شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۵ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

واکسیناسیون رایگان دامهای سبک در لارستان برعلیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک

رئیس اداره دامپزشکی لارستان گفت: واکسیناسیون رایگان دامهای سبک برعلیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در لارستان انجام شد. سروش اسدی در گفت و گو با میلاد لارستان اظهار داشت: در…

رئیس اداره دامپزشکی لارستان گفت: واکسیناسیون رایگان دامهای سبک برعلیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در لارستان انجام شد.

سروش اسدی در گفت و گو با میلاد لارستان اظهار داشت: در راستای طرح برنامه ملی ریشه کنی بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک، اداره دامپزشکی لارستان به عنوان یکی از شهرستانهای استراتژیک استان فارس به سبب همجواری با استان هرمزگان، همزمان با کل کشور، اقدام به واکسیناسیون دام‌های سبک روستایی بر علیه بیماری مهلک طاعون نشخوارکنندگان کوچک کرد.

وی افزود: اداره دامپزشکی لارستان، طی هماهنگی با اداره کل دامپزشکی استان فارس، با بهره گیری از توان واکسیناتورهای بخش خصوصی و دولتی تا کنون موفق به انجام واکسیناسیون بیش از ۹۰ درصد جمعیت دامی لارستان کرده است.

رئیس اداره دامپزشکی لارستان تصریح کرد: طی هماهنگی با فرمانده سپاه لارستان در جلسه شورای امنیت غذایی که در محل فرمانداری ویژه ی لارستان برگزار و مقرر شد لکه گیری در واحد‌های اپیدمیولوژیک دامی در هفته دفاع مقدس و در ادامه هفته دامپزشکی  تا تکمیل واکسیناسیون جمعیت دامی لارستان، نیروهای بسیج و دامپزشکی همکاری خود را ادامه دهند.

همچنین محمد علی معماری معاون اداره دامپزشکی لارستان نیز  در این زمینه به خبرنگار میلاد لارستان با بیان اینکه لارستان با وسعت بیش از ۱۴ هزار کیلومتر مربع یکی از پهناورترین شهرستانهای استان فارس بوده که در آن بخش بزرگی از مناطق حفاظت شده قرار دارد، گفت: این طرح در نیمه اول سال جاری، با اولویت واکسیناسیون دام‌های در اطراف مناطق حفاظت شده آغاز و بر اساس انجام آزمایش خون ،دامهای واکسینه شده ،ایمنی قابل قبولی را بدست آوردند.

وی با اشاره به اینکه در طرح برنامه ملی ریشه کنی طاعون نشخوارکنندگان کوچک قرار است کل جمعیت دام سبک حائز شرایط کشور به مدت ۳ سال و به صورت کاملا رایگان در یک بازه زمانی سه ماهه تحت پوشش واکسیناسیون طاعون نشخوارکنندگان کوچک با استفاده از واکسن تولید داخل قرار گیرند، اضافه کرد: در سال‌های چهارم و پنجم صرفا واکسیناسیون در جمعیت دامهای جوان و حساس به صورت رایگان صورت پذیرد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۴:۰۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین