پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۸ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

اگر کمتر از 20 سال داشتم

اگر کمتر از ۲۰ سال داشتم، با شرايط کنوني جهان و ايران، مشاهده اقتصاد جهاني و تحولات علمي و صنعتي، حداقل يکي از اين کارها را با جديت و بصورت…

اگر کمتر از ۲۰ سال داشتم، با شرايط کنوني جهان و ايران، مشاهده اقتصاد جهاني و تحولات علمي و صنعتي، حداقل يکي از اين کارها را با جديت و بصورت حرفه اي آغاز ميکردم و با چشم انداز ۱۴۱۰ خورشيدي، هدفگذاري و برنامه ريزي مي کردم.

۱- فراگيري حداقل يک زبان زنده دنيا، ترجيحا عربي يا چيني يا هندي يا روسي، جهت برگزاري کلاس هاي آموزشي آنلاين در مورد هر مهارتي که داشته باشم و کسب درآمد دلاري يا ديجيتالي.

توضيح: کلاس هاي آموزشي مهارتي در ايران، بسيار ارزان و در دسترس همگان است. و براي خارجي ها گران و دشوار، پس تمايل دارند که در اينترنت و آنلاين فرا بگيرند. پس ميتوانم با برنامه ريزي، مهارت خاصي را فرا بگيرم و در اينترنت، به خارجي ها آموزش بدهم و درآمدزايي کنم.

۲- جامعه ايراني به سمت سالمندي و پيري در حرکت است. تا چند سال آينده، جمعيت جوان بسيار کم و جمعيت سالمند و نيازمند مراقبت و نگهداري، زياد خواهد شد. لذا با فراگيري مهارت هاي بهداشتي و تغديه اي و روابط عمومي و معاشرت، ميتوانم از سالمندان نگهداري و پول خوبي به دست آورم. همين الان هم سالمندان زيادي، نياز به مراقبت و معاشرت دارند و نيروي کارآزموده متخصص، بسيار کمبود داريم.

۳- مشکلات مردم و جامعه، افراد مختلف کشورمان را درگير کرده و همه نيازمند سرگرمي و آرامش هستند. صنعت ورزش يا هُنر يا بازي و سرگرمي، از جمله پر درآمدترين صنايع در آينده ايران خواهد بود. ارائه محتواي ورزشي و سرگرمي و هنري و بازي در فضاي زندگي مردم، خصوصا در پيج هاي پرطرفدار، باعث درآمد خواهد شد. گل هاي آپارتماني، توليدات خانگي، نگهداري حيوانات اهلي، پرورش قارچ و توليد عسل خانگي، پادکَست هاي صوتي، برنامه نويسي خصوصا با پايتون و طراحي اپليکيشن هاي موبايل، دشوار نيست و طراحي صفحات وب هم پيچيده نيست. قصه گويي کودکان و يا مباحث تاريخي و شعرخواني، علاقمندان خود را دارد و باعث جلب مشتري خواهند شد‌ واقعا ارزش برنامه ريزي و هدفگذاري را دارد.

۴- تحول عميق در خُرده فروشي و کار و کسب هاي معمول ايجاد شده و تمايل مردم از خريد داخل مغازه، به سمت خريد از مجتمع هاي بزرگ تجاري، فروشگاه هاي زنجيره اي، خريدهاي تلفني، خريدهاي اينترنتي، مغازه داران سنتي را با چالش جدي رقابت، روبرو خواهد کرد. لذا تلاش خواهم کرد که مهارت هاي تماس تلفني، مهارت انبارداري، مهارت ارسال و بسته بندي، مهارت تعامل با سايت هاي فروش اينترنتي و کيف پول ديجيتال را فرا بگيرم و تکنيک هاي بازاريابي و فروش سيار را تمرين کنم. از مهارت ارائه خدمات در محل مشتري هم غافل نخواهم ماند.

۵- در ايران فردا، سفارش براي توليد محصول به دلخواه مشتري، بالا خواهد رفت و صنعت پرمنفعتي را به خود اختصاص خواهد داد. مثلا سفارش خريد لباس کودک يا لباس سالمند به دلخواه مشتري که مثلا ردياب داشته باشد، يا محصولات برقي همراه با منبع انرژي مورد دلخواه مشتري، لذا سعي خواهم کرد که علم روانشناسي رنگها و علم الکترونيک را فرا بگيرم و همچنين بلاگ هاي فناوري هاي جديد را دنبال کنم. راه هاي قانوني کاهش ماليات و استانداردسازي مشاغل را آموزش خواهم ديد.

۶- با رشد گردشگري، توريسم‌درماني بعلت ارزان بودن خدمات پزشکي داخل کشورمان و کيفيت بالاي خدمات، يکي از راهکارهاي کسب ثروت در ايران فردا خواهد بود. رفع چاقي و يا لاغري، تاسي و کاشت مو، بيماري هاي مقاربتي و ضعف قواي جنسي، مشکلات بينايي و شنوايي، دردهاي مفاصل و عضلاني در منطقه خاورميانه و کشورهاي حوزه قفقاز شايع است و بازاريابي توريسم‌درماني، يکي از راه هاي کسب سودهاي چشمگير خواهد بود.

با توجه به موارد ذکر شده، دنياي ايران ۱۴۱۰خورشيدي، به مباحثي همچون چالش هاي محيط زيستي و خصوصا بهره برداري صحيح از منابع آب و خاک، مباحث گذار به دموکراسي و گسترش احزاب و رسانه ها، مباحث دامپروري و کشاورزي نوين و علمي، مباحث محصولات اورگانيک و حذف افزودني ها و همچنين محل زندگي متناسب با مجردها و جدا شده ها و خانواده هاي بدون فرزند و صنايع پوشاک و آرايشي و زينتي و زيبايي، از رونق خاصي برخوردار خواهند شد و فرصت هاي خوبي را فراهم خواهند کرد.

 

ابوذر حقپناه

 مديريت استراتژيک

(ميلادلارستان: نوشته فوق را طبعا بايد با حسن نظر نگريست و ابعاد منفي آن را در مشاغل مورد نظر قرار نداد. بديهي است هر فردي به مذاق خويش، حسن يا سوء استفاده از هر مطلبي خواهد نمود. اميد که خوانندگان عزيز،  از مطلب فوق حسن استفاده نمايند.)

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۸:۲۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین