سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۶ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 36

برکه مسگری لار به همت مردم احیاء می شود

یک فعال اجتماعی گفت: برکه مسگری شهر لار که طی سالیان گذشته تخریب و در زیر خاک مدفون شده است، به همت نهضت احیاء آب انبارها، بار دیگر با همت…

یک فعال اجتماعی گفت: برکه مسگری شهر لار که طی سالیان گذشته تخریب و در زیر خاک مدفون شده است، به همت نهضت احیاء آب انبارها، بار دیگر با همت مردم ساخته می شود.

اسحق شاکری در گفت و گو با خبرنگار میلاد لارستان با بیان اینکه از ابتدای شروع بکار نهضت احیاء برکه ها در لار نزدیک به ۳۰ حلقه برکه بازسازی شدخ است، اظهار داشت: برای انجام این کار، در حدود ۳ میلیارد تومان از محل همیاری های مردمی هزینه صرف شده است.

وی با تمجید از همت بلند مردم نیک اندیش لارستان بزرگ در مشارکت مالی ومعنوی در بازسازی برکه ها، افزود: فقط مردم حامی اجرای این اقدام عام المنفعه بوده اند که کمک های مردمی از مبلغ ۱۰ هزار تومان تا ۸۰۰ میلیون تومان را شامل می شود.

این فعال اجتماعی با اذعان به این در اجرای پروژه های احیاء آب انبارها نزدیک به ۸ هزارنفر روز کارگر و استادکار بکار گرفته شده اند، تصریح کرد: در امر بهسازی و بازسازی، برکه ها عین به عین تعمیر و مرمت می شوند.

شاکری با اشاره به اینکه برای مرمت برکه ها از مصالح سنگ، گچ، سیمان، گل و کاه استفاده می شود، عنوان کرد: با توجه به اینکه برکه مسگری یکی از بهترین برکه های لارستان بوده که شوربختانه در زمان یکی از شهرداران وقت تخریب شده، جهت بازسازی آن با اداره میراث فرهنگی مکاتبات لازم شده است.

وی با تقاضا از عموم مردم برای مشارکت مالی در راستای ساخت مجدد برکه مسگری، عنوان کرد: پیش بینی می شود برای احیاء مجدد سازه برکه مسگری ۷۰۰ میلیون تومان هزینه صرف شود.

شاکری برکه مسگری را متفاوت از تمام برکه های موجود در لارستان برشمرد و یادآور شد: این برکه گنبدی مخروطی و مرتفع برخوردار بوده و دارای چهار تیتخ با عمقی نزدیک به ۲۰ متر بوده است.

وی با بیان اینکه شهروندان می توانند جهت اطلاع از جزئیات با شماره تلفن ۰۹۱۷۹۸۱۵۲۷۷ تماس بگیرند یا در پیام رسان واتساپ در ارتباط باشند، اضافه کرد: شماره کارت ۵۰۴۷-۰۶۱۰-۴۴۰۵-۵۳۷۰ به نام اسحق شاکری به منظور واریز کمکهای مردمی در نظر گرفته شده است.

گفتنی است؛ برکه بزرگ مسگری در ضلع غربی بازار تاریخی قیصریه لار قرار داشته است.

به گزارش میلاد لارستان؛ برکه ها(آب انبارها) از گذشته ای دور به عنوان منابع ارزشمند ذخیره آب در لارستان بزرگ محسوب می شود که در این شرایط خشکسالی و کمبود آب، حفظ، نگهداری و احیاء آن بیش از پیش بر همه ملموس شده است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین