سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۲ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 29

توصیه ای فرهنگی به مسئولان لارستان

تذکر دادن و نصیحت به دوستان و آشنایان ، همواره در دین مبین اسلام توصیه شده است و می بایست این امر صورت پذیرد ، اما نیاز مسئولین به نصیحت…

تذکر دادن و نصیحت به دوستان و آشنایان ، همواره در دین مبین اسلام توصیه شده است و می بایست این امر صورت پذیرد ، اما نیاز مسئولین به نصیحت و پند و اندرز بسیار بالاتر و ملموس تر حس می شود و ضرورت این امر تا جایی پیش خواهد رفت که رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس در سال ۱۳۸۸ به برگزاری جلسات خودسازی در دوران مسئولیتشان در کسوت رئیس

جمهوری اشاره می نمایند . حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در بیاناتی در دیدار نمایندگان مجلس در تاریخ ۱۳۸۸٫۴٫۳ فرمودند:

ما از دورانی که در قم بودیم، یک رفیقی داشتیم که از لحاظ معنوی خیلی من به او دلبستگی داشتم؛ از جلسات ایشان – جلسات دوستانه‌ی دو نفری، سه نفری که می‌نشستیم با هم گعده‌های طلبگی میکردیم – من خیلی بهره میبردم؛ از معنویات او، از خلقیات او، از گفتارها و رفتارهای معرفتی او. ایشان را سالها ندیده بودیم؛ چون رفته بود نجف و ما هم که اینجاها مشغول بودیم، سرگرم بودیم.  بعد از آنکه من رئیس جمهور شده بودم، ایشان به ایران آمده بود. یک وقت تصادفاً ایشان را دیدم، گفتم رفیق! من الان به تو احتیاجم بیشتر از آن وقت است.  من حالا رئیس جمهورم؛ آن وقت یک طلبه‌ی معمولی بودم. قرار گذاشتیم که هر هفته‌ای، دو هفته‌ای یک بار بیاید پیش ما؛ و همین جور هم بود تا از دنیا رفت؛ رحمة اللَّه علیه.

ما نیاز داریم. هر کدام مسئولیتمان بیشتر است، نیازمان بیشتر است. ” آنان که غنی‌ترند، محتاج‌ترند” به این جلسات اخلاقی، به این جلسات معنوی.

 

سخن گهربار امام خامنه ای به خوبی گواه بر اهمیت این مسئله را دارد و نگاه به برگزاری جلسات شورای اداری شهرستانهای اطراف و استان در محافل مذهبی از امام زاده ها گرفته تا گلزار شهدا که به ابتکار مسئولین امر برگزار شده است را نیز می توان در این راستا یاد نمود  . از آن جمله:

  • شاهچراغ میزبان جلسه شورای اداری استان
  • تشکیل شورای اداری شهرستان ارسنجان در گلزار شهد

حضور و تشکیل جلسه ی مسئولین شهرستان در اماکن مذهبی فارغ از حضور در محیط های آرام و بی تنش ، تاثیر عمیق و گسترده ای در روحیات مسئولین شهرستان قطعا به همراه خواهد داشت .

امید است که فرماندار محترم ویژه لارستان و مشاور فرهنگی فرمانداری لارستان که از خانواده های معظم شهدا می باشند جلسات شورای اداری و فرهنگی خود را در این اماکن مذهبی و معنوی برگزار نمایند . باشد که از معنویت ، شهدای والامقاممان بهره ببریم .

امین دلخسته

منبع:صبح لارستان

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲:۵۶ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین