سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱:۰۳ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 25

فرماندار لارستان:مهارت آموزی محرک رونق تولید و اشتغال است

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان تاکید کرد: مرکز فنی و حرفه ای جایگاه ویژه ای در مهارت آموزی دارد که باید تقویت و گسترش یابد. به گزارش میلاد لارستان…

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان تاکید کرد: مرکز فنی و حرفه ای جایگاه ویژه ای در مهارت آموزی دارد که باید تقویت و گسترش یابد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ به مناسبت هفته ملی مهارت و روز آموزش فنی و حرفه ای، حجت ایزدمهر رئیس و تعدادی از کارکنان مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان با جلیل حسنی معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان در محل فرمانداری دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار فرماندار ویژه لارستان ضمن گرامیداشت هفته ملی مهارت و روز آموزش فنی و حرفه ای گفت: مهارت آموزی راهکاری اساسی برای حل معضل بیکاری و اشتغال است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از الزامات اساسی و نیازهای اولیه امروز جامعه، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است، ادامه داد: مراکز فنی و حرفه ای جایگاه ویژه ای در مهارت آموزی دارند که باید تقویت و گسترش یابند.

حسنی اظهار داشت: نگاه به ظرفیت هر منطقه برای گسترش آموزش های فنی حرفه ای و ایجاد مهارت های لازم بسیار مهم بوده که باید به آن توجه شود.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه بدون مهارت نمی شود آینده شغلی افراد را تضمین کرد، گفت: سازمان مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای می تواند پیوند عمیقی با مراکز علمی و صنعتی ایجاد کند، چرا که اگر میخواهیم جامعه به حرکت در آید، بایستی به مراکز آموزشی فنی حرفه‌ای توجه شود.

وی ادامه داد: مرکزآموزش فنی و حرفه ای در زمان انجام خدمت به مردم جزو سازمان‌هایی است که صادقانه خدمات خود را ارائه می دهد و به جرات می توان گفت اکثر افرادی که از طریق آموزش های مراکز فنی و حرفه‌ای مهارتی را کسب کرده اند‌، توانسته اند شغل مورد نظر خود را ایجاد کنند و این افتخار بسیار بالایی برای کارکنان و مربیان این مرکز است.

فرماندار ویژه لارستان تصریح کرد: بیکاری از مهمترین مشکلات و چالش های امروز به شمار می رود و عدم برخورداری جوانان جویای کار از مهارت را می توان از دلایل مشکل بیکاری نام برد که در این راستا آموزش های مهارتی بسترساز اشتغال و راهکاری برای رهایی از مشکل بیکاری است.

حسنی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مهارت یکی از اجزای اشتغال و ورود به بازار کار محسوب می شود، افزود: اشتغال و رونق تولید با مدرک گرایی بدست نمی آید و باید مهارت آموزی در جامعه بشدت تبلیغ و ترویج شود.

نماینده عالی دولت در لارستان در پایان از فعالیت کلیه کارکنان و مربیان مرکز آموزش فنی و حرفه ای لارستان تشکر و این مرکز را یکی از سازمان های مهم در امور اشتغال و مهارت آموزی برشمرد.

در ادامه حجت ایزدمهر رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای لارستان نیز گزارشی از عملکرد این مرکز را ارائه کرد.

همچنین جمعی از کارمندان نیز مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۵:۴۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین