سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۱ق.ظ
::آخرین مطلب 8 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 20

چت، واتس آپ، پدر و مادر به گوش باشید…

امروزه یکی از ابزارهای دوستی، البته بهتره بگم یکی از ساده ترین ابزرهای دوستی، آشنایی از طریق چت می باشد. به راحتی زمانی که در اتاق خود هستید با وارد…

امروزه یکی از ابزارهای دوستی، البته بهتره بگم یکی از ساده ترین ابزرهای دوستی، آشنایی از طریق چت می باشد. به راحتی زمانی که در اتاق خود هستید با وارد شدن در محیط چت روم ها یا مسنجر با هر کسی که بخواهید در تماس هستید.همه ی اینا رو شما بهتر از من میدونید. گذشته های نه چندان دور وقتی کسی از خانه خارج می شد، دسترسی به آن ممکن نبود مگر اینکه به خانه یا جایی

برسد که بتواند با تلفن ثابت صحبت کند. یادتان هست؟ تلفن های مشکی بزرگ با شماره گیرهای چرخان. بعد هی تلفن ها کوچک و جمع و جور شدند،بیسیم شدند و می توانستیم در همه جای خانه با آنها صحبت کنیم. سر و کله‌ی  کامپیوترهای خانگی هم پیدا شد. با مانیتور های بزرگ که اندازه ی یک تلویزیون بود. روزهای اولی که موبایل یا همان تلفن همراه وارد زندگی هایمان شد، را هیچ کدام به خوبی بیاد نداریم. بی سر و صدا آمد. اول مدیرها و افراد ثروتمندتر خریدند و بعد کم‌کم شماره تلفن همراه مثل نام پدر و شماره‌ی شناسنامه پای ثابت مشخصات فردی‌مان شد.

قدم بعد داشتن رایانه شخصی و دسترسی به اینترنت پر سرعت بود. چت و فیس بوک و …. . خلاصه هر دم از این باغ بری می رسید تا اینکه گوشی‌های اندرویدی  با امکانات ویژه آمدند و شدند گل سرسبد آدم‌هایی که ارتباط‌های مجازی را به واقعی ترجیح می دادند. به نظر شما چه عاملی باعث شده جوان ایرانی به چت روم و واتس آپ روی بیاره؟ یکی از دلایل قابل ذکر میتونه این باشه که برخی از افراد اجتماع به دلیل عدم اعتماد به نفس و یا کمبودهایی که دارند قادر نیستند در محیط اجتماع دوستی برای خود انتخاب کنند.پس چت رو بهترین محیط برای رسیدن به اهداف خود میدونن.حالا این دلیل رو کنار میزاریم.فرض رو بر این میگیریم که شخص کاملا اجتماعی هست و میتونه برای خودش دوستی در محیط اجتماع و خانواده پیدا کنه.پس چرا بازم به چت روم ها رجوع میکنه و ساعت ها وقتش رو در چت روم ها میگذرونه؟!!

مهم ترین دلیلش میتونه رفع نیاز جنسی باشه،که متاسفانه جامعه جوان ایرانی زیاد به اون دچار شده.جوان ایرانی به جای اینکه با ازدواج کردن پاسخگوی این نوع از نیازش باشه،چت کردن با جنس مخالف رو ترجیح میده چون به نظر خودش یکی از مزایاش این هس که کم هزینه هست و به این فکر میکنه که اگر بخواد ازدواج کنه با این اوضاع تورم چه مشکلاتی سر راهش هست.این مورد و گرونی رو باید مسئولین پاسخ گو باشن. یکی دیگه از دلیلاش این میتونه باشه شخص نیاز به مورد توجه واقع شدن داره و با چت کردن چون کسی اون رو نمیشناسه خودش رو جای هر آدمی میتونه بزنه.که خانواده ها باید در نظر داشته باشن که فرزندانشون رو سرشار از محبت کنن تا مبادا فرزندانشون احساس کمبودی داشته باشن تا بخوان به چت روم ها و غیره روی بیارن.

دلیل دیگه ای که شاید بسیار شایع باشه و دلیل عمده ی چت روم رفتن نوجوان ها باشه مشکلات خانوادگی هست. پدر مادر جای اینکه فضای آرامی رو در خونه ایجاد کنند تا فرزندشون جذب خونه بشه با دعواهاشون باعث میشن که فرزند به محیطی روی بیاره که مورد توجه و محبت واقع بشه و از نظر فرزند این محیط جایی نیست به جز چت روم. گوشی به دست، می خواهیم تنهایی و نیازهایمان را در فضایی بر طرف کنیم که خیلی چیزها در آن هست اما واقعی نیست.

پس تو ای پدر یا مادر هر جوان ایرانی! هوشیار باشید که بخش زیادی از کمبود های  فرزندانتان در دستان پر مهر و محبت شما می باشد.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۳ ساعت ۴:۲۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین