جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۲ق.ظ
::آخرین مطلب 17 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

نيمه دوم آبان ماه 1375 – شماره 54 (جاده‌هاي ورودي شهر را دريابيد)

به طور قطع جاده‌هاي ورودي شهرها تجسم و تمثل زيبايي شهر و وسيله‌اي است كه مسافران را نسبت به آن شهر خوش‌بين يا بدبين مي‌سازد. طبيعي است با احداث بلوار،…

به طور قطع جاده‌هاي ورودي شهرها تجسم و تمثل زيبايي شهر و وسيله‌اي است كه مسافران را نسبت به آن شهر خوش‌بين يا بدبين مي‌سازد. طبيعي است با احداث بلوار، گسترش درختكاري و ايجاد روشنايي و زيباسازي مدخل شهرها مي‌توان طراوت و لطافت آن را دوچندان كرد. با يك حساب ساده مجموع جاد‌هاي ورودي اين شهرستان به سه بخش قابل تقسيم است.
۱-لار به جويم يا جاده قديم لار – شيراز ۲-لار به شيراز يا جاده اصلي كنوني ۳-لار به بندر لنگه – بندرعباس ۴-لار به بندرعباس
متأسفانه هيچ يك از جاده‌هاي ورودي به خاطر عدم درختكاري و بلوار و روشنايي شكل و شمايل خوبي ندارد. سالهاي متمادي از ساخت آن مي‌گذرد و هيچ كس نيست كه اين مشكل لاينحل را حل نمايد.
فرمانداري محترم اقدامي نمي‌كند، شهرداري به احتمال قريب به يقين بودجه ندارد. اداره راه و ترابري [موارد ياد شده را] خيابان قلمداد مي‌كند نه جاده بين شهري و…
پيشنهاد ما اين است كه اگر فرمانداري لارستان با همكاري شهرداري و ديگر ارگان‌هاي وابسته گامي بردارند و حداقل جاده ورودي لار به شيراز را سر و ساماني بخشند و جاده لار بندرعباس را توسعه دهند به طور قطع هم حادثه آفرين‌ها را كاهش داده‌اند و هم به گسترش زيباسازي مبادرت نموده‌اند.
آيا نبايد جاده كم عرض و محدود و به احتمال قريب به يقين غير استاندارد لار بندرعباس اصلاح شود آيا مسئولين مطلع نيستند كه در مسير شهرجديد و قديم به خور در فاصله كمتر از يك ماه حدود هفت هشت نفر مجروح و حداقل سه نفر كشته شده‌اند.
آيا عريض نمودن چند كيلومتر از شهرجديد و قديم تا شهرك خور كه هم به زيبايي آن بيفزايد و هم مانع حادثه آفريني گردد، ارزش تأخيري دارد كه هر روز شاهد به ماتم نشستن عزيزي باشيم!
از مسئولين امر تقاضا مي‌نماييم با همكاري دولت و مردم شهرك خور و لار محبت فرموده آستين بالا زده و قدم بردارند و مسلم بدانيد كه خداوند كساني را كه با نيت خيرخواهانه در مسير او گام مي‌زنند مساعدت مي‌نمايد كه ان تنصرا… ينصركم و يثبت اقدامكم.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۴:۰۶ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین