یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۴۳ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 6

ستاد کرونا لارستان شرایط برگزاری مراسمات ماه محرم را اعلام کرد

ستاد مقابله با كرونا لارستان  با صدور اطلاعيه شماره ۶۶ شرایط برگزاری مراسمات ماه محرم را اعلام کرد. به گزارش میلاد لارستان، ستاد مقابله با كرونا لارستان  با صدور اطلاعيه شماره…

ستاد مقابله با كرونا لارستان  با صدور اطلاعيه شماره ۶۶ شرایط برگزاری مراسمات ماه محرم را اعلام کرد.

به گزارش میلاد لارستان، ستاد مقابله با كرونا لارستان  با صدور اطلاعيه شماره ۶۶ شرایط برگزاری مراسمات ماه محرم را اعلام کرد. در این اطلاعیه آمده است:

(ان الحسين مصباح الهدي و سفينه النجاه)

قابل توجه همشهريان عزیز و هيات هاي محترم مذهبي لارستان:

بدين وسيله به اطلاع مي رساند، برگزاري مراسم عزاداري سرور و سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين (ع) كه در دومين سال با وجود ويروس منحوس كرونا همراه مي باشد و قطعا دغدغه همه مردم و مسئولين است كه با نگاه مترقيانه به اين امر مهم به توان با همكاري و هماهنگي حوزه ديني متأثر از تفكر ناب شيعه در اين دوران كرونايي با همراهي و همدلي متوليان برگزاري مراسم ماه محرم و صفر با هدف تعادل بخشي ميان حفظ سلامت شهروندان عزیز و برگزاري مراسم سوگواری با رعايت شيوه نامه هاي بهداشتي و دستورالعمل هاي مربوطه كه به شرح زير مي باشد، از انتشار و شيوع بيماري جلوگيري به عمل آيد:

١- كليه هياتهاي محترم مذهبي اعم از سينه زني و زنجيرزني و دمام زني با مراجعه به سازمان تبليغات اسلامی شهرستان، نسبت به ثبت نام و چگونگي مراحل برگزاري مراسم سوگواري اقدام کنند.

٢-برگزاري مراسم با رعايت فاصله گذاري از هرطرف حداقل ٢ متر در فضاي باز و تجمعات حداقلي با ظرفيت يك سوم و در صورت وجود فضاي سربسته و مسقف حداقل ارتفاع سقف ٦متر و يا حضور يك چهارم و همچنين داشتن تهويه مناسب و باز بودن درب و پنجره در طول برگزاري مراسم

٣_كاهش ساعت برگزاري مراسم حداكثر ٢ساعت و جابجايي و حرکت هيات ها و دسته جات سینه زنی و زنجیرزنی ممنوع است.

٤-هرگونه پذيرايي همچون چاي، آب گرم ، شربت، شير، دوغ و …ممنوع و نذورات و مواد غذايي صرفا درقالب بسته بندي و كاملا بهداشتي توزيع شود.

٥-برپايي موكب و ايستگاه هاي صلواتي صرفا بدون توزيع نذورات و نوشيدني باشد و حتي الامكان موكب هاي سلامت با پخش مواد بهداشتي شامل ماسك و ژل ضدعفوني انجام شود.

٦_كنترل و جلوگيري از شكل گرفتن تجمع عزاداران در موقع ورود و خروج از محل برگزاري مراسم

٧- با توجه به شيوه برگزاري سينه زني سنتي لار در محلات كه رعايت فاصله و دسته روي در آن شيوه قابل اجراء نمي باشد، لذا بر اساس دستورالعملهاي اجرايي ستاد مديريت بيماري كرونا شهرستان ممنوع است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲:۰۱ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین