شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۳۱ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

سخنگوی وزارت بهداشت: به خودم میبالم که اجدادم در شهر خیرین زندگی می کردند

معاون فرهنگی دانشجویی و سخنگوی وزارت بهداشت که هفته گذشته به لارستان سفر کرده بود به موارد جالبی در نشست خود با هیئت رئیسه دانشکده علوم پزشکی و خیرین لارستان…

معاون فرهنگی دانشجویی و سخنگوی وزارت بهداشت که هفته گذشته به لارستان سفر کرده بود به موارد جالبی در نشست خود با هیئت رئیسه دانشکده علوم پزشکی و خیرین لارستان اشاره نمود.

به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لارستان، دکتر سیماسادات لاری، معاون فرهنگی دانشجویی و سخنگوی وزارت بهداشت، در جلسه با هیئت رئیسه دانشکده علوم پزشکی و خیرین لارستان با بیان اینکه مشتاق بودم که شهر آبا و اجدادی خود را ببینم اظهار داشت: یکی از اهداف مهم سفر من، دیدار با خیرین و تشکر از آن ها بود و به خودم میبالم که اجدادم در شهری زندگی می کردند که خیرینِ نیک اندیشِ بالاهمت و نخبه ای دارد.

معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: پروژه های مختلف در همه ی دانشگاه ها وجود دارد، اما اثرگذارترین موضوع در ذهن من روحیه فداکاری، ایثار و تواضع خیران است که واقعا ستودنی است.

دکتر لاری در مورد موضوعات فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ها گفت: در بودجه های وزارت بهداشت، به گونه ای بهداشت و درمان بر پژوهش، آموزش و فرهنگی دانشجویی سایه انداخته است، یعنی ۱۰ درصد بودجه های وزارت بهداشت متعلق به این قسمت است که از این ۱۰ درصد، فقط یک درصد از آن مربوط به حوزه ی فرهنگی و دانشجویی است.

وی با تاکید بر گسترش فضاهای ورزشی اظهار کرد: اگر سالن های ورزشی در دانشگاه ها ساخته شود و در خوابگاه ها اتاق های ورزش داشته باشیم می توانیم از بسیاری از اختلالات همچون استرس، افسردگی و اضطراب دور بمانیم.

سخنگوی وزارت بهداشت  با بیان اینکه متاسفانه ما در برنامه و بودجه، هیچ ردیفی برای ساخت خوابگاه نداریم گفت: امسال برای ۱۳ خوابگاه، با بنیاد ۱۵ خرداد قرارداد بستیم، در سال های گذشته هم آن ها برخی از پروژه ها را برای ما به ثمر رساندند و نزدیک به ۱۴ پروژه نیز در بین پروژه های ملی قرار دادیم.

وی تصریح کرد: نخبگی خاصی می خواهد در شرایطی که همه به سمت خاصی (ایجاد درمانگاه و بیمارستان) گرایش پیدا می کنند، شما به صورت ویژه به دنبال ترقی لارستان هستید و در نظر دارید که اگر لارستان می خواهد توسعه پیدا کند باید آموزشش توسعه پیدا کند.

دکتر لاری با تحسین عملکرد دانشجویان و معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت: دانشجویان این دانشکده حتی در مدت تعطیلی دانشگاه ها  کوچکترین مراسم ها را هم با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار کرده اند و برای من آن هم در این شرایط کرونا بسیار جالب بود.

وی افزود: داشتن ۳ تشکل، ۴ نشریه، ۵ انجمن علمی و ۱۰ کانون فرهنگی در دانشکده ای که نزدیک به ۵۰۰ دانشجو دارد کار بسیار بزرگی است و معلوم است که فضای خوبی زمینه ی این کار بوده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت تصریح کرد: اعتقاد دارم که در شهرهای کوچکتر باید بیشتر به فضاهای ورزشی و فضاهای سبز بپردازیم و در این مدت نیز سعی کرده ایم به دانشکده هایی که کم برخوردارند توجه ویژه ای کنیم، علی رغم اینکه دانشگاه های بزرگ را هم دیده ایم.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۶:۲۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “سخنگوی وزارت بهداشت: به خودم میبالم که اجدادم در شهر خیرین زندگی می کردند”

  1. ناشناس گفت:

    این هندوانه زیر بغل دادن ها تمام شد لطفا بفکر ارتقای علوم پزشکی لارستان به دانشگاه باشید .

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین