شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۴ق.ظ
::آخرین مطلب 10 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

57 درصد مصرف برق لارستان مربوط به مشترکان خانگی است/فعالیت یک مرکز استخراج رمزارز مجوزدار در لارستان

مدیر توزیع نیروی برق لارستان از فعالیت یک مرکز استخراج رمزارز مجوزدار در لارستان خبر داد و گفت: در لارستان مشترکان خانگی ۵۷ درصد برق مصرفی را در بین سایر…

مدیر توزیع نیروی برق لارستان از فعالیت یک مرکز استخراج رمزارز مجوزدار در لارستان خبر داد و گفت: در لارستان مشترکان خانگی ۵۷ درصد برق مصرفی را در بین سایر مشترکان به خود اختصاص داده‌اند.

امین دامن‌کشان در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان با بیان اینکه تعداد ۶۶ هزار و ۷۰۰ مشترک خانگی و ۱۲ هزار مشترک تجاری در لارستان وجود دارد، اظهار داشت: همچنین تعداد ۲ هزار و ۲۰۰ مشترک در بخش کشاورزی، ۴ هزار و ۷۰۰ مشترک عمومی و ۴۱۰ مشترک در بخش صنعتی از خدمات برق استفاده می‌کنند.

وی افزود: میزان مصرف برق در لارستان در بین مشترکان خانگی ۵۷ درصد، تجاری۶ درصد، کشاورزی ۳۰ درصد، عمومی ۵ درصد و صنعتی ۲ درصد است.

مدیر توزیع نیروی برق لارستان با اشاره به اینکه ساعت اوج بار مصرف برق در لارستان برای مشترکین خانگی و تجاری در ۶ ماهه اول سال در بازههای زمانی شبانه‌روز از ساعت ۱۳ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۴ تعریف است، تصریح کرد: شهرستانهای لارستان، خنج، گراش و اوز در جنوب استان فارس دارای ۵ ماه تعرفه گرمسیری سطح یک یعنی از ابتدای خرداد تا پایان مهرماه بوده که الگوی مصرف این ماه‌ها ۳ هزار کیلووات در ماه است.

این مسوول با اذعان به اینکه تعرفه اردیبهشت‌ماه گرمسیری سطح بوده که الگوی مصرف این ماه ۲ هزار کیلووات تعیین شده است، خاطر نشان کرد: در بقیه ماه‌های سال با تعرفه عادی و الگوی مصرف ۲۰۰ کیلووات در ماه محاسبه می‌شود.

دامن‌کشان یادآور شد: تعیین تعرفه  برق شهرستان‌های کشور هر ساله براساس نظرات کارشناسی توسط هیئت وزیران بازنگری، مصوب و ابلاغ می‌شود و مسئولین شهرستان و استان نقشی در آن ندارند.

وی با بیان اینکه کلیه مشترکین خانگی و تجاری  که تجهیزات برقی آنها به علت استفاده از انشعاب برق دچار خسارت و آسیب شده است، می‌توانند از طریق سایت bime.tavanir.org.ir  نسبت به ثبت درخواست خسارت و پیگیری آن اقدام کنند، ادامه داد: تاکنون در سطح شهرستان لارستان یک فقره مجوز رسمی جهت دستگاه‌های استخراج رمز ارز  توسط وزارت صمت صادر شده که در محل یک فقره انشعاب ۲۵۰ کیلوواتی صنعتی مورد بهره برداری قرار گرفته است.

مدیر توزیع نیروی برق لارستان درباره وضعیت اجرایی پروژه پست ۴۰۰ کیلوولت لارستان، گفت: این پروژه بزرگ جزء پروژه‌های مصوب شرکت برق منطقه ای فارس است که اطلاعات این پروژه در اختیار مدیریت برق لارستان نیست.

دامن‌کشان با تأکید بر وضعیت مطلوب لارستان در خصوص سرمایه‌گذاری در زمینه نیروگاه‌های خورشیدی، عنوان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی حاکم بر لارستان و همچنین ساعات طولانی تابش نور آفتاب به طور روزانه حداقل ۶ ساعت، شرایط لازم برای بهره‌گیری از این فرصت در سرمایه‌گذاری در زمینه انرژی خورشیدی در لارستان وجود دارد.

وی با بیان اینکه شهرستان لارستان یکی از مستعدترین نقاط استان پهناور فارس جهت احداث سامانه‌های خورشیدی است، تصریح کرد: در حال حاضر تعداد ۵۳ مورد سامانه خورشیدی در نقاط مختلف لارستان نصب شده است.

مدیر توزیع نیروی برق لارستان با اشاره به اینکه به طور میانگین هزینه احداث هر کیلووات سامانه خورشیدی تقریباً ۱۵ میلیون تومان است، افزود: وزارت نیرو جهت تشویق سرمایه‌گذاران، قرارداد خرید تضمینی برق به مدت ۲۰ سال با سرمایه‌گذاران منعقد   می‌کند و نرخ خرید تضمینی با توجه به وضعیت تورم تعدیل و به صورت سالانه بروز می‌شود.

دامن‌کشان از حضور سرمایه گذاران جهت احداث نیروگاه‌های مگاواتی طی چند سال اخیر در لارستان خبر داد و گفت: بجز ۲ مورد از آنها، مابقی طرح‌ها بدلایل مالی و افزایش نرخ ارز متوقف شده است.

وی اضافه کرد: مدیریت برق لارستان آمادگی کامل جهت هر گونه مشاوره و راهنمایی سرمایه گذاران بمنظور احداث نیروگاه‌های بزرگ و مگاواتی خورشیدی را دارد و از حضور سرمایه داران داخل و خارج کشور استقبال می‌کند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۷:۱۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین