جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۵ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

اجرای 18 طرح عمرانی در بخش بنارویه لارستان

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان گفت: ۱۸ طرح عمرانی، زیربنایی و آموزشی، با اعتباری افزون بر ۲۲۰۰ میلیارد ریال در بخش بنارویه در دست اجراست. به گزارش میلاد لارستان…

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان گفت: ۱۸ طرح عمرانی، زیربنایی و آموزشی، با اعتباری افزون بر ۲۲۰۰ میلیارد ریال در بخش بنارویه در دست اجراست.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان، جلیل حسنی معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان به همراه احمد دلاور معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، مهدی ظریف بخشدار بنارویه و جمعی از روسای ادارات شهرستان، از پروژه های در حال ساخت بخش بنارویه بازدید و از اجرای عملیات این طرح ها اطلاع یافت.

فرماندار ویژه لارستان ابتدا از اجرای عملیات سد روستای شرفویه بازدید کرد.

جلیل حسنی در حاشیه بازدید از این طرح گفت: عملیات ساخت سد خاکی شرفویه از سال ۱۳۸۹ با انجام مطالعات آغاز و در سال ۱۳۹۱ وارد مرحله اجرا شده است، اما به دلیل عدم تخصیص اعتبار، این عملیات مدتی متوقف و پس از گذشت ۵ سال با پیگیری‌های جهاد کشاورزی، از سال ۱۳۹۶ با تامین اعتبار از محل مدیریت بحران، توازن و استانی، مراحل اجرایی این پروژه از سر گرفته شد که هم اینک پیشرفت فیزیکی آن به ۸۵ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۴۵ میلیارد ریال توسط دولت برای این سد هزینه شده است، اظهار کرد: برای اتمام این پروژه نیز به ۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

حسنی اضافه کرد: این سد سالانه ۶ میلیون مترمکعب آب به ذخیره سفره‌های آب زیر زمینی در این منطقه اضافه می‌کند و افزون بر این، باحجم آبگیری ۲ میلیون مترمکعب در هر نوبت آبگیری، ۸۰۰ هکتار از اراضی پایین دست خود را از طریق ۵۰ حلقه چاه آبیاری می‌کند.

وی اظهار داشت: دبی رودخانه اصلی منتهی به این سد ۴۷ مترمکعب در ثانیه و مساحت حوزه آبخیز آن۶۰ کیلومتر مربع است.

فرماندار ویژه لارستان ادامه داد: با توجه به خشکسالی‌های پی در پی سال‌های اخیر در این منطقه، بهره‌برداری از این سد به افزایش میزان آب سفره‌های زیرزمینی کمک شایانی خواهد کرد و برای آبیاری اراضی کشاورزی بسیار سودمند است.

فرماندار در ادامه به شهر بنارویه رفت و با حضور در مرقد شهدای گمنام، ضمن قرائت فاتحه، قبور مطهر شهدای گمنام این شهر را گلباران و عطر افشانی کرد.

حسنی در ادامه از ساختمان در حال احداث کتابخانه شهر بنارویه بازدید کرد.

این ساختمان در زمینی به مساحت ۱۶۰۰ مترمربع با زیربنای ۶۰۰ متر مربع در حال احداث است، که ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای آن تاکنون ۱۰ میلیارد ریال هزینه شده و برای اتمام آن به ۳۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

حسنی در ادامه از طرح گازرسانی به بخش بنارویه نیز بازدید کرد.

وی تصریح کرد: با بهره برداری این طرح، حدود ۵ هزار خانوار شهر بنارویه و روستاهای آن از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند.
نماینده عالی دولت در لارستان اضافه کرد: با افزوده شدن هر مشترک جدید گاز، سالانه بیش از ۲۰۰۰ لیتر در مصرف نفت سفید صرفه جویی می شود.

فرماندار ویژه لارستان اذعان داشت: این طرح شامل اجرای عملیات اجرایی گازرسانی به شهر بنارویه و روستاهای این بخش با ۳۳۲ کیلومتر شبکه گذاری و اعتبار ۱۶۰۰ میلیارد ریالی است.

وی با بیان اینکه هم اکنون این پروژه ۸۰ در صد پیشرفت فیزیکی به همراه دارد، ادامه داد: برای اجرای این پروژه، همچنین ۱۶ دستگاه TBS و یک دستگاه CGS احداث می شود.

معاون استاندار فارس همچنین از مخزن ۲۵۰۰ متر مکعبی آب شهر بنارویه که بدلیل نبود اعتبار نیمه تمام باقی مانده است، نیز بازدید کرد که برای اتمام این پروژه به ۳۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

حسنی در ادامه به مجموعه ورزشگاه شهدای شهر بنارویه رفت و از نزدیک از کل این مجموعه بازدید کرد و مسائل مشکلات آن را مورد بررسی قرار داد.

این ورزشگاه به سیستم روشنایی و سکو و سالن سرپوشیده آن هم به کف پوش و سیستم سرمایشی و گرمایشی نیاز دارد.
حسنی همچنین از خوابگاه در حال احداث این مجموعه نیز بازدید کرد.

این خوابگاه با زیربنای ۳۵۰ متر مربع در حال احداث است و هم اکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و دو میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

فرماندار ویژه لارستان سپس به روستای مارمه عزیمت کرد و در آنجا هم از آموزشگاه در دست اجرای محسنی فرد این روستا بازدید کرد.

این آموزشگاه در زمینی به مساحت ۲۵۰۰ متر مربع و با زیربنای ۶۵۰ متر مربع در حال احداث است که هم اکنون برای آن افزون بر ۱۰ میلیارد ریال توسط خیر آقای محمد جواد محسنی فرد احداث و هم اکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی را به همراه دارد.

فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه در سطح بخش بنارویه همچنین ۱۲ طرح دیگر عمرانی، زیر بنایی، آموزشی و تولیدی در دست اجراست؛ خاطرنشان کرد: این طرح ها شامل کانون فرهنگی شهیدان محمدی، ساختمان بهزیستی و آموزشگاه شهدای بنارویه، پارک و ساختمان آتش نشانی شهرداری بنارویه، پارک روستای لاغران،آموزشگاه روستای جلال آباد، ساختمان اورژانس،آموزشگاه و کارخانه پنبه پاک کنی در روستای ده فیش، طرح های هادی روستاهای مسیح آباد و حسن آباد مرگماری می باشد.

حسنی در ادامه خاطرنشان کرد: از محل اعتبارات ۱۴۰۰، مبلغ ۸۲ میلیارد ریال برای طرح های نیمه تمام بخش بنارویه لارستان اختصاص یافته است.

وی با قدردانی از اقدامات صورت گرفته به اهمیت همراهی مسئولان و پیگیری تکمیل آنها اشاره کرد و افزود: خدمت به مردم و کمک به توسعه در گرو همکاری و جدیت در انجام امور مختلف و تکمیل طرح‌هاست.

فرماندار با بیان اینکه تاکنون در بخش بنارویه کارهای خوبی در بخش عمرانی و خدمت به مردم صورت گرفته بر سرعت بخشیدن به آنها تاکید کرد و ادامه داد: سرعت بخشیدن در تکمیل طرح‌های نیمه تمام عمرانی موجب رضایت مردم می شود و طولانی شدن آنها هزینه‌بر است.

معاون استاندار فارس در پایان سفرش به بخش بنارویه به روستای مسیح آباد رفت و در این روستا نیز ضمن دیدار با دهیار مسائل و مشکلات روستا را مورد بررسی قرار داد.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۸:۳۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین