جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۸ق.ظ
::آخرین مطلب 19 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

نيمه اول آذرماه 1375 – شماره 55 (نويدي تازه)

همزمان با سالروز ميلاد نور ولايت، مولود كعبه علي(ع) شاهد افتتاح ساختمان نوبنياد حوزه علميه اميرالمومنين علي(ع) به دست مبارك حضرت آيت‌الله آيت‌اللهي، امام جمعه محترم لار بوديم. بنايي كه…

همزمان با سالروز ميلاد نور ولايت، مولود كعبه علي(ع) شاهد افتتاح ساختمان نوبنياد حوزه علميه اميرالمومنين علي(ع) به دست مبارك حضرت آيت‌الله آيت‌اللهي، امام جمعه محترم لار بوديم. بنايي كه در محلي حساس و هيأتي زيبا به اتمام رسيده است. بنايي ماندني براي طلاب علوم ديني منطقه لارستان كهن تا بتوانند با ايجاد تفقه و افزايش دانش و بينش خدمتگزار جامعه اسلامي باشند.
درگذشته نه چندان دور لارستان مهد توسعه و پرورش علوم ديني بوده و علماي بزرگ و دانشمند بنام از همان حجره‌ها به مقام اجتهاد و مرجعيت رسيده‌اند يا آغازگر حركتي بودند كه بعدها با اعزام به قم و نجف و تكميل دروس به مراحل عاليه علمي نايل شدند. اما متأسفانه در چند دهه اخير قبل از پيروزي انقلاب اسلامي اين نور به خاموشي گراييد و جز شمع‌هايي سوسوزنان چيزي قابل تشعشع نبود كه با داس اجل خرمن عمر بعضي از آنان درو شد اما تأسيس اين بنا به ياري خداي تعالي جرقه آغازين يك حركت مجدد در منطقه خواهد بود كه پرورش يافتگان علوم اهل بيت در رشته‌هاي مختلف ادبيات،‌ فقه ، اصول، كلام، فلسفه، هيئت نجوم، علم الحديث، علوم قرآني و… بتوانند چنان به مراحل تعالي دست يابند كه مشكلات جامعه لارستان و مناطق همجوار را مرتفع نمايند.
در پايان اين مقال چند نكته ضروري را به عنوان تذكر به دست اندركاران و مسئولين گوشزد نموده تا با به كار بستن آن جامعه از فوايد مهم آن بهره‌مند گردد. بديهي است اين نكات علاوه بر كارهاي معمولي و طبيعي حوزه‌ها مي‌باشد.
۱-تشكيل يك كلاس فقه و رساله به صورت مدون براي كسبه و كساني كه علاقه‌مند به فراگيري اين فن مي‌باشند.
۲-تشكيل يك كلاس اخلاق در سطح عموم مردم مثلاً روزهاي پنجشنبه به مدت يك ساعت كه مطالب بسيار مهم و جالب توجه در سطحي متعادل و درخور مستمعين بيان گردد.
۳-كتابخانه حوزه مي‌بايست مسئول مشخصي داشته باشد و بتواند كتاب را براساس كارتي كه صادر مي‌كند به عنوان امانت به اشخاص بدهد تا براي مطالعه كنندگان از اين جهت مشكل نباشد.
۴-از كسبه محترم بنا به فرمايش علي(ع) كه نقل مي‌كنند در بازار مي‌گشتند و مي‌فرمودند «الفقه ثم المتجر» ابتدا فقه بياموزيد سپس تجارت كنيد، براي يادگيري مسائل مورد لزوم به اين مكان مقدس روي آورند و مسئولين حوزه با آغوش باز از آنان استقبال كنند.
به اميد شكوفايي هرچه بيشتر بوستان حقيقت و پرورش گلهاي معرفت.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۴:۰۸ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین