پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۸ب.ظ
::آخرین مطلب 9 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

راه‌اندازی طرح پرورش شتر در روستای «چغان» لارستان

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان از واحد تولید پرورش شتر در روستای چغان بخش جویم لارستان بازدید کرد و در جریان مسائل و مشکلات این واحد تولیدی قرار گرفت….

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان از واحد تولید پرورش شتر در روستای چغان بخش جویم لارستان بازدید کرد و در جریان مسائل و مشکلات این واحد تولیدی قرار گرفت.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان، جلیل حسنی معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان به همراه احسان طاهری معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری، داود شفیعی بخشدار جویم و روسای ادارات جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و امور آب از واحد تولید پرورش شتر در روستای چغان بخش جویم لارستان بازدید کرد و مسائل و مشکلات این واحد تولیدی را مورد بررسی قرار داد.

فرماندار ویژه لارستان در حاشیه این بازدید بر ضرورت توسعه اشتغال و کارآفرینی در منطقه تاکید کرد و افزود: یکی از راه‌های توسعه اشتغال استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات محلی هر شهر و روستاست.

جلیل حسنی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین ظرفیت‌های این خطه را پرورش شتر دانست و افزود: طرح پرورش شتر در این واحد تولیدی با سرمایه گذاری ۲۵۰ میلیارد ریالی اجرایی شده است.

حسنی این واحدتولیدی را برای پرورش یک هزار نفر شتر برشمرد و ادامه داد: در حال حاضر این واحد تولیدی، ۲۵۰ نفر شتر است که طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است توسعه یابد.

وی با اشاره به سرمایه گذاری موفق این طرح‌ها در دیگر نقاط شهرستان هم گفت: خوشبختانه طرح پرورش شتر همچنان در لارستان ادامه دارد که زنجیره کاملی از پرورش و تولید تا محصولات نشأت گرفته از شتر در این شهرستان شکل خواهد گرفت.

حسنی اضافه کرد: مساحت این واحد تولیدی ۱۲۰ هکتار بوده است و برای ۷ نفر به صورت مستقیم و ۲۰ نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد کرده است.

سرمایه گذار این طرح نیز در سخنانی خاطر نشان کرد: از سه سال قبل واحد تولیدی پرورش هزار نفری شتر را در اطراف روستای چغان بخش جویم لارستان راه اندازی کرده ام و در حال حاضر این واحد، دارای ٢۵٠ نفر شتر از انواع نژاد پرتولید را داراست.

مصطفی طاهری می گوید: این شترها از نژاد های ترکی، بلوچی و نژاد های برتر کشور هستند که ظرفیت تولید سالیانه گوشت قرمز در این واحد تولیدی ۵۰ تن می باشد.

وی از فرمانداری ویژه لارستان، بخشداری جویم و دستگاه های ذیربط شهرستان که با او کمال همکاری را داشته اند تقدیر و تشکر کرد و بار دیگر از مسئولین امر خواست در امر توسعه این واحد پرورش شتر در جوار واحدتولیدی فعلی یاری کنند.

طاهری ادامه داد: این واحد پرورش شتر با داشتن آغول، استخر ذخیره ۸ میلیون لیتری آب، جایگاه مسقف، آبشخور، آخور و انبار علوفه درحال فعالیت است و در تولید گوشت شهرستان نقش مهمی ایفا می کند.

وی گفت: به دنبال توسعه پرورش شتر خصوصا شتر پرواری برای تولید گوشت و شیر شتر در آینده هستم.

طاهری در پایان برنامه‌های آتی این طرح را شامل احیای و اصلاح مراتع‌، احداث کشتارگاه شتر و کارخانه صنایع تبدیلی گوشت و شیر شتر عنوان کرد.

گفتنی است؛ هم اکنون جمعیت شترها در منطقه لارستان بیش از ۱۰۰۰ نفر می باشد که ظرفیت تولید گوشت شتر در این منطقه، ۱۳۵ تن در سال است.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۵:۲۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین