یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۸ب.ظ
::آخرین مطلب 10 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

اجرای طرح‌های دامپروری و گلخانه‌ای با هدف مهاجرت معکوس در روستای «دنگز»

با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، مسائل و مشکلات مردم روستای دنگز بخش مرکزی لارستان مورد بررسی قرار گرفت. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی…

با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، مسائل و مشکلات مردم روستای دنگز بخش مرکزی لارستان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان، در نشستی با حضور داریوش دهقان معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، احسان طاهری و احمد دلاور معاونین فرمانداری ویژه لارستان، اردشیر مکاری بخشدار مرکزی و روسای ادارات آبفا، مخابرات، بنیاد شهید وامور ایثارگران، راه و شهرسازی، امورآب، جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن و منابع طبیعی، مسائل و مشکلات مردم روستای دنگز بخش مرکزی لارستان مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست دهیار و شورا روستا مشکلات و درخواست هایی را مطرح کردند و خواستار رفع مشکلات روستا شدند.

اشتغال جوانان، تعریض ورودی روستا، کمبود آب، حمایت از کشاورزان و باغداران، احداث مجتمع دامپروری و گلخانه ای، حفر چاه آب شرب، ایجاد زیرساخت های لازم در شهرک، برق رسانی چاه آب و غیره از اهم این مشکلات بود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان هم در سخنانی از اهالی خوب و خونگرم دنگز، همچنین خیرین، معتمدین، دهیار، اعضا شورا تقدیر و تشکر کرد و قول مساعد داد تا موارد را از طریق مدیران کل استانی پیگیری نماید.

داریوش دهقان همچنین دستورات لازم را در خصوص رفع مشکلات مردم به مدیران ادارات شهرستان صادر کرد.

وی از مدیریت آبفا شهرستان خواست که در سریع ترین زمان ممکن بحث خط انتقال آب روستا به همراه برق رسانی و تجهیز چاه آب را انجام دهد.

فرماندار ویژه لارستان همچنین از جهاد کشاورزی لارستان خواست قطعه زمینی جهت مجتمع دامپروری و گلخانه ای برای اشتغال جوانان لحاظ کند.

در ادامه در خصوص مساله کم عرض بودن مسیر ارتباطی روستای دنگز هم مواردی مطرح و مقرر گردید اداره راه و شهرسازی لارستان در خصوص ارتقای جاده از راه روستایی به فرعی با ارائه دلایل کارشناسی و توجیهات فنی و اقتصادی پیگیری لازم معمول و نتیجه به فرمانداری، بخشداری مرکزی و اداره کل راه و شهرسازی لارستان اعلام نمایند.

همچنین در راستای مسئله برقی نمودن چاه و ایستگاه پمپاژ آب شرب روستا مطرح و مقرر گردید مدیریت منابع آب لارستان با قید فوریت مجوز لازم جهت برقی نمودن چاه صادر و پس از آن مدیریت امور آبفا لارستان ضمن اخذ طرح و برآورد هزینه اجرا از شرکت توزیع برق لارستان نسبت به تامین و تخصیص اعتبار مورد نیاز جهت اجرای طرح پیگیری لازم معمول و نتیجه اقدامات به بخشداری مرکزی اعلام نمایند.

در ادامه در خصوص مهاجرت معکوس و رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار در روستا در قالب اجرای طرح های دامپروری و گلخانه ای مطرح و مقرر گردید مدیریت جهاد کشاورزی لارستان پیگیری لازم جهت صدور مجوز و واگذاری زمین متناسب با طرحهای یادشده و دیگر اینکه مدیریت منابع آب لارستان بطریق ممکن پیگیری لازم جهت تخصیص آب مورد نیاز طرحهای یادشده معمول و نتیجه اقدامات به فرمانداری و بخشداری مرکزی اعلام کنند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۳:۴۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین