شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۱ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

حمایت مالی از ایتام از محل فروش کاغذهای باطله در لارستان

مؤسسه خیریه دارالایتام حضرت علی(ع) لارستان توانسته با اجرای طرح موفق جمع‌آوری و فروش کاغذهای باطله شهروندان، از فرزندان ایتام نیازمند حمایت مالی کند و از برخی مشکلات آنان گره‌گشایی…

مؤسسه خیریه دارالایتام حضرت علی(ع) لارستان توانسته با اجرای طرح موفق جمع‌آوری و فروش کاغذهای باطله شهروندان، از فرزندان ایتام نیازمند حمایت مالی کند و از برخی مشکلات آنان گره‌گشایی کند.

به گزارش میلاد لارستان، مؤسسات خیریه بعنوان یکی از برکات انقلاب اسلامی طی دهه‌های اخیر همواره از حامیان ایتام، نیازمندان، اقشارآسیب‌پذیر و محروم بوده‌اند و در کنار نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد حضرت امام(ره) و بهزیستی، توانسته‌اند نقش بسزایی در رفع مشکلات و محرومیت‌ها ایفا کنند.

مؤسسه خیریه «دارالایتام» حضرت امام علی(ع) شهر لار از جمله این مراکز خیریه است که توانسته در طول نزدیک به ۳ دهه اخیر از شروع به فعالیت خود، خدمات گسترده و تحسین‌برانگیزی به افراد و خانواده‌های تحت‌پوشش خود ارائه کند و آنان را در برابر آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی یاری برساند.

برای آشنایی با برخی از فعالیت‌های مؤسسه خیریه «دارالایتام» حضرت امام علی(ع) شهر لار خبرنگار میلاد لارستان گفت‌وگویی را با یوسف فرخاری مدیر این مؤسسه ترتیب داده است.

اقدامات نیک‌اندیشانه مؤسسه خیریه دارالایتام امام علی(ع) لارستان به ایتام

مدیر مؤسسه خیریه «دارالایتام» حضرت امام علی(ع) شهر لار با ارائه مختصری از تاریخچه این مؤسسه، اظهار داشت: مؤسسه خیریه «دارالایتام» حضرت امام علی(ع) شهر لار در ۲۳ آبان‌ماه سال ۱۳۷۶ مصادف با شب میلاد حضرت امیرالمؤمنین(ع) با هدف یاری رساندن مادی و معنوی به ایتام نیازمند لارستان با تأیید حضرت آیت‌الله سیدعبدالعلی آیت‌اللهی(ره) امام جمعه فقید لار و حضرت آیت‌الله سیدمجتبی موسوی‌لاری(ره) نماینده فقید ولی فقیه در لارستان فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه حوزه فعالیت این مؤسسه خیریه شهرستان لارستان است  اما با توجه به محدودیت کمک‌های دریافتی در حال حاضر فقط قادر به حمایت از ایتام نیازمند ساکن شهر لار است، درباره شرایط پذیرش مددجویان افزود: پس از مراجعه یا معرفی افراد متقاضی، مدارک مورد نیاز از داوطلب اخذ و کار تشکیل پرونده در اسرع وقت  صورت می گیرد و  پس از انجام تحقیقات اولیه توسط مأمور تحقیق و تأیید نیاز آنان، فرزندان پسر این خانواده تا زمان تحصیل(تا هر مقطع تحصیلی) ودر صورت ترک تحصیل تاسن ۱۵ سالگی و فرزندان دختر تا پیش از عقد و حداکثر تا سن ۲۵ سالگی تحت حمایت مادی و معنوی قرار می‌گیرند.

تحت‌پوشش قرار داشتن ۲۵۰ یتیم نیازمند شهر لار

فرخاری تعداد افراد تحت پوشش این مؤسسه خیریه را ۲۵۰ یتیم نیازمند ساکن شهر لار در قالب ۱۵۱ خانوار اعلام کرد و ادامه داد: میزان کمک‌ها متناسب با میزان مساعدت خیراندیشان در هر ماه متفاوت است که به طور معمول به ازای هر نفر ماهیانه ۱۵۰ هزار تومان مستمری پرداخت می‌شود.

مدیر مؤسسه خیریه «دارالایتام» امام علی(ع) لارستان با برشمردن اهم سایر خدمات ارائه شده به افراد و خانواده‌های تحت‌پوشش این مؤسسه، تصریح کرد: پرداخت کمک هزینه اشتغال، ایجاد اشتغال برای ایتام، توزیع خواربار ماهیانه، توزیع کفاره روزه، توزیع وجوه اهدایی با عنوان طرح اکرام ایتام، پرداخت وام قرض‌الحسنه از محل سپرده خیرین و وجوهات تحت اختیار، توزیع وسایل خانگی نو و مستعمل اهدایی شهروندان، پرداخت کمک هزینه درمان، توزیع غذای گرم از محل نذورات همشهریان، پرداخت عیدی از محل فطریه و غیره است.

وی همچنین از انجام طرح‌های عمرانی به منظور بهسازی منازل نیازمندان و ایتام خبر داد و خاطر نشان کرد: پرداخت کمک هزینه تعمیر مسکن، گازکشی منازل، ایزوگام سقف، تعمیر حمام و سرویس بهداشتی و آشپزخانه از جمله این موارد است.

فرخاری با اشاره به اینکه در کنار ارائه کمک‌های مالی، خدمات فرهنگی، تربیتی و آموزشی به ایتام نیازمند داده می‌شود، یادآور شد: پیگیری امور تحصیلی، تشکیل کلاس‌های آموزشی و هنری، برگزاری اردوهای تفریحی، زیارتی و فرهنگی، برگزار مسابقات ورزشی، احکام و قرآن، برگزاری مراسم جشن تولد برای ایتام و اهدای کادو به آنها، تشویق دانش‌آموزان ممتاز، پرداخت کمک هزینه تحصیلی از دبستان تا دانشگاه از جمله این موارد است.

دارالایتام لارستان از طرف دولت هیچگونه اعتباری به آن تحصیص نمی‌یابد

مدیر مؤسسه خیریه «دارالایتام» حضرت امام علی(ع) شهر لار درباره محل تأمین اعتبار و بودجه مورد نیاز برای انجام کارها، گفت: با توجه به اینکه دارالایتام حضرت علی(ع) لارستان یک مؤسسه خیریه است و از طرف دولت هیچگونه اعتباری به آن تحصیص نمی‌یابد، هزینه‌های انجام شده از محل صدقات، نذورات، هدایا و غیره است.

وی به اجرای برخی طرح‌های ابتکاری به منظور جلب مشارکت‌های مردمی اشاره کرد و افزود: اجرای طرح ذبح مرغ و گوسفند در ابتدای هرماه برای تمام طول سال، طرح اکرام ایتام، طرح فروش کاغذ باطله و ضایعات اهدایی شهروندان، وجوه امانی نیک‌اندیشان برای اعطای وام و غیره از جمله این طرح‌هاست.

فرخاری با اشاره به اینکه شهروندان و خیرین می‌توانند از طریق مراجعه حضوری به آدرس لار، شهرقدیم، چهارراه شهید باقرپوریان یا تماس تلفنی با شماره‌های ۵۲۳۳۳۱۱۴ و ۵۲۳۴۳۱۱۴ و همچنین شماره‌های ۰۹۱۷۱۸۱۵۴۷۳ و ۰۹۱۷۳۸۲۰۴۹۹ نسبت به نحوه واریز وجوهات خود کسب اطلاع کنند، تصریح کرد: شماره کارت ۵۸۵۹٫۸۳۷۰٫۰۰۰۸٫۲۰۸۷ بانک تجارت وشماره سیبا. ۰۱۰۶۴۹۸۶۸۰۰۰۵ بانک ملی جهت پرداخت وجوهات شما در نظر گرفته شده است.

۵ نوعروس به خانه بخت فرستاده شدند

وی عنوان کرد: در بحث تأمین جهیزیه نیز مؤسسه خیریه دارالایتام امام علی(ع) لارستان با مشارکت خیرین در سال ۹۹ موفق به تأمین و اهداء تعداد ۵ سری جهیزیه برای ۵ نفر از نوعروسان هر یک به ازای هر نفر ۵ میلیون تومان پرداخت شده است.

فعالیت کارگاه خیاطی فرزندان ایتام با تولیدات متنوع

مدیر مؤسسه خیریه «دارالایتام» حضرت امام علی(ع) شهر لار با بیان اینکه خیرین می‌توانند با واریز مستقیم وجوهات به حساب ایتام، انجام کارهای ماندگار نظیر ساخت منزل مسکونی، پرداخت اجاره مسکن ایتام یا قبولی سرپرست ایتام، از برکات این کارهای خیر بهره‌مند شوند، عنوان کرد: مهمترین اقدامات دارالایتام لارستان در راستای اشتغالزایی افراد تحت‌پوشش، ایجاد کارگاه خیاطی تولید لباس‌های یکبار مصرف بیمارستانی و دوخت انواع لباس زنانه و بچه گانه، لباس فُرم مدارس، چادر نماز، سرویس آشپزخانه، کاور قابلمه، کاور مبل و صندلی، تولید انواع کیسه نان بهداشتی و غیره است که توسط نیک‌اندیشان راه‌اندازی و برای ۸ نفر از دختران ایتام شغل ایجاد شده است.

درآمدزایی و ایجاد اشتغال از هسته خرما

وی به راه‌اندازی کارگاه تولید قهوه از هسته خرما در طعم‌های مختلف وانیلی، دارچینی، زنجبیلی، گل‌محمدی و غیره در محل میدان میوه‌وتره‌بار مرکزی لارستان از محل وجوه امانی نیک‌اندیشان اشاره کرد و ادامه داد: این کارگاه، توان تولید روزانه بیش از ۵۰۰ کیلوگرم را دارد که این محصول به جهت خواص زیاد و بدون عارضه بودن توانسته جایگزین مناسبی به جای قهوه کافئین‌دار و چای شود و با توجه به استقبال هموطنان به سراسر کشور ارسال می‌شود.

فرخاری با بیان اینکه فروشگاه رنگینک در بازار بزرگ لارستان نیز جهت توزیع مستقیم قهوه هسته خرما و تولید و توزیع انواع شیرینی‌های محلی و فرآورده‌های خرما راه‌اندازی شده است، گفت: در صورت مساعدت و حمایت نیک‌اندیشان زمینه توسعه کارگا‌ه‌های ایجاد شده و مشاغل جدید فراهم خواهد شد.

اجرای طرح ابتکاری درآمدزایی از کاغذهای باطله

وی در تشریح اجرای طرح ابتکاری درآمدزایی از کاغذ‌های باطله با بیان اینکه براساس شعار «کاغذ باطله، زباله نیست یا ریختن حتی یک برگ کاغذ باطله در سطل زباله اسراف است»، مؤسسه دارالایتام حضرت علی(ع) لارستان اقدام به جمع‌آوری کاغذهای باطله شهروندان کرده و از محل فروش آن توانسته کمک هزینه تحصیلی فرزندان ایتام را فراهم کند، افزود: شهروندان می‌توانند با تحویل کاغذ، کتاب، پلاستیک، آهن‌آلات و ضایعات منازل خود به دارالایتام لارستان یا در صورت زیاد بودن از طریق تماس تلفنی اطلاع داده شود تا به درب منازل مراجعه شود و در این امر خیر مشارکت کنند.

مدیر مؤسسه خیریه «دارالایتام» حضرت امام علی(ع) شهر لار با برشمردن طرح‌های پیش‌بینی شده برای بهبود کیفیت خدمات در سال ۱۴۰۰، اضافه کرد: دریافت نذورات خیرین جهت اجرای طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی جهت تأمین مسکن، ازدواج و اشتغال و اجاره مسکن ایتام، جذب همکار افتخاری به عنوان رابط طرح اکرام ایتام، دعوت از سرمایه‌گذاران و نیک‌اندیشان جهت توسعه طرح‌های اشتغالزایی، دعوت به مشارکت بازماندگان اموات جهت اجرای طرح‌های ماندگار به یاد و نام مرحوم، دعوت به اهداء زمین، مغازه یا مسکن به عنوان صالحات و با نیت نذر ایتام به یاد بانیان خیر و غیره است.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۴:۳۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین