قبال‌ مردم‌ از جمله‌ مشکلاتی‌ است‌ که‌ باید بموازات‌ مبارزه‌ قاطع‌ و پیگیر با فساد، حل‌ شود.( ۱۳۸۱/۱۲/۱۹)

این موضوع البته تنها مبتلا به شهرداری ها نبوده و تمامی ارگان های لارستان باید در نظر داشته باشند که بوروکراسی اداری را از سال جاری و در راستای تحقق شعار سال و نیل به اهداف رهبری معظم انقلاب کاهش دهند و هر کدام گامی در راه گسترش تولید  و اشتغال پایدار و توسعه اقتصادی منطقه و کشور بردارند.

 

یادداشت: رضا تکبیری

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۸ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین