پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۷ب.ظ
::آخرین مطلب 20 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

احیاء 150 هکتار از منطقه کهنه لارستان با نهال‌کاری قلمه‌های گز

  رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان با اشاره به نهال‌کاری ۱۵۰ هکتار از عرصه‌های بیابانی روستای کهنه این شهرستان گفت: اجرای عملیات واکاری با قلمه گز در حال…

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان با اشاره به نهال‌کاری ۱۵۰ هکتار از عرصه‌های بیابانی روستای کهنه این شهرستان گفت: اجرای عملیات واکاری با قلمه گز در حال انجام است و با ادامه این روند شاهد افزایش پوشش گیاهی هستیم.

به گزارش میلاد لارستان، مسعود لادنی علت خشک شدن نهال‌ها را گرمای شدید هوا عنوان کرد و گفت: در حال حاضر عملیات واکاری نهال‌های خشک شده از گونه‌های کنار، آکاسیا ویکتوریا و کهور با قلمه گز به میزان یک هزار قلمه در حال انجام است .

با توجه به شرایط آب و هوایی لارستان می‌توان با کشت گونه بومی گز شاهی که در مقابل کم‌آبی، شوری خاک و گرمای بالای هوا بسیار مقاوم است در راستای جلوگیری از تخریب و نابودی عرصه‌های جنگلی، زراعت چوب و توسعه آن به ویژه در مناطق خشک و بیابانی گام موثری برداشت.

کاهش فرسایش خاک، تولید اکسیژن، جلوگیری از افزایش آلودگی هوا و ریزگرد‌ها و کمک به حفظ گونه‌های جانوری از جمله ثمرات طرح‌های مرتبط با مراتع و جنگل‌کاری است.

اصطلاح واکاری (Gap filling) به کشت بذر یا کاشت دوباره نهال گفته شده و این روش زمانی انجام می‌شود که به دلایلی مانند نبود بارندگی و رطوبت کافی در خاک، امراض و آفات گیاهی وقوع گرما، سرما و تگرگ، گیاه سبز نشده باشد.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۹ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۸:۱۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین