یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۷ب.ظ
::آخرین مطلب 35 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2
آغاز غربالگری سرطان روده بزرگ از فروردین 1400 در لارستان

مرگ ناشی از سرطان روده بزرگ، با برنامه غربالگری در منطقه کاهش می یابد

مدیر گروه بیماریهای غیر واگیر معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی لارستانبرنامه غربالگری سرطان روده بزرگ، مرگ و میر سرطان را در منطقه کاهش میدهد. به گزارش میلادلارستان به نقل از…

مدیر گروه بیماریهای غیر واگیر معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی لارستانبرنامه غربالگری سرطان روده بزرگ، مرگ و میر سرطان را در منطقه کاهش میدهد.

به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی لارستان،‌ سرطان درحال حاضر به عنوان دومین علت مرگ و میر در اکثر جوامع از جمله در ایران مطرح می باشد.

سجاد شرفی، مدیر گروه بیماریهای غیر واگیر معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی لارستان با اشاره به اینکه در سال های اخیر، میزان بروز برخی از سرطان ها ازجمله سرطان روده بزرگ افزایش داشته، اظهار داشت: امروزه سرطان روده بزرگ به عنوان یکی از سرطان های قابل پیشگیری شناخته شده و شواهد نشان می دهد که موارد بروز و مرگ و میر ناشی از آن در اثر غربالگری های منظم، کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: هدف طرح جامع کشوری غربالگری سرطان روده بزرگ که همزمان با سراسر کشور در دانشکده علوم پزشکی لارستان نیر آغاز شده، شناسایی و ثبت بیماران مشکوک یا مبتلا به سرطان و‌ سپس ارائه خدمات مناسب در سطوح مختلف بهداشتی درمانی همچنین ساماندهی درمان و‌ مراقبت این بیماران خواهد بود.

شرفی افزود: با توجه به اجرای برنامه کشوری غربالگری سرطان کولورکتال، در لارستان نیز جمعیت هدف مشخص و از فروردین ماه این طرح به صورت ویژه آغاز شده است.

گفتنی است این برنامه در سه سطح بهورز یا مراقب سلامت، پزشک خانواده مرکز و فوق تخصص گوارش در حال انجام است.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین